vervormde graphics

Pagina: 1
Acties:

• bas_vdl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-06 18:52
als ik een spel speel heb ik last van vervormde graphics ik snap er zelf helemaal niks meer van hier onder wat info en een link naar een voorbeeld van die vervormde graphics.

videokaart: GF2 mx400
geprobeerde drivers van de nvidia site: 56.72 en 61.76 en 61.77
directX: 9.0c

http://www.lustgraaf.nl/images/beeld.JPG
het moet voorstellen een woonwijk in De sims2

kan iemand mij helpen???

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:07

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Draai je kast eens open en voel of je GPU niet te warm is geworden. Bij normaal gebruik wordt een GF2 heet. Draait je fan nog van de videokaart of is deze passief gekoeld?

Niks overgeclocked?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• bas_vdl
er zit een ventulator op die gewoon draait, maar je start windows op, opent een spel en gaat spelen en meteen die graphics zijn scheef dus warm kan hij nog niet zijn lijkt mij.

hij is ook niet overgeclocked

[ Voor 9% gewijzigd door bas_vdl op 14-09-2004 16:24 ]

Verwijderd

sja...the sims 2...nu al hebben is illegaal, zal ik niks van zeggen, doe het zelf ook, maar het kan toch wat dingetjes beinvloeden als je het illegaal doet.

Vermiste bestanden oid

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Probeer je videokaart eens in een andere computer. Als hij daar dezelfde beelden vertoont, is hij dus defect qua 3D.

• bas_vdl
kheb nog eens goed gekeken na een tijdje stopt de ventulator, dit is waarschijnlijk al langer zo geweest en heb ik zelf nooit opgemerkt, kheb er een nieuwe op gezet en het helpt niks dus ben bang dat mijn video kaart (het 3d gedoe) door gebrand is want in windows doet hij nog gewoon normaal

• Takkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-07 15:12
Het lijkt mij eerder de 3d instellingen...

ziet er naar uit dat je openGL probeerd te gebruiken, daar kan ie wel vaker fouten bij geven.
Probeer eens met een andere grafische modus, werken die wel dan heb je het probleem gevonden.
Bij nvidia heb je ook de mogelijkheid om de driver per programma een andere instelling te draaien, misschien ook de moeite waard om even naar te kijken.

suc6

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:47

Epsilon

Dit ziet er uit als een direct3d foutje

Dit heeft niet met de hardware te maken iig

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:57

AzzKickah

06-CENSORED

Epsilon schreef op 14 september 2004 @ 19:17:
Dit ziet er uit als een direct3d foutje

Dit heeft niet met de hardware te maken iig
lijkt me niet dat je dat zomaar kunt stellen

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

TS'er geeft zelf al aan dat z'n fan niet draait na een tijdje. Dit kan dus schade veroorzaken bij de GPU.

• bas_vdl
NA HET PLAATSEN VAN EEN NIEUWE FAN DOET HIJ HET WEL IETS LANGER MAAR NOG STEEDS NIET OPTIMAAL. OOK ALS JE NU DE SIMS EEN TIJDJE LATER WEER OP START IS ZELFS HET MENU EN HET INTRO FILMPJE HELEMAAL VERKLEURT EN MISVORMT. MAAR IN WINDOWS KAN IK GEWOON WERKEN.

LIGT DAT OOK GEWOON AAN DAT DE FAN SOMS VAST LIEP???

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Typ aub met je caps lock uit, leest veel beter, nu heel irritant...

Om kort door de bocht te gaan: Ja, als je 3d-applicaties draait heeft hij heel veel warmte-ontwikkeling die afgevoerd moet worden, door die fan geen afvoer en daardoor die vervormingen.

Om dat op te lossen kan je een andere fan erop zetten of even verder zoeken om het eventueel passief te koelen.

• bas_vdl
sorry van vorige!!

mijn kaartje word met koelblok met daarop een fan gekoeld

• bas_vdl
YAHOOOOO!!!

Hij mag geclosed worden!!!

oplossing gewoon de oudste drivers installeren klaar!

28.84_winxp2k.exe deze versie met een nieuwe fan dus hij kan er weer tegen aan :D

nou kan ik proberen tot welke driver versie ik kan gaan omdat ik vroeger mijn driver ook altijd up-to date had dus ik denk dat ik de driver van begin 2004 ook nog wel kan hebben maar vind het zo wel ff best

iig bedankt voor jullie hulp!!!!!!

CLOSE THIS PLS

Modbreak:

GoT Huisregels

GoT is geen helpdesk :/

Topics gaan NIET dicht als een vraag beantwoord is, ze gaan alleen dicht als ze niet voldoen aan de policy. Hoewel deze topic een twijfelgeval is (wegens beetje een zoekvraag), hebben we besloten hem niet te sluiten. Als niemand meer behoefte heeft om in een topic te reageren, dan zakt hij vanzelf weg. Een slot is overbodig en slaat de plank nogal mis.

GA DAN NIET ROEPEN DAT HIJ DICHT MOET :X

Om slotjes roepen ook in een door jou geopende topic wordt niet op prijs gesteld en kan bij herhaling zelfs leiden tot een officiele waarschuwing :o

[ Voor 43% gewijzigd door dion_b op 15-09-2004 01:39 ]

• bas_vdl
Weet iemand een site waar je een nieuwe bios kunt downloaden voor mijn videokaart?
Nvidia NGeForce 2 MX/MX400 32MB

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:57

AzzKickah

06-CENSORED

bas_vdl schreef op 22 september 2004 @ 22:56:
Weet iemand een site waar je een nieuwe bios kunt downloaden voor mijn videokaart?
Nvidia NGeForce 2 MX/MX400 32MB
'download bios' @ www.nvidia.com

Zelf iets meer proberen volgende keer, k?
Pagina: 1