Toon posts:

Sapphire radeon 9800xt probleem ná het overklokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had ongeveer hetzelfde probleem met doom 3, echter nu wordt het alleen maar erger geloof ik.
Ik had een tijdje geleden mijn htt van mijn amd64 verhoogd naar 213. hoger kon ik niet want dan bleef 3dmark2003 hangen. toen ik doom 3 wou gaan doen kreeg ik hetzelfde probleem, ik heb me htt weer teruggeschroef naar 200. toen deed doom 3 het weer.
echter nu wou ik laatst weer ff 3dmark2003 draaien en toen deed hij weer raar. terwijl alles op stock speed draait.
ik heb me core van met videokaart op 412/365 staan wat normaal is, echter nu geeft hij ook flinke artifacts. zie screen:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/T6AOLC7LUX5U
mijn core op 375/365 geeft geen artifacts.
ik heb wel een andere pc waar ik hem eventueel in zou kunnen testen maar daar zit 300 watt in en ik wil dat niet wagen met zon kaart tenzij het echt nodig is.
me specs zijn:

amd 64 3200+
asus k8v se deluxe
512 mb pc 3200 kingston
zalman 400 wattje
en er zit een ZM80D op mijn videokaart

zou het kunnen zijn dat mijn core of iets dergelijke beschadigd is door het verhogen van mijn htt?
is er nog een mogelijkheid om mijn videokaart normaal te laten lopen ipv hem onder te klokken?
ik weet me echt geen raad want het is allemaal nog niet zo nieuw.

Heel erg bedankt alvast, en ik hoop dat hij niet dicht gaat.

Verwijderd

Timings-/overklokkings-/voedings-/filtering-/GPU-core-/etc probleem. En het zou kunnen dat het door bepaalde AGP (stel een lagere rating in / schakel sidebanding uit), driver (test ook met een oudere versie), hyperthreading (zet het eens uit) instellingen verergert.

Onderklokken kan altijd, hetzij in de videokaartbios, de driver of met tools als AtiTool (zoals je al wist). Dat kán het probleem iets verminderen, maar als je kaart default al dit soort problemen geeft moet je toch eens kijken naar bovenstaande factoren en anders garantie claimen (al vind ik persoonlijk dit bij het risico van overklokken behoren).

search: checkers @ VB

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 17:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 17:20:
Timings-/overklokkings-/voedings-/filtering-/etc probleem. En het zou kunnen dat het door bepaalde AGP, driver, hyperthreading instellingen verergert.

Onderklokken kan altijd, hetzij in de videokaartbios, de driver of met tools als AtiTool (zoals je al wist).

(al vind ik persoonlijk dit bij het risico van overklokken behoren)
Alles loopt standaard.
Ik gebruik nu de Catalyst 4.9 drivers.
Ik ben niet zo heel goed in het klokken van een videokaart, maar misschien kan je het wat makkelijker formuleren aub.
iig bedankt voor je post.
Onderklokken wil ik eigenlijk niet, gewoon standaard zo heeft het altijd goed gelopen eerst.

Dat klopt, maar ik heb me videokaart nog nooit overgeklokt alleen me htt dus ik snap niet waarom me videokaart raar gaat doen, zelfs nu alles weer op stock speed draait

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 17:27 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 17:20:
Timings-/overklokkings-/voedings-/filtering-/GPU-core-/etc probleem. En het zou kunnen dat het door bepaalde AGP (stel een lagere rating in / schakel sidebanding uit), driver (test ook met een oudere versie), hyperthreading (zet het eens uit) instellingen verergert.

Onderklokken kan altijd, hetzij in de videokaartbios, de driver of met tools als AtiTool (zoals je al wist). Dat kán het probleem iets verminderen, maar als je kaart default al dit soort problemen geeft moet je toch eens kijken naar bovenstaande factoren en anders garantie claimen (al vind ik persoonlijk dit bij het risico van overklokken behoren).

search: checkers @ VB
Iedereen weet toch dat je met overklokken garantie verliest? Moet de topicstarter dan liegen als ie bij de winkel is?

Verwijderd

Pieter-Post: lees eens goed: "(al vind ik persoonlijk dit bij het risico van overklokken behoren)." - Eerlijkheid duurt het langst ;)

Dergelijke problemen kunnen door zoveel factoren beinvloed worden dat het mij zou verbazen als het aan de kaart/core ligt, terwijl hij het eerst wel goed heeft gedaan (of je moet wel heel erg bruut overklokken).

Test het in ieder geval ook eens op een ander systeem.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 17:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 17:27:
[...]

Iedereen weet toch dat je met overklokken garantie verliest? Moet de topicstarter dan liegen als ie bij de winkel is?
Valt je htt verhogen ook onder het overklokken van je videokaart dan?
Verder ben ik nooit hoger gegaan dan 412 alleen nu 375.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 17:28:
Pieter-Post: lees eens goed: "(al vind ik persoonlijk dit bij het risico van overklokken behoren)." - Eerlijkheid duurt het langst ;)

Dergelijke problemen kunnen door zoveel factoren beinvloed worden dat het mij zou verbazen als het aan de kaart/core ligt, terwijl hij het eerst wel goed heeft gedaan (of je moet wel heel erg bruut overklokken).

Test het in ieder geval ook eens op een ander systeem.
Ik kan totaal niet klokken, ik heb me 9800xt ook nog nieteens overgeklokt alleen me htt.

Andere pc ga ik zometeen proberen,
Er zit 300 watt in, gaat dat lukken met een amd xp2600+, 512 mb en 1 hd erin?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 17:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 17:34:
[...]

Ik kan totaal niet klokken, ik heb me 9800xt ook nog nieteens overgeklokt alleen me htt.

Andere pc ga ik zometeen proberen,
Er zit 300 watt in, gaat dat lukken met een amd xp2600+, 512 mb en 1 hd erin?
Nou dit heb ik dus geprobeerd.
Ik heb de catalyst 4.8 en 4.9 geprobeerd maar beide gevallen lukt het niet.
Bij 4.9 freezde Windows XP nog voordat ie opstarte. Bij 4.8 ging het scherm uit en het stand-by lampje op me scherm ging aan (werd dus oranje)
Heeft iemand anders misschien een oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor deze kleine kick, ik weet nu geen raad en ik heb alleen nu toegang op internet, vanaf thuis kan ik niet kijken helaas :(
Ik zit nu op school waardoor ik wel kan lezen.
Me hele pc flipt nu echt, ik heb een andere kaart (Geforce 4 mx 440) erin gedaan maar daarbij vertoont hij ook flinke artifacts.
Echter me pc start nou nog wel op met me 9800xt erin maar na ongeveer 1 minuut gaat het beeld weer uit en kan ik nix meer.
Wat denken jullie, is het me videokaart die gaar is of is het me agp bus aangezien die geforce ook artifacts vertoont?
Ik ga vanmiddag me zalman opnieuw monteren, zou dit nut hebben?

Thnx alot

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
misschien een driverprobleem? Nvidia en Ati drivers naast elkaar klinkt als problemen.
Heb je al een PCI kaart geprobeert?

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
MeMoRy schreef op 15 september 2004 @ 12:58:
misschien een driverprobleem? Nvidia en Ati drivers naast elkaar klinkt als problemen.
Heb je al een PCI kaart geprobeert?
Nee die heb ik niet.
Echter als ik via veilige modus in Windows ga dan blijft me pc gewoon aanstaan.
De drivers kan ik alleen niet installeren.
Sorry voor mijn late reply maar ik kan thuis niet op internet omdat me pc brak is.
Ik ga hem thuis strax formatteren en dan kijk ik of het dan lukt. lukt het dan niet dan ga ik eens langs bij de winkel waar ik hem gekocht heb.
Pagina: 1