Heb nu iets raars (of ik zie het absoluut niet natuurlijk!
Bovenstaande code vult dus een dropdown die met een onChange redirect naar switch.asp?prodid=[x]. Vervolgens worden er op "switch.asp" wat sessions gezet en terug geredirect naar de default.asp
Wat werkt er
• De dropdown wordt netjes gevuld door de loop.
• In ieder geval de session("prodid"). (de rest laat ik nog maar even voor wat het is).
• Door middel van de regel "<!--||"&session("prodid")&"::"&prodid&"--> kijk ik in de source van de uitgepoepte HTML of session("prodid") uberhaupt geset wordt. En dat is het geval.
Wat werkt er dan niet
• Het if then statement die checkt of session("prodid") = rsproducts("prodid"). Als deze namelijk gelijk zouden zijn, zou er in mijn HTML achter de option value het woordje "selected" moeten verschijnen.
In bovenstaande output zie je dat regel 3 <!--4::4--> bevat. Hier zou dus het woordje "selected" moeten staan.
Waarom
• Ik was dus bezig om in de option het "selected" element te verwerken. Iemand select een waarde uit de dropdown, wordt teruggestuurd naar de default.asp en op de default zie je de selected item geselecteerd staan.
• Je kan het vergelijken met de Viewstate van .Net
Waarom gebruik je dan geen .Net
• Niet mijn probleem, probleem van een stagiare, en ik kom er niet uit.
• Stagiare is bezig in Legacy asp en geen .Net asp. Helaas...
Ik snap er werkelijk niks van.
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| do while not rsproducts.eof prodid = rsproducts("prodid") if prodid = session("prodid") then selectvar = "selected" else selectvar = "" end if response.write "<!--"&session("prodid")&"::"&prodid&"-->" %> <option value="switch.asp?prodid=<%=prodid%>" <%=selectvar%>> <%=rsproducts("prodDesc")%> </option> <% rsproducts.movenext() loop |
Bovenstaande code vult dus een dropdown die met een onChange redirect naar switch.asp?prodid=[x]. Vervolgens worden er op "switch.asp" wat sessions gezet en terug geredirect naar de default.asp
Wat werkt er
• De dropdown wordt netjes gevuld door de loop.
• In ieder geval de session("prodid"). (de rest laat ik nog maar even voor wat het is).
• Door middel van de regel "<!--||"&session("prodid")&"::"&prodid&"--> kijk ik in de source van de uitgepoepte HTML of session("prodid") uberhaupt geset wordt. En dat is het geval.
Wat werkt er dan niet
• Het if then statement die checkt of session("prodid") = rsproducts("prodid"). Als deze namelijk gelijk zouden zijn, zou er in mijn HTML achter de option value het woordje "selected" moeten verschijnen.
HTML:
1
2
3
4
5
| <!--4::9--> <option value="switch.asp?prodid=9" >Metaal</option> <!--4::4--> <option value="switch.asp?prodid=4" >Zilver</option> <!--4::3--> |
In bovenstaande output zie je dat regel 3 <!--4::4--> bevat. Hier zou dus het woordje "selected" moeten staan.
Waarom
• Ik was dus bezig om in de option het "selected" element te verwerken. Iemand select een waarde uit de dropdown, wordt teruggestuurd naar de default.asp en op de default zie je de selected item geselecteerd staan.
• Je kan het vergelijken met de Viewstate van .Net
Waarom gebruik je dan geen .Net
• Niet mijn probleem, probleem van een stagiare, en ik kom er niet uit.
• Stagiare is bezig in Legacy asp en geen .Net asp. Helaas...
Ik snap er werkelijk niks van.
[ Voor 14% gewijzigd door TeeDee op 14-09-2004 15:16 ]
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored