Gigabyte GA-7V8X chipset koeler vervangen

Pagina: 1
Acties:

• Ridcully
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-01 17:00
Een vriend van mij heeft een Gigabyte GA-7VAX moederbord en hij wou graag de chipset koeler vervangen. Hij heeft die plastic dingetjes die 't vasthoudt er af gehaald, maar nu krijgt ie de koeler er niet af, hij had al geprobeerd er wat aan te trekken en te wrikken, maar kreeg 'm er zo dus ook niet af. Zit deze vast op de een of andere manier? Hoe krijg ik deze er eventueel dan af?

[ Voor 6% gewijzigd door Ridcully op 14-09-2004 18:51 ]

Verwijderd

soms is de lijm op de chipset gewoon iets te fanatiek. mssn door m in de vriezer te leggen dat het daarna wel lukt, wel voor condens en zo op letten. ;)
ik heb gehoort dat het dan wel lukt. niet vragen waarom en niet boos op mij worden als er iets fout gaat.

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:30
ja klopt in zon antistatisch zakje en dat in de diepvries (waar een diepvries al niet goed voor kan zijn :Y) :+

ennuh owja volgenzmij is het de koelpasta die eenbeetje vacuum kan zijn :P(had ik bij een videokaart (geforce 2 mx 400) )

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
vervang op m'n werk wel vaker chipsetkoelers
je kunt het beste met een fohn warm maken en beetje kracht opzetten
dan wil ie zo wel los :)

And this !! Is to go even further beyond!!!

Verwijderd

lamko schreef op 14 september 2004 @ 18:12:
Rare vraag, maar kan die fohn dan geen kwaad voor de overige componenten op je mobo.
Ik heb namelijk hetzelfde probleem toen ik vorige week me waterkoeling erop wilde zetten, ik kreeg dat koelblock er ook niet af en dit was op een Asus A7N8X-Deluxe.

Ik had bij een winkel het advies gekregen om een (ferme) slag naar link of rechts te draaien, maar ben voor die manier eigenlijk wat huiverig 8)7

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 23:28:
[...]

Rare vraag, maar kan die fohn dan geen kwaad voor de overige componenten op je mobo.
Ik heb namelijk hetzelfde probleem toen ik vorige week me waterkoeling erop wilde zetten, ik kreeg dat koelblock er ook niet af en dit was op een Asus A7N8X-Deluxe.

Ik had bij een winkel het advies gekregen om een (ferme) slag naar link of rechts te draaien, maar ben voor die manier eigenlijk wat huiverig 8)7
Tuurlijk niet?
Al die onderdelen/tjes worden toch ook warm tijdens het draaien?
Gaat gerust hoor, gewoon doen!

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

Thnx :D, dat zal ik bij de eerst volgende vebouwing dan een gaan doen. Heb nu net alles erin zitten en geen zin om weer de helft los te trekken

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Ridcully schreef op 14 september 2004 @ 17:40:
Een vriend van mij heeft een Gigabyte GA-7VAX moederbord en hij wou graag de chipset koeler vervangen. Hij heeft die plastic dingetjes die 't vasthoudt er af gehaald, maar nu krijgt ie de koeler er niet af, hij had al geprobeerd er wat aan te trekken en te wrikken, maar kreeg 'm er zo dus ook niet af. Zit deze vast op de een of andere manier? Hoe krijg ik deze er eventueel dan af?
Ik vraag me af: waarom?

Ik heb ut fannetje eraf gesloopt en zo gelaten, zo bijzonder heet word die nb ook niet. Extreem goed klokken die KT400 chipsets(5-6mhz fsb op mijn GA-7VAX, de rest met dipswitches)niet, dus het zal wel niet zijn om ut overclocken.....
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 23:35:
Thnx :D, dat zal ik bij de eerst volgende vebouwing dan een gaan doen. Heb nu net alles erin zitten en geen zin om weer de helft los te trekken
Dat is vaak mijn hoofdreden om alles zo te laten zoals het is :P

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Ridcully
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-01 17:00
Rey Nemaattori schreef op 15 september 2004 @ 00:34:
[...]

Ik vraag me af: waarom?

Ik heb ut fannetje eraf gesloopt en zo gelaten, zo bijzonder heet word die nb ook niet. Extreem goed klokken die KT400 chipsets(5-6mhz fsb op mijn GA-7VAX, de rest met dipswitches)niet, dus het zal wel niet zijn om ut overclocken.....
geen idee waarom precies, hij was bang dat 't te warm zou worden of iets dergelijks
hij nam 't zekere voor 't onzekere dus

bedankt voor alle tips, hij zou terugbellen als ie nog problemen had en hij heeft nooit teruggebeld, dus ik neem aan dat 't geslaagd is

• Mollos_
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:37
Bij gewoon gebruik zal die northbridge echt niet te warm worden.. als je flink gaat overklokken waarschijnlijk wel, maar uit het verhaal begreep ik dat hij dat dus niet gaat doen. :S

Strava profiel | Bewust + Bourgondisch

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
lamko schreef op 14 september 2004 @ 18:12:
als je je mobo een tijdje laat draaien word die chipsetkoeler toch ook warm? dan zou je hem na dat hij een tijdje heeft gedraaid heel snel er af kunnen halen.. tock? :P

BramBoterham

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Mollos_ schreef op 15 september 2004 @ 20:27:
Bij gewoon gebruik zal die northbridge echt niet te warm worden.. als je flink gaat overklokken waarschijnlijk wel, maar uit het verhaal begreep ik dat hij dat dus niet gaat doen. :S
Die GA-7VAX'en klokken voor geen meter omdat de kt400 chipset geen pci/agp lock heeft :(

Mijn systeem draait nu al maanden op verhoogde fsb's zonder dat er een fannetje op de nb koeler zit. ding word niet heter dan handwarm.
LJ LIGHTNING schreef op 15 september 2004 @ 22:11:
[...]

als je je mobo een tijdje laat draaien word die chipsetkoeler toch ook warm? dan zou je hem na dat hij een tijdje heeft gedraaid heel snel er af kunnen halen.. tock? :P
Mja aleen je komt met geen enkele schroevendraaier oid fatsoenlijk bij je mobo als ie nog in de case zit...

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Pagina: 1