[ALG] Localization keys opbouw

Pagina: 1
Acties:

• bodiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-12-2024
Hallo allen,

Ik probeer een stukje multilanguage code in mijn website te bouwen, maar waar ik erg mee zit is de opbouw van mijn key.

Ik heb afhankelijk van de taal een bestandje met daarin een key/value mapping. Maar wat is nou een verstandige manier om de key mee op te bouwen?

Ik zoek dus een manier om de keys ( waarschijnlijk ) zo globaal mogelijk op te bouwen, en steeds specifieker te laten worden. Dit is waarschijnlijk erg onduidelijk, dus een voorbeeld:

code:
1
2
user.welcome.info=Welkom {0} op onze site.
user.logoff.info=U bent uitgelogd

Ik vind deze indeling al te beperkend. Het gaat ook om een tekstje of 2 a 3 duizend....

Ik heb ook indelingen gezien (IBM) die de package structuur (van je classes, ik gebruik Java) aanhouden. Voorbeeld:

code:
1
com.taglib.weblog.Greeting.greeting=Hello {0}, and welcome to the JSTL Blog.

Ik vind die onderverdeling zelf niet zo logisch, maar misschien dat iemand me kan overtuigen? :)

Suggesties?

Verwijderd

Voor NextAvenue gebruik ik XML bestanden om de teksten in te definieren. Aangezien je zelf aangeeft dat het voor een website is, zal je wel met XML kunnen werken.
Ik heb een kleine class gemaakt die de teksten beheert. De class heeft de volgende functies: (sorry, regelrechte knip-plak uit mijn documentatie bestanden)

Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
NextAvenue.prototype.strings.loadFile(sName, sFile);
NextAvenue.prototype.strings.getDOM(sName);
NextAvenue.prototype.strings.format(sName, sPathToNode [, sReplace [, ...]);
... knip ...

nextavenue.strings.load("nl", "nl.xml");
nextavenue.strings.load("en", "en.xml");
var s = nextavenue.format("nl", "strings/api/errors/commands/error_in_command", "bold", "code");
alert(s); // Er is een fout opgetreden in commando 'bold' veroorzaakt door de 'code' sectie...

Misschien is dit een goede manier om je probleem op te lossen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 17:15 ]

• bodiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-12-2024
precies, zoiets als dit: 'strings/api/errors/commands/error_in_command' zoek ik. Ik weet nog niet precies of ik ook deze onderverdeling ook kan gebruiken, maar ik vind het wel leuk om te zien hoe anderen die indeling maken. Bedankt!