Toon posts:

[XP] Kan geen bestanden delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In navolging van dit topic.

Ik heb hetzelfde probleem bij één computer binnen het netwerk. De oplossing dit geboden wordt in het zojuist genoemde topic is volgens mij niet goed. Want alle computers hoeven de accounts toch niet gelijk te hebben? Dit heb ik bij de rest van de computers ook niet gedaan en hier werkt het wel.

Ook eenvoudig delen staat uitgeschakeld. Hoe kan ik toch gewoon bestanden delen zonder dat ik krijg dat het 'netwerkadres niet beschikbaar is'?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Lees de FAQ eens, daar word gevraagt zoveel mogelijk informatie te geven, iets wat ik in je startpost totaal niet kan vinden.

En neem aan dat EEn computer XP heeft en je bestanden deelt met Microsofts protocoll voor thuisnetwerken? Verder zou je eens je netwerk setup/schema kunnen geven, TCP/IP uitdraaien, ping results etc etc.

Daarnaast geef ook eens aan welke handelingen je verricht, hoe waar en welke foutmelding.

[ Voor 13% gewijzigd door SSH op 14-09-2004 15:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het gegeven topic bevat exact dezelfde informatie zoals die bij mij van toepassing is. Beide XP-machines, pingen kan, enz enz. Als ik probeer om een andere computer te zoeken, dan werkt dat wel, maar als ik erop dubbelklik, dan verschijnt de foutmelding:

'kan netwerkpad niet kan vinden'.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een oplossing?

• daank
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 14:24

daank

Internet _H3nk

misschien is het een wins probleem?

ga een zoeken bij MS ofzo

probeer de computer eens te browsen door het ip nummer te gebruiken ipv de naam
zoiets als dit \\192.168.1.2

[ Voor 48% gewijzigd door daank op 15-09-2004 10:12 . Reden: extra info ]

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-04 22:01

JorisPenders

Designer & Coder

probeer je FIREWALL eens uit te zetten

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Verwijderd

Topicstarter
Firewall staat er niet op. en met \\ip-nummer geeft ie hetzeflde.
Pagina: 1