Toon posts:

[MySQL] Database probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn oude situatie had ik MySQL draaien op een Windows 2000 Server bak. Nu heb ik daarop Debian geinstalleerd en wil ik mijn databases weer gebruiken.

Probleem is alleen dat ik geen dump van mijn gegevens gemaakt heb. Ik heb ze gewoon nietsvermoedend gekopieerd. Eerder was dit ook al gelukt toen ik mijn W2k server opnieuw ging inrichten. Alleen na wat lezen ben ik er achtergekomen dat die grap alleen werkt bij overeenkomende installaties.

Heeft iemand een work-around zodat ik alsnog mijn gegevens in kan lezen in de linux omgeving. Ik heb namelijk geen zin om eerst weer W2k er op te gaan zetten, dan netjes een dump te gaan maken en die vervolgens in te gaan lezen onder linux.

Ik wil gewoon gekopieerde MySQL database mappen uit windows importeren in mijn MySQL onder Debian.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke foutmeldingen krijg je dan? :)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:43
Als je niet precies dezelfde versies gebruikt is dit volgens mij wel vragen om problemen. Kun je die files niet op een andere win2k computer zetten en dan een dump maken, en die inlezen onder Linux :?

En inderdaad: wat gaat er dan precies mis?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een nieuwe windows installatie had dan pakte hij gewoon automatisch de databases weer op als ik ze op de juiste plek zette. Nu worden de dir's compleet genegeerd. Geen foutmeldingen of wat dan ook, er wordt gewoon helemaal niets mee gedaan.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:43

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
zet je ze dan wel op de goede plek neer is de vraag :)
En geef je ze ook de juiste permissies mee.

Elke directory die mysql kan lezen ziet hij namelijk al als database.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan