Nieuwe email starten met template in Thunderbird.

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rud-gr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 14:44
Is het mogelijk om in Thunderbird in te stellen dat een nieuwe email (ctrl+M) meteen op basis van een gemaakte template wordt begonnen?
Nu moet ik eerst de template folder openen en de template aanklikken alvorens ik een mail kan schrijven, dat moet toch slimmer kunnen?

Rutger Geerling. Fotograferen.net Photography & Journalism

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Als eerste wil ik even melding dat ik weet dat dit bericht meer dan een jaar oud is.

Het is echter zo dat er nog geen antwoord op is gekomen en ik nu min of meer met precies dezelfde vraag is. Is er toevallig inmiddels iemand die het antwoord weet of een handige oplossing voor handen heeft zodat ik binnen Thunderbird standaard een template kan selecteren wanneer ik een nieuwe email ga typen?

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

Waarschijnlijk maakt Thunderbird gebruik van een standaard template (default oid) dus als je die weet te vinden en je veranderd die default template dan zouden al je mails er op die manier uit moeten gaan zien... of is dat erg kort door de bocht geredeneerd ? nee toch :P

Bovendien, even goegelen op " thunderbird template " levert al het volgende op,
(meteen als eerste hit overigens :Y) )

http://email.about.com/cs/mozillatips/qt/et081501.htm

dus lijkt me niet al te lastig om de rest zelf te vinden. :z

[ Voor 5% gewijzigd door Gulf_5 op 15-11-2005 10:00 ]

iets met foto's...

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Gulf_5 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 09:58:
Waarschijnlijk maakt Thunderbird gebruik van een standaard template (default oid) dus als je die weet te vinden en je veranderd die default template dan zouden al je mails er op die manier uit moeten gaan zien... of is dat erg kort door de bocht geredeneerd ? nee toch :P

Bovendien, even goegelen op " thunderbird template " levert al het volgende op,
(meteen als eerste hit overigens :Y) )

http://email.about.com/cs/mozillatips/qt/et081501.htm

dus lijkt me niet al te lastig om de rest zelf te vinden. :z
In hoeverre de topic starter heeft gezocht via google of andere zoekmachines kan ik natuurlijk niet zeggen, maar ik kan je wel aangeven dat ik zelf wel degelijk heb gezocht.
Via de zoektochten ben ik ook op verschillende websites terecht gekomen die allemaal ongeveer hetzelfde vertellen als de website waar van jij de hyperlink geeft.

Het verschil met wat ik en de topicstarter willen en wat op alle websites wordt uitgelegd is dat wij direct een template zouden willen wanneer we een nieuwe email gaan typen. Op de menige websites wordt echter uitgelegd hoe je een template maakt en hoe je deze daarna ook weer kunt gebruiken.
Dit is altijd door naar de map templates te gaan, en dan de gewenste template te openen.

Wat mijn doel echter is, is om op de knop [Write] te kunnen klikken om vervolgens een scherm te krijgen waarin al een default template geselecteerd staat. Op deze manier hoef je niet eerst naar de templates map om daar op de gewenste template te klikken.

Het idee wat je geeft dat thunderbird misschien ergens een standaard template gebruikt is wel iets waar ik even verder naar kan zoeken. Misschien zijn er nog anderen die dit probleem al wel hebben opgelost?

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net