[GPS]vanuit NL naar DE reizen

Pagina: 1
Acties:

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
Zaterdag is q-base, ik rij met een aantal busjes vanuit maastricht naar weeze, ik denk bij mezelf, kom neem de navigatie mee (ipaq 5550 met tomtom3) en rij daarmee, ding werkt perfect namelijk. Dus ik vandaag alvast proberen, kom ik tot de ontdekking dat het helemaal niet gaat. Ik heb de duitse kaart erop staan, maar ik kan alleen maar duitse plaatsen kiezen als ik de duitse kaart inschakel, maar dan kan tomtom niet vinden waar ik me in NL bevindt. Iemand een idee hoe ik toch vanuit maastricht naar weeze kan navigeren... met tomtom?

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Moet je dan niet eerst tom tom laten navigeren tot de plaats waar je de grens overgaat, dan als je in duitsland bent naar de bestemming in Duitsland laten navigeren?

Ik zal het zo wel even aan me pa vragen, die heeft iets meer verstand van Tom tom 3 ;)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-08 19:19
mjah, zonder navigatie kun je toch ook wel in Dld komen?

Eenmaal daar geef je gewoon Airport Nederrhein op en dan laat je dat ding de rest doen...

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

DJSmiley schreef op 14 september 2004 @ 20:27:
mjah, zonder navigatie kun je toch ook wel in Dld komen?

Eenmaal daar geef je gewoon Airport Nederrhein op en dan laat je dat ding de rest doen...
Je kan toch ook gewoon een kaart kopen 8)7

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Een bekend nadeel van TomTom is inderdaad dat je niet kunt navigeren van de ene naar de andere kaart. Als alternatief kun je tot aan de grens plannen en vervolgens naar de bestemming. Een andere mogelijkheid kan zijn de minder gedetailleerde overzichtskaart Europa te gebruiken. Zolang je over grotere wegen rijdt lukt dat prima. Misschien het laatste stukje met de kaart van Duitsland doen.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:09

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Inderdaad met de Nederlandse (of Benelux) kaart plannen tot de grens. Bij de grens wisselen naar de Duitse kaart en daar verder plannen naar de eindlocatie.

Dus eerst even met bv map24.com op internet kijken, welke grensovergang het beste op de route ligt.

TomTom3 heeft trouwens toch een grote wegenkaart van heel Europa? Dan hoef je bij de plaats van bestemming alleen te schakelen naar een detailkaart (die je dan wel eerst op je Ipaq gezet moet hebben) om in de stad te plannen. Ik draai nog met TomTom2, heb nog geen tijd/zin gehad om TomTom3 op mij Ipaq te zetten. Dus ik weet niet precies hoe dat met de grote wegenkaart gaat. Ik ben verleden jaar naar Wolfsburg (VW fabriek) geweest met de manier die ik bovenaan beschreef, geen enkel probleem.
Je hebt trouwens toch wel de set CD's met de Europesche kaarten, standaard heeft TomTom alleen de Benelux.

This footer is intentionally left blank

• Wizardtm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08 08:05

Wizardtm

>>> H20 <<<

Grote plaats in de buurt zoeken en dan via Major roads of europe naar de bestelling, als je dan onderweg moet tanken kan je gemakkelijk overschakelen naar de duitse map en dan de exacte eindbestemming ingeven. :+

[ Voor 79% gewijzigd door Wizardtm op 14-09-2004 20:44 ]

Werken? Dat doe ik morgen wel!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Bij mijn Medion Navigator zat software waarmee ik van een grote kaart een stukje kon 'uitknippen' wat grensoverschrijdend is, een zgn. corridor van een route.
Daar reken je thuis een route uit, maakt van die route een corridor tot 10km van de route af (voor hotels etc.), en dat zet je op je kaartje.

Daar kan je bv. van 'Huis' via Duitsland naar Frederikshavn (.DK) rijden, NL en DLD compleet wegennet, van .DK alleen de grote wegen.

Heeft TomTom niet zo'n functie? zo niet valt mij dat dan tegen van die 'goede' software.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
ik heb inderdaad op de eerste 2 benelux cd's de belangrijkste wegen van europa gevonden, es kijken of ik daar dan iets mee kan uitdokteren, die andere tips werken inderdaad ook

zal morgen wel ff laten weten of het zo lukt :)
Pagina: 1