[Debian] Kan geen kernel/flavour laden bij install

Pagina: 1
Acties:

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
Ik ben na een aantal jaren eindelijk begonnen met het onderzoeken van Linux, de Debian distro.

Ik heb Woody, versie 3.0 Rev.2 gedownload samen met de update.
Ik heb de iso op een cdtje gebakken en probeerde te booten.
Eerst geen boot acties, toen met de opdracht E:\install\boot.bat het geprobeerd, en hij boote :) ik blij

Het eerste wat je ziet is dat je een flavour moet kiezen, maar welke ik ook kies, hij geeft een foutmelding* en probeert vervolgens de andere kernels te gebruikten.
Ze werken allemaal niet.
Ik denk dat ik voor/na de keuze voor een flavour wel de betreffende flavour.iso moet downloaden.
Omdat ik hier niets over in het installatie guide kan vinden, vraag ik mij dit heel erg af.

Mijn vraag dus: moet ik een losse cd branden met een 2.4x flavour?

*foutmelding:
E:\>install\boot.bat
Er is een syntaxfout opgetreden
De opdracht of bestandsnaam is onjuist
Please schoose a Lunix kernel
1 = IDEPCI
2 = compact
3 = 2.4.x
4 = vanille
[1,2,3,4]?_ -->ik kies 3
Using 2.4.x kernel
De opdracht of bestandsnaam is onjuist
E:\>

[ Voor 15% gewijzigd door Gamo op 14-09-2004 17:52 ]

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Welke foutmelding krijg je, das nl wel handig om te weten, en ja die p4 wordt echt wel ondersteund :)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
Ik heb de startpost aangepast, domme fout van mij om de error er niet bij te schrijven. *geleerd*

[ Voor 79% gewijzigd door Gamo op 14-09-2004 17:53 ]

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Er is duidelijk is niet lekker met je CD/iso.
In plaats van nu vanaf Dos/windows iets te proberen (toch?) zou ik een goeie halen en daarvan booten...

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-02 21:36
Bovendien zou ik nu geen woody meer installeren en gelijk naar sarge gaan. De installatie gaat veel vlotter/soepeler en dan heb je ook geen stokoude software (bij woody zit geloof ik officieel nog kde 2.2?)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:44
Ik weet niet vanuit welk OS je dit start, maar vanuit Windows XP of 2000 gaat dit dus vrijwel zeker niet werken (lijkt mij iig wel heel sterk).

Als het goed is kun je gewoon een bootable CD image downloaden, die branden, opstarten van die CD net als bij de installatie van Windows, en klaar. Als het booten van de CD niet lukt: weet je zeker dat in het BIOS goed staat ingesteld dat hij van CD moet booten? Heb je de MD5 sum van de ISO gecontroleerd op juistheid, voordat je de image hebt gebrand? Misschien gedownload met een download accelerator (sommige hebben de neiging om files te slopen, vraag me niet hoe dat komt)? Hoe heb je de CD precies gebrand (welk prog, welke methode om 'm te burnen?)

Als dit trouwens de eerste keer is dat je Linux eens probeert, mag ik je aanraden om Knoppix eens te proberen?

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
Nou, ik heb inmiddels een oudere debian (!) geinstalleerd en via het netwerk ge-update. Misschien is dit een WinXP prob? maar, ik ben er al uit, bedankt voor de reacties :)
Pagina: 1