[MAC/OS] Programma Afsluiten

Pagina: 1
Acties:

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
Titel is misschien niet helemaal passend. Maar ieder geval dit is mijn probleem:
Ten eerste laat ik duidelijk maken dat ik echt geen verstand van Mac's heb, dus excuus voor onwetenheid.

Ik heb een "Power Macintosh" 7600/132 (oud ding) met daarom een touchscreen monitor, waarmee je info kan bekijken en 360 graden foto's. Het punt is zodra ik de computer opstart, zie ik even een soort bureaublad, en dan word automatisch het programma gestart!

nu is de bedoeling dat ik in dat bureaublad kom, omdat er nog informatie opstaat die ik kan gebruiken.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit programma kan verkleinen/afsluiten ?

- Geen toetsenbord of muis aanwezig
- GoT search leverde geen soort gelijke problemen op

Alvast bedankt

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

Je zal toch echt een toetsenbord eraan moeten hangen; dan kan je met ashift ingedrukt de startup items uitzetten.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Loadichus
Dat is zeer jammer! Ik zie in ieder geval ook geen mogelijke aansluiting voor een huidig toetsenbord.
Zouden deze oudere toetsenborden nog verkrijgbaar zijn? Zo ja, weet ook iemand de naam van zo'n aansluiting poort (b.v. PS/2 serieel etc)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:47

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Loadichus schreef op 14 september 2004 @ 15:37:
Dat is zeer jammer! Ik zie in ieder geval ook geen mogelijke aansluiting voor een huidig toetsenbord.
Zouden deze oudere toetsenborden nog verkrijgbaar zijn? Zo ja, weet ook iemand de naam van zo'n aansluiting poort (b.v. PS/2 serieel etc)
ADB, via een tweedehands mac leverancier moet er vast wel makkelijk aan te komen zijn.

of kijk eens hier:
http://www.tweedehandsmac...nl&t=Mouse%20-%20keyboard

ik zie een ADB toetsenbord voor 12 euro er staan

[ Voor 15% gewijzigd door RM-rf op 14-09-2004 15:52 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Loadichus
wonder boven wonder een apple toetsenbord gevonden bij de buren!

nu misschien nog een ongelovelijke stomme vraag,... waar zit de ashift button

- google image search, en normale search leverde geen foto, of voorbeeld knop

Afbeeldingslocatie: http://www.farclip.com/hardware/images/Apple_Keyboard-M0116.jpg

kan iemand hier misschien aanwijzen waar de ashift button zit

[ Voor 33% gewijzigd door Loadichus op 14-09-2004 16:07 ]

• chem

chem

Reist de wereld rond

ashift is een typfoutje :+

is gewoon de shift-knop O-)

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:00

De Nelis

en anders maar niet...

te laat :)

[ Voor 94% gewijzigd door De Nelis op 14-09-2004 15:59 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

• Loadichus
hmmm, als ik de shift knop indruk of inhoud! hoor ik alleen een geluidje. maar kom niet in een menu, of op een bureaublad

• chem

chem

Reist de wereld rond

Loadichus schreef op 14 september 2004 @ 16:03:
hmmm, als ik de shift knop indruk of inhoud! hoor ik alleen een geluidje. maar kom niet in een menu, of op een bureaublad
Je moet dus de Mac uitzetten, opstarten en vv shift ingedrukt houden tot hij klaar is met booten.

• Loadichus
Vriendelijk bedankt, ik ben in het menu (bureaublad) gekomen. Vanaf daar ga ik wel ff verder prutsen

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Nog wat, een programma sluit je niet af met 'het kruisje' maar doe je het beste met Appeltje-Q(uit), of klikken op de naam van de applicatie en vervolgens op Quit of Sluiten :)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Hydraulik-Phunk schreef op 14 september 2004 @ 17:16:
Nog wat, een programma sluit je niet af met 'het kruisje' maar doe je het beste met Appeltje-Q(uit), of klikken op de naam van de applicatie en vervolgens op Quit of Sluiten :)
Om dit verhaal nog iets duidelijker te maken:
- Een applicatie kan gebruik maken van verschillende schermen. Schermen binnen een applicatie wordt gesloten via de sluitknop (of appeltje-w), maar de applicatie blijft in een dergelijk geval wel open staan. De applicatie blijft dus in het geheugen.
- Een applicatie kan worden gesloten via 'File -> Quit' (appeltje-q), dan wordt het geheugen wel vrijgemaakt voor een andere applicatie.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Pagina: 1