Toon posts:

[XP] foutmelding: NTLDR is missing!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net Partition Magiq geinstaleerd, ik opende een programmatje wat erbij zat, toen ik ergens op klikte starte de computer opnieuw en kreeg ik steeds systeem herstel. Nu wil ik helemaal niks herstellen, ik wil gewoon mijn windows weer terug die deed het prefect. Dus ik heb op exit geklikt, toen starte hij weer opnieuw op en kreeg ik deze foutmelding: "NTLDR is missing press Ctrl+Alt+Del to restart" Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik wil graag mijn (belangrijke) bestanden en instelling weer terug kunnen hebben. Misschien handig: het is een packardbell systeem van dit jaar.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat heb je zelf zoal gezocht en geprobeerd?

Hint: boot-record. ;)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
;( Opnieuw formateren? Er moet een andere oplossing zijn!! Alleen door dat programmatje te runnen kan toch niet alles kapot zijn?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Nee, niet formatteren. Even zoeken naar XP recovery console, fixboot, fixmbr etc.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Easy oplossing kopier de boot bestanden van win xp naar een diskette of cd-rom of iets dergelijks ....
Dit zijn de bestanden die je moet hebben ,worden pas zichtbaar als je in instellingen--> map opties--> Verborgen bestanden weergeven, Systeembestanden verbergen afvinken :
boot.ini
NTldr
Ntdetect
msdos.sys

die moet je dan dus wel ff-tjes van een andere pc afhalen , dan fikken , daarmee laten booten en dan kopieren naar je hdd

Ze staan BTW in de root dus bij de meeste pc's in c:\

Verwijderd

Even checken ; er zit toch niet toevallig een floppy-disc in je drive tijdens
het booten ?

Verwijderd

da zou idd ook nog kunnen ja

Verwijderd

Topicstarter
nee zit geen floppy in, ik zal eens proberen die bestanden van deze pc te kopieren naar die andere.

Verwijderd

suc6.. zal nie al te moelik zijn

• Noob-Saibot
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-07-2024
ik heb dit probleem ook gehad, ff windows repair console gebruikt en het was weer normaal :)

Verwijderd

Ik heb het probleem gehad eerder bij een dual installatie win98,xp,linux (redhat8) maar mooi niet dat ik met fixmbr en fixboot die NTLDR terugkonkrijgen.

Dus idd. ik had de bui zien hangen en alle bootbestanden voordien al op cd gezet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 16:31:
Easy oplossing kopier de boot bestanden van win xp naar een diskette of cd-rom of iets dergelijks ....
Dit zijn de bestanden die je moet hebben ,worden pas zichtbaar als je in instellingen--> map opties--> Verborgen bestanden weergeven, Systeembestanden verbergen afvinken :
boot.ini
NTldr
Ntdetect
msdos.sys

die moet je dan dus wel ff-tjes van een andere pc afhalen , dan fikken , daarmee laten booten en dan kopieren naar je hdd

Ze staan BTW in de root dus bij de meeste pc's in c:\
Ik kan deze bestanden niet vinden in mijn c:/ heb de verborgen bestanden al zichtbaar gemaakt, maar staat er niet bij. Iemand een idee hoe dit komt?

Verwijderd

Topicstarter
Noob-Saibot schreef op 14 september 2004 @ 17:25:
ik heb dit probleem ook gehad, ff windows repair console gebruikt en het was weer normaal :)
En hoe moet je dit gebruiken? booten vanaf windows cdrom, R indrukken en dan krijg ik een scherm waar ik iets kan intypen. Wat moet ik erin zetten dan?

Verwijderd

zelfde ervaring gehad, maar ik kon met de bootfunktie van de cdrom wel windows starten, (het was voldoende om alleen de cdrom erin te hebben) als je dit ook kan moet je even het volgende doen.
Kopieer van de bootcd van xp het bestandje ntldr, en kopieer van je windows installatie de bestanden ntdetect.com en je boot.ini op flop

start opnieuw op, maar nu je floppy als first boot, dan zou het weer moeten werken.

oja ntdetect.com en boot.ini zijn verborgen bestanden, dus geef even aan dat de verborgen bestanden ook te zien zijn.

Het filetje msdos.sys heb ik niet nodig gehad, maar ik werk ook op ntfs

Succes

overigens werkt de repair funktie van de cdrom niet altijd.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 20:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je uitleg! Maar ik kan op deze computer de bestanden boot.ini en ntdetect.com niet vinden! ;( Ook niet met de zoekfunctie van windows.

Heeft iemand een idee hoe ik er dan aan kan komen?

Verwijderd

Douw nou gewoon ff je Windows XP CD erin, tijdens de texual setup kun je dan kiezen voor (R) recovery. Of was 't nou F2?
Dan worden in iedergeval de basis files van XP terug gezet.

Dat je die files niet kunt zien kan te maken hebben met het feit dat je geen verborgen & systeembestanden kunt zien, ze staan namelijk gewoon in de root van je C schijf.

Die opties kun je weer aan zetten bij Tools, Folder Options, View (weet ff 't NL er niet voor).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 21:04:
Douw nou gewoon ff je Windows XP CD erin, tijdens de texual setup kun je dan kiezen voor (R) recovery. Of was 't nou F2?
Dan worden in iedergeval de basis files van XP terug gezet.
Zoals ik al zeg, als ik dat doe dan krijg ik een zwart scherm waar ik moet kiezen welke schijf ik wil pakken, dan typ ik dus 1 in. Dan krijg ik een soort dos promt waar ik iets kan typen, maar ik weet niet wat.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 21:01:
Maar ik kan op deze computer de bestanden boot.ini en ntdetect.com niet vinden! ;( Ook niet met de zoekfunctie van windows.

Heeft iemand een idee hoe ik er dan aan kan komen?
heb je zoeken met geavanceerde opties gedaan?
daar ook het vinkje "verborgen bestanden etc" aangevinkt? Dan moet je ze vinden, want zo kopieer ik ze ook naar mijn a-schijf.

@Derice,
neem deze link eens door, http://www.michaelstevenstech.com/XPrepairinstall.htm
de door jou gegeven oplossing werkt vaak geeneens.

Verwijderd

Wat er waarschijnlijk is gebreurt is dat de verkeerde partitie actief is geworden.
(dan krijg je die melding, en ook als er een niet bootable floppy inzit maar dat had je al gecontroleerd)
Pak een W98 bootdisk (www.bootdisk.com), start op vanaf de bootflop
start het programma fdisk en maak partitie 1 op de 1e disk actief.

(en begin a.u.b. niet met al die overbodige repair acties, d'r val niets te repairen , wel te verzieken)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 23:32:
Wat er waarschijnlijk is gebreurt is dat de verkeerde partitie actief is geworden.
(dan krijg je die melding, en ook als er een niet bootable floppy inzit maar dat had je al gecontroleerd)
Pak een W98 bootdisk (www.bootdisk.com), start op vanaf de bootflop
start het programma fdisk en maak partitie 1 op de 1e disk actief.

(en begin a.u.b. niet met al die overbodige repair acties, d'r val niets te repairen , wel te verzieken)
Bedankt! Ik ga het nu proberen!

Edit: Ik heb het geprobeerd. Hij starte op, stond bovenaan het scherm "NTDETECT CHECKING HARDWARE" Daarna kreeg ik de tekst "RECOVERY PROGRAM PLEASE WAIT" met daaronder een laad balk. Toen die balk vol was kreeg ik een blauw scherm met dit erop: "Stop: c00000021a Fatal Systeem Error met nog wat codes eronder. ;(

Komt dit allemaal omdat ik dat ene programmatje van Partition Magiq heb gestart? :D

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 10:15 ]

Verwijderd

Dat ligt eraan, Het is nog niet duidelijk wat je precies met partiton magic hebt gedaan, als je per ongeluk de computer gereset hebt terwijl partition magic aan het resizen was dan kon je wel eens een groot probleem hebben.
Vooral als je al aan het FIXBOOTen of FIXMBRren bent geweest over de bootmanager van Partition magic (had je die geïnstalleerd?)

Post even wat er precies onder die melding stond, en graag met de precieze notatie, ik ga er nu vanuit dat je een "c000021a" melding hebt gehad.
let op dat je dit precies noteert,
en zoek HIER of HIER eens naar een oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het programma geinstaleerd, het eerste wat ik deed wat een programmatje openen wat erbij zat, iets met een Q ofzo ik weet het niet meer precies. Toen ik het opende en eronder ergens klikte starte de computer opnieuw op en kreeg ik een herstel programma. Ik kon alleen kiezen om de computer te herstellen in gekochte staat. Dit wou ik dus niet en klikte op exit. Toen starte ik de computer weer opnieuw op en kreeg ik dat NTLDR gezeik. Toen heb ik een andere partitie als eerste gezet met FDISK zoals hier staat. Toen ik hem weer opnieuw opstarte kreeg ik die error:

STOP: c000021a {Fatal System Error}
The session manager initalization systeem process terminated unexpectedly with a status of 0xc000003a (0x00000000 0x0000000)
The system has been shutdown.

Ik snap er niks van, ik hoop echt dat iemand een oplossing heeft (geen formateren :'( )

Verwijderd

Het is ook wel slim om zo'n programmatje te starten en dan "ergens" op te klikken,
ergens op klikken doe je in winamp of zo maar niet in een programma als format fdisk en partition magic.

Je zegt zelf dat je die bestanden niet kunt vinden op je PC, natuurlijk vind je die niet,die zijn weg.
Je moet die bestandjes van een andere windows xp machine afhalen (het liefst ook nog dezelfde taal/versie en dan vanaf cd kopieren naar de locaties waar je ze op de andere PC ook vandaan hebt gehaalt (C: of een submap daarvan)

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel ook dat ik ze niet kan vinden op deze computer, niet op de kapotte computer.

Verwijderd

als je je mail adres geeft dan mail ik ze vanavond wel ....

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:02

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Psssttt:

Support.Microsoft
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=318728#6
GoT Search
Google.nl, Je Grootste Vriend!!

[ Voor 195% gewijzigd door Notna op 16-09-2004 14:50 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin een beetje gek te worden, ik heb nu een cdtje gemaakt met die 4 bestanden. De computer laten booten met een Windows 98 boot diskette. Nu wil ik dus die 4 bestandjes kopieren naar de C schijf. Dus ik doe dit:
"D:/ copy ntdetect.com c:"
Zegt hij dat hij hem niet kan vinden. Dit komt dus omdat het een verborgen bestand is, ik krijg dat niet meer uitgeschakeld. Kan iemand mij helpen? Ik begin gek te worden omdat ik die computer hard nodig heb!

• Notna

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 18:28:
Ik begin een beetje gek te worden, ik heb nu een cdtje gemaakt met die 4 bestanden. De computer laten booten met een Windows 98 boot diskette. Nu wil ik dus die 4 bestandjes kopieren naar de C schijf. Dus ik doe dit:
"D:/ copy ntdetect.com c:"
Zegt hij dat hij hem niet kan vinden. Dit komt dus omdat het een verborgen bestand is, ik krijg dat niet meer uitgeschakeld. Kan iemand mij helpen? Ik begin gek te worden omdat ik die computer hard nodig heb!
Om mezelf nog eens te quoten:

Verwijderd

Topicstarter
Ja denk je dat ik dat nog niet gelezen heb? Ik kom er niet uit anders vraag ik het hier ook niet!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:29
hiermee lukt het mij meestal wel:

Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen.

je kunt ook nog proberen een 2e windows installatie tr starten, en weer te stoppen en verwijderen na de eerste reboot (gewoon andere bootoptie kiezen en via verkenner nieuwe dir verwijderen).

• Notna

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 19:28:
Ja denk je dat ik dat nog niet gelezen heb? Ik kom er niet uit anders vraag ik het hier ook niet!
Je copy command klopt ook niet, die moet volgens mij:

code:
1
copy X:\i386\ntldr c:\

zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 september 2004 @ 18:28:
Ik begin een beetje gek te worden. Kan iemand mij helpen? Ik begin gek te worden omdat ik die computer hard nodig heb!
Misschien per ongeluk de boot partitie hidden gemaakt ?
Kijk even mbv fdisk naar de partitiegegevens en corrigeer waar nodig.

Ronald

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

Ik zal het zo is proberen.
@ Degrotebozewolfnl, dat heb ik al gedaan, maar als ik een andere partitie als eerste zet krijg ik een fatal error.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:41
Hier is een manier om systeemherstel vanaf de opdrachtprompt op te starten.

Probeer op te starten in veilige modus door op F8 te drukken bij het opstarten en dan veilige modus met opdrachtprompt te kiezen. Tik dan op de commandoregel het volgende in:%systemroot%system32\restore\rstrui.exe en dan enter.

Als je zo niet op de opdrachtprompt komt kun je ook via de installatie CD van XP die bereiken door te kiezen voor het herstellen van de installatie.

Worst case moet je je HD in de computer van iemand anders hangen en zo de data veilig stellen.
Pagina: 1