Ik ben nooit echt overgestapt op iets, altijd gewoon gebruikt. Ben wel meer pro
AMD doch veel meer
Intel based machines gehad. De
AMD bakkies die ik voor anderen heb gemaakt waren ze zeer blij mee, de
Intel bakkies juist weer niet (waren P4 Celeron budget bakkies, dus logisch).
Mijn eigen ervaring is dus eigenlijk geen
overstap naar
AMD of
Intel. Op een gegeven moment heb je een feeling met een pc gecreëerd die je veelal niet in een nieuw systeem terug vind. Mijn eerste nieuw gekochte systeem was een
AMD 350, een perfect bakje toen. Kwam al snel in contact met een dual
Intel p2. Processoren zijn sinds de
AMD k6-2 en
Intel p2 toch gewaagt geweest aan elkaar, een flinke uitblinker met de K75 voor
AMD en een domper erop van de
Intel p4. Is de rede van het pro
AMD zijn maar beide hebben zich wel weer naar elkaar getrokken (K7 was nl eigenlijk ook een klein dompertje van
AMD). Bouw dus voor anderen meestal
AMD, zelf gebruik ik liefste
Intel gezien mijn positieve bevindingen met dual proc. systeempjes.
Had een dual
Intel Xeon 400, daarna een
AMD XP1800, daarna "overgestapt" weer op een dual Xeon 550. Qua pc's ben ik geen speedfreak maar wil gewoon dat als ik iets wil, mijn pc dat ook gewoon doet, no matter hoesnel, als ik maar merk dat hij "bezig" is. Van de dual Xeon 550 naar een
AMD XP2800 gegaan, 2 maanden gebruikt en daarna weer te koop gezet. Ik heb echt niets met uni based systemen. Veel mensen zeggen van "goh, die kracht heb je niet nodig" en van "een dual is maar max 60% sneller". Don't give a fuck. Wie heeft er nou nooit last van m$ en dat de pc hard vastloopt. Wie heeft geen zin om tv te kijken tijdens het maken van een DivX en wil tegelijkertijd op dezelfde pc een 3D shooter spelen? Ok, moge het langer duren, speel je langer een spelletje. Gooi de ene applicatie op de ene cpu en de ander op de andere cpu. Vastlopers? Nooit voor hoeven rebooten daar ik altijd wel een oplossing kon vinden middels de 2e cpu.
Waarom steeds weer een
Intel ipv een
AMD als dual? Heel makkelijk. Een dual Xeon is een stuk goedkoper tweedehands als een dual
AMD 
Nieuw ook btw. De meeste onder ons kopen niet iedere keer een geheel systeem. Neem je een dual Opteron, mag je alles nieuw kopen. Met een nieuwe dual Xeon kan je tenminste het geheugen nog overzetten
Dus ....
Ikzelf: van
AMD naar
Intel vanwege multi processor platform (nu aan het sparen voor een dual Xeon4).
Voor anderen die bij me komen: vanwege opgenomen vermogen van de cpu's,
AMD's "mogen" heter worden en "verstoken minder" dan
Intel. Resultaat, goedkopere koeling en toch een stille pc. Ook is het over het algemeen zo dat 2ehands
AMD's goedkoper zijn.
ps. Vind de titel van topic toch wel vragen naar
AMD/
Intel trolls/flames
ps2. Voor mensen die het ook eens willen uitproberen, dat dual gebeuren, doen! Vermijd alleen de
Intel Xeon3 133mhz fsb en de 256kb Xeon 4 (s603).