draadloze verbonden pc doorverbinden dmv crosskabel

Pagina: 1
Acties:

• tweak_freak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Hoi ik heb een probleem mij netwerk ziet er als volgt uit:

1 wireless netgear router met daaraan 1 pc draadloos en 1 pc met kabel
Ik heb nu nog een pc voor mijn broertje die moet persee op zolder waar ook mijn draadloos verbonden pc staat alleen me broertje heeft het geld niet voor een wireless Nic dus kwamen we met de oplossing van een crosskabel van mijn pc naar die van me broertje maar ik weet niet hoe je dit zou moeten configureren(wat voor ip adressen ik moet gebruiken dns gateway etc...)

• M4rk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-05 15:36

M4rk

Doet dingen met spullen

Gewoon twee netwerkkaartjes, koppelen met een Crosscable. En dan in windows gebruik maken van ICS, of zelf een pakketje installeren wat (NAT) Forwarding ondersteund, en statisch ipadressen instellen.

Plat dak opstelling met 9x 340W JA-Solar Panelen op een Goodwe GW3000-XS omvormer en schaduw op zuid-west

• tweak_freak
ok ik zal het proberen maar kan ik ook sygate of winroute proberen??

• M4rk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-05 15:36

M4rk

Doet dingen met spullen

Is het trekken van een normale kabel niet de moeite waard dan? Want anders is het aanschaffen van een wireless kaartje nog wel de mooiste oplossing, omdat nu de ene pc afhankelijk word van de ander.

[ Voor 186% gewijzigd door M4rk op 14-09-2004 17:38 . Reden: verkeerd gelezen ]

Plat dak opstelling met 9x 340W JA-Solar Panelen op een Goodwe GW3000-XS omvormer en schaduw op zuid-west

• tweak_freak
Ik wil het niet voor mijn broertje betalen maar het is een voorlopige oplossing omdat ik nog wat netwerk kaartjes had liggen en een crosskabel
maar ik ga nu het nu ff met ica proberen

[ Voor 14% gewijzigd door tweak_freak op 14-09-2004 17:41 ]