Beste Tweakers
Na bijna 3 jaar trouw gebleven te zijn aan mijn oude pc besloot ik dat het nu echt tijd werd voor een nieuwe. Ik ging rondzoeken op tweakers en merkte al snel dat een zelf samengestelde computer veel goedkoper uitkwam dan een complete set bij de winkel. Ik heb lang rondgesurft om meer te weten te komen op dit gebied, en ik denk dat ik een goede samenstelling gevonden heb.
Mijn budget ligt rond de 500 euro, en ik wil graag games kunnen spelen (mijn broertje vooral) De computer moet dus de huidige spellen aankunnen en dat voorlopig blijven doen
Dit is wat ik heb samengesteld: (met dank aan de tweakers)
Processor AMD Athlon 64 2800+
Moederbord Asus K8V SE Deluxe (?)
PC Geheugen Kingston 512 MB DDR - PC400
Harde schijven 80 GB Maxtor - 7200 RPM 8 MB
Videokaarten ATI Sapphire Radeon 9600 XT chipset 256 MB DDR 8x AGP tv
En een Coolermaster Copper silent cooler als dat nodig is.
Hier moet nog een mooie kast en dvdspeler bij
. Nou hoopte ik of jullie mij kunnen adviseren of dit een goede samenstelling is voor die prijs in het algemeen, of er soms dingen zijn die niet goed samengaan. Of moet er iets verbeterd/verandert worden? Hoeveel voeding (watt) is het best voor de bijbehorende computerkast bijvoorbeeld
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, of in ieder geval kan bevestingen dat ik geen miskoop doe
Alvast hartstikke bedankt,
-Tessa-
Na bijna 3 jaar trouw gebleven te zijn aan mijn oude pc besloot ik dat het nu echt tijd werd voor een nieuwe. Ik ging rondzoeken op tweakers en merkte al snel dat een zelf samengestelde computer veel goedkoper uitkwam dan een complete set bij de winkel. Ik heb lang rondgesurft om meer te weten te komen op dit gebied, en ik denk dat ik een goede samenstelling gevonden heb.
Mijn budget ligt rond de 500 euro, en ik wil graag games kunnen spelen (mijn broertje vooral) De computer moet dus de huidige spellen aankunnen en dat voorlopig blijven doen
Dit is wat ik heb samengesteld: (met dank aan de tweakers)
Processor AMD Athlon 64 2800+
Moederbord Asus K8V SE Deluxe (?)
PC Geheugen Kingston 512 MB DDR - PC400
Harde schijven 80 GB Maxtor - 7200 RPM 8 MB
Videokaarten ATI Sapphire Radeon 9600 XT chipset 256 MB DDR 8x AGP tv
En een Coolermaster Copper silent cooler als dat nodig is.
Hier moet nog een mooie kast en dvdspeler bij
Alvast hartstikke bedankt,
-Tessa-
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 14:28 ]