Toon posts:

[JS,HTML] Zoeken in combobox *

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een combobox die wordt gevuld vanuit een tabel in mijn database. Nu wil ik graag zoeken uit deze lijst, maar ik kan alleen maar op de eerste letter zoeken.
Voorbeeld:
Waardes combobox zijn Ader, Bloem, Broek en Riem.
Als ik nu eerst de B intyp gaat de combobox naar Bloem, maar typ ik vervolgens de R in, dan gaat hij naar Riem, terwijl ik wil dat hij dan naar Broek gaat.

Is zoiets dergelijks in PHP/JS te maken?

Alvast bedankt voor de hulp!

Johan

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik denk dat je dit allemaal het beste clientside kan oplossen, al dan niet met javascript. PHP komt hier niet bij kijken. :)

Vandaar een worp over de schutting

>> Webdesign & Graphics

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Dan zul je een textbox moeten gebruiken met een onchange daarop die de juiste waardes in je selectbox laat zien. Deze voorbeelden zijn wel te vinden op het internet. Of heb je al iets maar werkt het niet helemaal?

Na even zoeken op google kwam in bij veel resultaten, waaronder deze:
http://www.experts-exchan...avaScript/Q_20433351.html
grote selectbox met zoekfunctie

[ Voor 35% gewijzigd door André op 14-09-2004 15:47 ]

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:28
Zowiezo gaat dat niet in PHP: dat is server-side en niet client side. Ik heb wel eens een combobox/dropdown/select gezien die dat kon, maar daarvoor was wel IE5+ nodig en JavaScript. Browsers zonder JavaScript kunnen het dan dus niet weergeven. Ik zou alleen niet meer weten hoe die heet.

BTW: dit past dus beter in de W&G Laatmaar. :/

[ Voor 4% gewijzigd door Banpei op 14-09-2004 15:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al flink gezocht op het internetnet, maar tot op heden nog niets gevonden. AL iemand iets heeft/kan vinden dan hou ik me aanbevolen. Ik weet namelijk weinig van JS en zal het dus een copy paste verhaal worden.

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

...en een slotje :P

Een combobox-idee is niet zo moeilijk te maken, maar zonder kennis van javascript houdt het snel op. Maar dat is met alle webdesign-zaken zo :P

Als je in de basis met PHP werkt zou je natuurlijk een stukje javascript kunnen genereren dat een array met de opties uit de combobox neerzet.
Dan kun je dmv. javascript in die array redelijk snel zoeken in welk item de ingetypte tekst zich bevindt en de value daarvan in de input box neerzetten.

[ Voor 48% gewijzigd door Not Pingu op 14-09-2004 15:55 ]

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:31

Pelle

🚴‍♂️

Zie het topic dat André noemt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.