Toon posts:

[TFT] Kleurtemperatuur op hol geslagen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Samsung Syncmaster 191N vertoont sinds een paar dagen kuren: Tijdens gewoon gebruik verandert zonder aanwijsbare reden de kleurtemperatuur, en valt er dus een groen-, rood- of blauwzweem over m'n scherm.

Dit was 'opeens', het scherm heeft geen klap gehad, is niet gevallen of wat dan ook. Soms blijft deze kleurzweem enkele seconden hangen, om daarna weer naar de ingestelde waarde te verspringen, soms wisselt het scherm voor een periode tot een halve minuut elke seconde een keer of 10 van instelling zodat ik er bijna een epileptische aanval van krijg.

Nu wil ik ten eerste weten hoe dit komt, en eventueel hoe ik er weer van af kom, als dat mogelijk is, en ten tweede of het schadelijk is voor m'n monitor, want als dat ding stuk gaat, is nie liev :'(

Verwijderd

PC is geaard zoals het hoort?
Gebruik je DVI of Dsub?
Doet hij ook gek op een andere PC/videokaart?
Doet een andere monitor het wel goed op de probleem PC?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 16:20

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Klinkt als een los contactje, of een ground die is gaan zweven/onderbroken. Zoek je probleem eerst in de kabels, daarna bij de dsub stekkers aan beide kanten.

Mocht dat het niet wezen, wissel dan van scherm/pc. Bij welk deel blijft het probleem? Bij PC: Videokaart vervangen/laten repareren. Bij monitor: Tja. Ik kan daar niet echt een zinnig idee over geven omdat het tft is. Een normale monitor is toch iets makkelijker te 'doorgronden'.

[ Voor 48% gewijzigd door sebastius op 14-09-2004 19:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon D-Sub. PC is niet echt goed geaard, maar het lijkt me sterk dat het daar aan licht, aangezien het ding iets van 2 maanden zonder probleem heeft gedraaid. Ik ga nu de contactjes checken, en dan van monitor switchen.