De Ultime media pc voor in de woonkamer

Pagina: 1
Acties:

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-01 22:01
Ik ben van plan om een media pc te gaan maken die in de woonkamer komt te staan om de dvdspeler te vervangen, de radio en de VCR. Tevens wil ik deze PC als Game PC laten dienen.

Mijn oog is gevallen op de abit DiGiDiCe:

http://www.abit.com.tw/pa...igiDice&fMTYPE=Socket+478

Nu is deze natuurlijk nog niet compleet. Er moet natuurlijk een goede videokaart in
voor de spellen en de tv-out en er moet een goede radio/tv capturekaart in.

Nu ben ik zelf in het bezit van een Pinnacle pctv pro maar ben er niet geheel tevreden over het beeld is verder goed maar als de camera snel ergens ander heen gaat of gewoon rond draait, is het beeld wazig en dat moet niet.

Ervaring met andere kaarten heb ik niet en wil van jullie graag weten wat jullie er in zouden doen.

De andere onderdelen die er in komen zijn:

Pentium 4 3000 1 mb
1024 MB DDR400
120 GB HDD
DVD Brander (waarschijnlijk NEC 3500 )

Dit alles moet gaan werken op Windows Media Center Edition dus de compatibiliteit van de onderdelen met ook goed zijn met Windows

Ondertussen heb ik nog verder gezocht en de WinFast PVR2000 lijkt me ook wel een goede keus om dit alles te realiseren, Als videokaart ga ik denk ik een Radeon 9600 pro 256 mb nemen

[ Voor 8% gewijzigd door Robthebest op 14-09-2004 16:33 ]

• Robthebest
Heeft er niemand ervaring met dit soort dingen?

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Die keuze voor een videokaart lijkt mij niet de juiste!!! Ik zou persoonlijk voor een mooie AIW van Radeon gaan!!! Maar als je advies wilt zul je toch echt een budgetje moeten posten, want zonder kunnen we je van alles gaan aanraden, maar heeft het weinig zin!!!

• PietProem
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-01 17:40

PietProem

n/a

Je moet wat gaan grasduinen in een goed HTPC forum.
Als je met Windows MCE wilt gaan werken dan zou ik maar een gaan kijken op www.thegreenbutton.com

Hou wel in de gaten dat je niet zomaar legaal aan Windows Media Center komt!

• Robthebest
PietProem schreef op 16 september 2004 @ 11:25:
Je moet wat gaan grasduinen in een goed HTPC forum.
Als je met Windows MCE wilt gaan werken dan zou ik maar een gaan kijken op www.thegreenbutton.com

Hou wel in de gaten dat je niet zomaar legaal aan Windows Media Center komt!
Is inderdaad een mooie site voor de informatie, Windows media center valt voor mij als winkelier zijnde legaal te bestellen, levering echter is medio oktober

• Holybuck
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik ben van plan om een media pc te gaan maken die in de woonkamer komt te staan om de dvdspeler te vervangen, de radio en de VCR. Tevens wil ik deze PC als Game PC laten dienen.
Je wilt je apparaat in de woonkamer neer gaan zetten. Let dan iig op de warmteontwikkeling (koeling --> herrie) van je componenten.
(voorbeeld: Northwood vs. Prescott)

Ga voordat je je barebone bestelt luisteren naar de hoeveelheid geluid die hij maakt (en vergelijk met anderen. Besluit dan of je (en indien van toepassing gezinsleden/huisgenoten) dat gezoem in je woonkamer acceptabel vindt.

Je zult niet de eerste zijn die dit idee heeft en dat vervolgens het apparaat weer 'gewoon' naar de werkkamer gemoved wordt omdat het geluid dat ie maakt hinderlijk is en niet geaccepteerd wordt in de woonkamer.

Verwijderd

Ik heb nu een Pundit-S staan en ben er zeer over te spreken, vooral de S-Video uit heb ik niet netter gezien dan dit.

En: € 300, ex HD. (Pundit-S, Celeron 2,53 en 512 MB geheugen)

• Robthebest
Holybuck schreef op 17 september 2004 @ 15:51:
[...]

Je wilt je apparaat in de woonkamer neer gaan zetten. Let dan iig op de warmteontwikkeling (koeling --> herrie) van je componenten.
(voorbeeld: Northwood vs. Prescott)

Ga voordat je je barebone bestelt luisteren naar de hoeveelheid geluid die hij maakt (en vergelijk met anderen. Besluit dan of je (en indien van toepassing gezinsleden/huisgenoten) dat gezoem in je woonkamer acceptabel vindt.

Je zult niet de eerste zijn die dit idee heeft en dat vervolgens het apparaat weer 'gewoon' naar de werkkamer gemoved wordt omdat het geluid dat ie maakt hinderlijk is en niet geaccepteerd wordt in de woonkamer.
De cooler wie standaard bij de abit DigiDiCe zit is een passieve koeling, uiteraard zal de hoeveelheid lawaai een punt zijn waar je goed op moet letten.

Ik heb al veel tv/capture kaarten voorbij zijn komen en ik denk dat van hauppage een paar kaarten geschikt zijn voor mijn project.

[ Voor 2% gewijzigd door Robthebest op 21-09-2004 23:28 . Reden: typo ]

• generation
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
Van de Hauppauge kaarten werken er maar 3 onder MCE:
de 250 PVR 350 PVR en de 250MCE PVR
dus de WinTV 2000 werkt niet.

Verder mag MCE alleen verkocht worden met een Media PC en NIET los.
en vergeet de afstandsbediening niet te kopen

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11-2025
Hou je er rekening mee dat de Pentium IV socket 478 nagenoeg niet meer te leveren is. De groothandels hebben nagenoeg niks meer op voorraad en je bent op dit moment nog afhankelijk van de voorraad bij de winkels. Alles is overgegaan op het nieuwe socket 775. Alleen celeron is nog te krijgen in 478.

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

Pagina: 1