Toon posts:

Canon A95 via Ixus, S60 en de Samsung.. en geduld ;)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het best moeilijk om een goede camera te kopen.
Één die uiteraard ook mij aanspreekt en de mogelijkheden heeft uit mijn wensenlijstje.
Uiteraard veel lezen op internet en vooral alle draadjes op dit foto-forum. Hier heb ik erg veel geleerd.

In 4 weken tijd 5 camera’s gehad..
1… ixus 430. (was defect)
2… ixus 430 (omgeruild)
3… S60 (was ook niet helemaal goed maar volgens de verkoper ligt dat aan de plasticLens dat hier is gebruikt.)

4… Samsung V50
(Met >500 euro op zak ging ik naar de stad voor de Canon A95 en onderweg kwam ik een fotozaak(je) tegen.. (Ben Romp in Utrecht). Zij hadden de A95 maar de A80 moest eerst verkocht… toen ik vroeg naar de laagste prijs (was 389) werd de winkelier kwaad en verzocht mij zijn pand te verlaten.. Dit had ik nog nooit meegemaakt maar uiteraard heb ik geleerd.
Bij MM raden zij mij de Samsung V50 aan want deze had dezelfde mogelijkheden als de A95 van Canon. Na een uur vergelijken in een restaurant bleek al snel dat het een leuke multimedia camera is maar zeker geen Canon A95. Ik heb hem terug gebracht en wilde toch de A95 maar die was niet voorradig.. nu begreep ik waarom mij de Samsung aangepraat werd.. ;) )

5… Canon A95 (Ik ben naar een andere zaak gestapt en heb de camera gekocht (350 euro))

Het was een lange weg maar ik ben nu tevreden..

En nu op zoek naar het draadje over de Canon A95 want ik wil nog erg veel leren..

Tnx aan allen ;)

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

hee miniad, geen verkopers kwaad maken in het vervolg he. ;)

De S60 staat hoger op de ladder dan de A95, en 80% van de fotoverkopers die niet in een echte fotospeciaalzaak werken lullen uit hun nek.

[ Voor 55% gewijzigd door Stereotomy op 15-09-2004 00:07 ]

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
Stereotomy schreef op 15 september 2004 @ 00:05:
hee miniad, geen verkopers kwaad maken in het vervolg he. ;)

De S60 staat hoger op de ladder dan de A95, en 80% van de fotoverkopers die niet in een echte fotospeciaalzaak werken lullen uit hun nek.
:) Kan zo maar gebeuren... Ik had alleen maar een vraag en hij waarschijnlijk geen goede dag.. en dan zamen op dezelfde plek en tijd.. kan nooit goed gaan ;)
Dit is trouwens wel een fotospeciaalzaak. (tenminste... daar lijkt het op)

De resultaten met mijn A95 zijn vele malen beter dan met mijn teruggebrachte S60.
Bij MM kan binnen 14 dagen worden teruggebracht of omgeruild. Dat lijkt wel slim maar de kans is dan ook groot. dat bij aanschaf geen echt nieuw apparaat wordt geleverd. Ik heb mijn A95 dan ook elders gehaald.

Het was gewoon nodig om deze lange omweg te maken zodat ik uiteindelijk de juiste camera voor mij kan bezitten... _/-\o_

.... en nu ben ik weer druk aan het fotograferen (oefenen) en zowaar 90 % van de fotos zijn gelukt tegenover de 10% voorheen.

Ohjee.. wie is Miniad
wie is Stereotomy

:*)

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 21:26
Wat is het moraal van dit topic? Ik vind het ook erg merkwaardig dat je een fotozaak binnenstapt om een bepaalde camera te kopen, en vervolgens met een andere naar buiten loopt. En die plastic lens, was dat nu voor onzin...?

Dat je pech had met die ixus is goed mogelijk, maar je had die keuze voor dat toestel niet zomaar gemaakt. Waarom veranderde die door 1 (of 2?) exemplaar?

Weet je zeker dat die verkoper zomaar boos werd?

[ Voor 4% gewijzigd door Mercarra op 15-09-2004 09:55 ]

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-02 17:33
Dit is een typisch gevalletje van 'bedankt voor de mededeling'. ;)

Verwijderd

Topicstarter
mercarra schreef op 15 september 2004 @ 09:55:
Wat is het moraal van dit topic? Ik vind het ook erg merkwaardig dat je een fotozaak binnenstapt om een bepaalde camera te kopen, en vervolgens met een andere naar buiten loopt. En die plastic lens, was dat nu voor onzin...?

Dat je pech had met die ixus is goed mogelijk, maar je had die keuze voor dat toestel niet zomaar gemaakt. Waarom veranderde die door 1 (of 2?) exemplaar?

Weet je zeker dat die verkoper zomaar boos werd?
Soms laat ik mij overhalen door een verkoper... ik denk nog steeds dat daar kennis is.
Verandering was behoefte aan handbediening. Ik lees deze forum ;)
Ik weet het heel zeker.. de verkoper vindt het zeer ongepast dat ik vroeg of de 389 de laagste prijs is.. en verzocht mij de winkel te verlaten. Ik werd niet meer geholpen en nogmaals verzocht de winkel te verlaten..

Het is vreemd maar ok... opgelost

Deze mededeling is graag gedaan.. en nu weer fotos maken... B)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het vermoeden dat al mijn vorige camera's waarschijnlijk niet goed waren.
(toeval bestat niet... toch?? ;) )
Met de huidige A95 maak ik met grootste gemak scherpe foto's en dat zelfs met de automaat. Dat kon voorheen niet..
kleuren zijn ook mooi verzadigd en het kost mij moeite om slechte foto's te maken.. zelfs tegen de zon in is er niets aan de hand.

De vorige toestellen zijn duurder en naar ik begrijp staan ze hoger in de rangorde als de A95 maar ze waren stuk voor stuk slechter.
Dit is mijn ervaring maar weet niet waar het aan ligt alhoewel met regelmaat gemeld werd dat er waarschijnlijk defecten waren.

Conclusie zou kunnen zijn; Als beginner heb je nog te weinig referenties en ben je afhankelijk van verkoperspraat en is soms een zeer goede forum als dit nog een beetje te ondoorzichtig..

Uiteindelijk ben ik nu waar ik wezen wil en dus... dankzij dit forum. :)

Ik zoek nog steeds naar een draadje voor de A95 maar vermoedt dat de deur ook open zal staan bij Het Canon A60/A70/A75 ervaringen topic - Deel 8

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Een apart A95 topic is er (nog) niet, maar je kunt ook hier terecht: Canon A80 ervaringen topic, deel III.

Zou je ook een aantal foto's gemaakt met de A95 kunnen posten? Wil hem binnenkort waarschijnlijk ook aanschaffen, en ben benieuwd naar wat real-life foto's :)

Verwijderd

Topicstarter
ludo schreef op 17 september 2004 @ 18:12:
Een apart A95 topic is er (nog) niet, maar je kunt ook hier terecht: Canon A80 ervaringen topic, deel III.

Zou je ook een aantal foto's gemaakt met de A95 kunnen posten? Wil hem binnenkort waarschijnlijk ook aanschaffen, en ben benieuwd naar wat real-life foto's :)
Ik ben op dit moment mijn computer opnieuw aan het opzetten maar zal dit weekend een paar foto's plaatsen op mijn site. Ik neem aan dat je het grootste formaat wil zien en dat is hier niet mogelijk. Althans, ik weet niet hoe. ;)
Dus ik zal dan de link's hier plaatsen.
Ik vind het een geweldige camera waarvan de Automaat het ook prima doet..
Ik heb verschilende opnamens gemaakt met bv. tijdvoorkeur, diafragmavoorkeur, presets en automaat.. en alles ging prima. Van de 35 fotos was er nu maar eentje fout. (mijn eigen schuld)..

Ik zal de link van de A80 even gaan bezoeken..

tnx

Verwijderd

Topicstarter
De links waren op verzoek :)
Ik heb de boodschap begrepen.. ;)

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2004 21:53 ]

Verwijderd

Ga maar verder in dat A80 topic, want je post zelf meer dan de helft van de posts. Daarnaast is je topic een beetje dood denk ik.....

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Dan had je de Garmin ique 3600 thread op de Palmclub moeten zien. ;)

Maar als ik dat zo bekijk, konden al deze foto's zelfs met een IXUS 430 gemaakt worden....

Alors.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 18:05:
Ik vind het best moeilijk om een goede camera te kopen.
Één die uiteraard ook mij aanspreekt en de mogelijkheden heeft uit mijn wensenlijstje.
Uiteraard veel lezen op internet en vooral alle draadjes op dit foto-forum. Hier heb ik erg veel geleerd.

In 4 weken tijd 5 camera’s gehad..
1… ixus 430. (was defect)
2… ixus 430 (omgeruild)
3… S60 (was ook niet helemaal goed maar volgens de verkoper ligt dat aan de plasticLens dat hier is gebruikt.)

4… Samsung V50
(Met >500 euro op zak ging ik naar de stad voor de Canon A95 en onderweg kwam ik een fotozaak(je) tegen.. (Ben Romp in Utrecht). Zij hadden de A95 maar de A80 moest eerst verkocht… toen ik vroeg naar de laagste prijs (was 389) werd de winkelier kwaad en verzocht mij zijn pand te verlaten.. Dit had ik nog nooit meegemaakt maar uiteraard heb ik geleerd.
Bij MM raden zij mij de Samsung V50 aan want deze had dezelfde mogelijkheden als de A95 van Canon. Na een uur vergelijken in een restaurant bleek al snel dat het een leuke multimedia camera is maar zeker geen Canon A95. Ik heb hem terug gebracht en wilde toch de A95 maar die was niet voorradig.. nu begreep ik waarom mij de Samsung aangepraat werd.. ;) )

5… Canon A95 (Ik ben naar een andere zaak gestapt en heb de camera gekocht (350 euro))

Het was een lange weg maar ik ben nu tevreden..

En nu op zoek naar het draadje over de Canon A95 want ik wil nog erg veel leren..

Tnx aan allen ;)

Verwijderd

Zit zelf te twijfelen tussen Samsung V50 en CananA95.
Wil oude teksten A4 formaat scherp op foto krijgen, zonder flits.
Gezien grotere handgreep lijkt Canon iets onhandiger (je fotografeert onder een andere hoek, nl. naar beneden) en ik heb gehoord dat Samsung sneller zou zijn.
Neem in archief 400 a 500 foto's in snel tempo en moet nu met mijn oude camera te lang wachten tussendoor.
Wie heeft ervaring met deze camera's?

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-02 21:38

Apache

amateur software devver

Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 20:52:
...
Wil oude teksten A4 formaat scherp op foto krijgen, zonder flits.
...
in de goede oude tijd gebruikten we hier scanners voor ... ;)

If it ain't broken it doesn't have enough features

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Verwijderd schreef op 18 september 2004 @ 13:38:
De links waren op verzoek :)
Ik heb de boodschap begrepen.. ;)
Nog bedankt voor de foto's :) Ik vind de kwaliteit erg goed. Denk dat de A95 binnenkort m'n oude camera wel mag gaan vervangen :)

Verwijderd

Apache schreef op 19 september 2004 @ 12:18:
[...]

in de goede oude tijd gebruikten we hier scanners voor ... ;)
Hij vindt een paar seconden wachten op de camera al te lang...............
Pagina: 1