[chello] verschillende netwerkkaarten

Pagina: 1
Acties:

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:33

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Mijn vriendin heeft kabelinternet via Chello. Nu wil ik met mijn laptop heel eenvoudig als ik daar ben het internet op, door gewoon de stekker uit haar netwerkkaart te halen en die in die van mijn laptop stoppen.

Zo gedaan zou je denken. Nu zijn er twee problemen.
Onder system properties zou ik dus de computer name moeten veranderen in haar accountnaam. Nu is haar accountnaam voorletter.achternaam en XP wil de accountnaam niet veranderen. Hij zegt dat er geen punten in mogen. Vreemd???

Dus ik belde zojuist naar Chello en zij kwamen met het verhaal dat er geen twee verschillende PCs aangemeld mogen zijn (om en om dan), hij kon wel de gegevens van mijn vriendin's pc verwijderen en de laptop aanmelden. Maar door de stekker in en uit te trekken zou het niet.
Dit is heel vreemd, want ik heb vroeger in Groningen toen ik daar @home had, jarenlang zo gewerkt met mijn huisgenoot als ons netwerk er weer af lag.

Dus mijn vraag bestaat uit twee delen.
Waarom wil XP geen punten in de Computer Name onder system properties? Hoe moet ik dan een accountnaam invoeren die punten bevat?

En mijn tweede vraag gaat over Chello. Is het waar wat die man van Chello zegt? Zijn de instellingen bij hun gelocked op netwerkkaart? Nog nooit van gehoord nl.

offtopic:
Uiteraard kan ik een netwerk aanleggen, maar daar gaat dit topic niet over...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Verwijderd

weet alleen wat van vraag twee, bij mij is het iig zo dat chello aan de netwerkkaart vastzit, moet dus altijd de netwerkkaart uitbouwen :X

(of me opnieuw aanmelden, maar dat is helemaal een gedoe)

Verwijderd

mac adres gewoon ff klonen kan ook :)

vraag 1: in windows XP mag je iirc geen puntjes in de hostname gebruiken, omdat die gereserveerd zijn om het eventuele domein waar de pjoeter in zit ervoor te zetten.

• Probub
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-05 15:50
Chello is afhankelijk van een MAC-adres van de Netwerkkaart......:r

Ik pc op internet, of een routertje op de kop tikken!

Edit
Te laaaaaaaat

[ Voor 9% gewijzigd door Probub op 14-09-2004 18:14 ]

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Wat irritant zeg! Ik dacht nog wel makkelijk zo heen en weer te kunnen... helaas.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:49
Ja het gaat om het mac adres van je netwerkkaart.

De oplossingen zijn o.a.:
Je kunt het mac adres gaan faken
Je zet er een router tussen.(deze heeft een eigen mac adres, meestal kun je deze ook aanpassen.

Het probleem van windows snap ik niet helemaal, aangezien dit volgens mij niks er mee te maken heeft.

edit: Wat gaat deze snel!

[ Voor 14% gewijzigd door FireWood op 14-09-2004 18:14 ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-05 20:09
Antwoord op vraag 2, chello registreerd je MAC adres van je netwerkkaart, en die is in principe van elke netwerkkaart anders (maar kan vaak wel aangepast worden, iig op een router kan dat vaak wel. Even googlen doet denk ik wonderen).

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:25
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 18:12:
weet alleen wat van vraag twee, bij mij is het iig zo dat chello aan de netwerkkaart vastzit, moet dus altijd de netwerkkaart uitbouwen :X
via het MAC adres dan ofzo?
want die kan je evt ook wel hetzelfde instellen op je laptop lijkt me :?

offtopic:
weer te langzaam getypt of gewoon niet ver genoeg gekeken ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Puppetmaster op 14-09-2004 18:17 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Dus bij Chello is het niet nodig om een accountnaam in te typen? Computer name onder system properties.
Want als het aan de kaart gebonden is, kijkt Chello waarschijnlijk alleen naar de kaart toch?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Je kan 2 dingen doen:

• Je MAC-Address 'spoofen' hierdoor wordt je mac-adres van je neweterk kaart veranderd in het mac address van je vriending
• Kijken in de instellingen van je netwerk kaart en daar (als het kan)je mac address veranderen in die van je vriendin

Moet je natuurlijk wel eerst achter het macadress van je vriendin komen :D

Chello kijkt idd alleen naar je mac address Verder niets

edit:
Damn langzaaam :P

[ Voor 25% gewijzigd door Notna op 14-09-2004 18:18 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

sterker nog galois, heb nog nooit gehoord dat je zoiets moet doen om internet te krijgen.( dus idd kaart omruilen en kabel inprikken werkt)

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-05 20:09
MAC adres vind je met ipconfig /all in een MS-dos promt (achter Physical adress)

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Laat maar... ;)

[ Voor 87% gewijzigd door Galois op 14-09-2004 18:28 ]

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Galois schreef op 14 september 2004 @ 18:28:
Maar nu rest het probleem, hoe kan ik het mac adres van mijn laptop eenvoudig wijzigen?
Klik eens op het woord spoofen in mijn post hierboven ;)

edit:
Weer te langzaam :P

[ Voor 6% gewijzigd door Notna op 14-09-2004 18:29 ]

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
En ik te snel... Maar ik zit nu te zoeken als een gek, maar alleen maar betaalde utilities om macs te wijzigen. Is er geen 'eenvoudige' manier?

• meibok
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-10-2020

meibok

a-huh, huhuhuh, huh-huh

in windows xp kun je je mac adres wijzigen/spoofen,
vraag eigenschappen op in aparaatbeheer en kijk op het tabblad geavanceerd.

de meeste kaarten kun je links een instelling kiezen en dan rechts de "waarde",
kies dan voor mac adres en typ bij waarde het mac adres van je andere netwerkkaart

óf
geef een ipconfig /release op je oude computer (trek met xp dan meteen de utp er uit)
stop de utp in je andere pc en laat die een ip aanvragen.

je moet dan nog wel aanmelden op de provisioning pagina (chello.upc.nl / prov.upc.nl)

"Oh no! it's mega-maid! She's gone from suck to blow!"

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Galois schreef op 14 september 2004 @ 18:42:
En ik te snel... Maar ik zit nu te zoeken als een gek, maar alleen maar betaalde utilities om macs te wijzigen. Is er geen 'eenvoudige' manier?
Als het niet via de netwerk kaart eigenschappen kan (zie hierboven) dan kan het altijd nog via de registry editor. Die is gratis, en staat al op je machine.

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Galois schreef op 14 september 2004 @ 18:42:
Ik gebruik zelf dit proggie en het is gratis en enorm mkkelijk in gebruik :)

Of je kan FAQ Network Troubleshooting ff lezen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Notna op 15-09-2004 07:19 ]

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ondanks dat je aangeeft het niet te willen, zou ikj e toch aanraden een router te overwegen. Als je zo'n sweex ding koopt, ben je 25 euro kwijt, en van het hele gezeik af. Dan is het gewoon een kwestie van je laptop erbij in prikken.

Overigens werkt CHello met een Mac adres beveiliging en
athome met een hostname beveiliging

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Het hele MAC adres verhaal staat gewoon in de FAQ zoals rac-on vermeld.
Graag een beetje meer eigen initiatief ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1