HDD veroorzaakt trillingen..oplossing?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hoi,

Ik heb net een seagate barracuda 7200 RPM erbij gezet, en nu trilt mijn kast veel meer(=herrie :()..wat kan ik hier aan doen? Iets van isolatiemateriaal tussen de hdd en het ijzer doen (hij heeft alleen met de zijkanten contact met de kast)

ThnX

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:06
Misschien help ik je hiermee:
Probeer de schroefjes door van die rubberen ringetjes te doen, volgens mij moet dit al een beetje helpen.
Omdat deze trillingen vaak worden veroorzaakt door resonantie, kun je ook proberen om de harddisk een tray hoger of lager te plaatsen.

sUCCes!

PS Hoeveel gieg aan MP3's heb je? :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Ik heb net de 28.5 Gb uitvoering gekocht van de Barracuda en merk helemaal niets van resonantie of trillingen. Ik heb eeb Aopen HX-08 kast. Zit ie wel goed vast?

• Jag
  • Laatst online: 00:08

Jag

Ik heb zelf ook een resonerende kast gehad vanwege de HD, en ik werd er echt helemaal leip van. Het is zo'n irritant geluid. Maar toen kwam ik op het geweldige idee om mijn Bigfoot (ja, ik heb zo'n ellendig ding) op de bodem te leggen, met indirect contact met de vloer. En dat hielp!
Jag

• sko
  • Laatst online: 06-06 16:00

sko

let er wel op dat je toegangstijden omhoog gaan en dus de snelheid van je hd omlaag als je de HD niet vast schroeft.

sko

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Waarom?

• MP3-Junky
  • Niet online
Heb het weten te reduceren :)
wat cannalure vulling (mensen uit de bouw weten wat dit is :)) doet wonderen..
wat aan de kopse kant (aan de voorkant van je kast) en aan de onderkant tot de helft!
(dus niet met schroeven isoleren, heb ik wel geprobeerd maar hielp nix)

GrtX

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:40
Iets van isolatiemateriaal tussen de hdd en het ijzer doen
Hoezo koelen? :)

• budi
  • Laatst online: 13:06
Ja ik ben ook wel benieuwd in hoeverre de performance van je harddisk beïnvloed kan worden door resonantie.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Pagina: 1