[XML->IE] XML wordt niet weer gegeven in IE

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Topicstarter
Er is volgens mij iets mis met de instelling van mn internet explorer 6.0 Maar aangezien ik het niet zeker weet stel ik hier de vraag of iemand beter ideeen heeft.

Op het moment dat ik een XML bestand wil openen. Ieder willekeurig bestand. Biedt de internet explorer ipv de weergave van het bestand (eventueel met een XSL transformatie) een download aan. IE laat me dus nooit het XML bestand zien!!

Bij filetypes op mn pc staat alles gewoon zoals het hoort: XML bestanden worden standaard geopend met de internet explorer.
Alles mogelijke layouts en simpele standaard bestandjes al geprobeerd, niks lijkt te werken; steeds die filedownload :S
(een of ander .msi bestand zie ik soms)

Weet iemand waarom mn internet explorer zich zo vreemd gedraagd??

offtopic:
Mij leek het dat ik hier de grootste kans heb op een antwoord, als de thread verplaatst moet worden laat maar weten

Verwijderd

hoe wordt ie geserved?

zie ook andere topics over mime types en http://www.rikkertkoppes.com/gotfaq/showbook.asp?bookId=1#C7

volgens mij wil IE alleen text/xml hebben en gaat application/xml fout (gaat ie dus downloaden)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 17:06 ]

Verwijderd

Fout. IE kan prima 'application/xml' aan en dat is maar goed ook aangezien 'text/xml' deprecated is. Zie ook: http://annevankesteren.nl/archives/2004/08/mime-types

Verwijderd

ok (ik was te beroerd om het na te kijken :P), maar dan nog kan het goed zijn dat de boel fout geserved wordt

• RwD
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Topicstarter
Nee, hij doet het niet bij ieder XML bestand.
Ongeacht het mimetype, dat heb ik dus geprobeerd.

Het werkt niet bij bestanden van de eigen harde schijf in de IE gesleept en het werkt niet bij door asp geserveerde pagina's waarbij de contenttype header op text/xml is gezet...

• RwD
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Topicstarter
Kan het wellicht met ActiveX te maken hebben?
Google is echt waardeloos met dit probleem, ik heb nog geen helpende letter gevonden :|

Op het eerste oog functioneerd de rest van de pc prima, regestry settings zien er ook hetzelfde uit voor de (schijnbaar relevante) stukken die ik gecontroleerd heb...

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024

Shook

Go!

Je IE parst de xml niet. Dat doet hij normaal gesproken met msxml. Misschien kloppen de associaties niet helemaal meer, maar ik denk dat als je de msxml opnieuw installeerd, dat hij dan prima werkt.

Je kan hem downen op:

http://www.rug.nl/webplat...ank/xopussy/msxml4sp2.msi

Misschien moet je hem na de download ff renamen naar msi, want bij mij sloeg hij hem op als html.

• RwD
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Topicstarter
Ik kreeg dat bestand niet geinstalleerd, maar de versie van msdn wel...
Helaas heeft dat het probleem niet opgelost.

Als het morgen niet opgelost is wordt de pc zondag geofferd aan de herinstallatie geest van norton...

Ik hoop dat iemand nog met de oplossing aan komt zetten, na 2 weken klooien is het wel mooi geweest.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

RwD schreef op 16 september 2004 @ 15:31:
Ik kreeg dat bestand niet geinstalleerd, maar de versie van msdn wel...
Helaas heeft dat het probleem niet opgelost.

Als het morgen niet opgelost is wordt de pc zondag geofferd aan de herinstallatie geest van norton...

Ik hoop dat iemand nog met de oplossing aan komt zetten, na 2 weken klooien is het wel mooi geweest.
Wellicht meer een topic voor [SA], maar wat voor file actions heb je op xml bestanden?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• RwD
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Topicstarter
edit in XMetal
open with XML-Spy
open

Dat is altijd zo geweest en de pc draait al heel lang met deze programma's zo ingesteld. Ook dit heb ik geprobeerd aan te passen...

[ Voor 4% gewijzigd door RwD op 16-09-2004 16:39 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

RwD schreef op 16 september 2004 @ 16:39:
edit in XMetal
open with XML-Spy
open

Dat is altijd zo geweest en de pc draait al heel lang met deze programma's zo ingesteld. Ook dit heb ik geprobeerd aan te passen...
Ik heb hier de NL-versie, maar het volgende vinkje staat niet aan:
Openen na downloaden bevestigen ?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• RwD
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Topicstarter
Aan of uitgevinkt maakt geen verschil helaas.

Verwijderd

* Anne zou nog steeds graag een online voorbeeld zien.
Pagina: 1