Toon posts:

Zelf meerdere games op DVD comprimeren ala Twilight? *

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ongeveer 10 a 12 GB aan games op mijn pc, en wil die graag op 1 dvd hebben als dat kan. Vroeger op de twilight en crazy-bytes cd's en dvd's tegenwoordig staan er ook heel was games op. En weet iemand dan ook nog hoe ik een menu erbij kan maken.

Thnx GLY

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
die 10 a 12 GB, zijn die ingepakt (alleen het instalatiebestand, ISO oid?) Dan gaat dat denk ik niet lukken. DVD is zo'n 4,7 GB.

Vroegah waren spellen ook iets kleiner natuurlijk ;)

De search zal wel uitwijzen hoe je zo'n menu aanmaakt...

Oh ja, leer eens een goede topictitel te verzinnen :(

[ Voor 21% gewijzigd door Roamor op 14-09-2004 13:58 ]

• 68657469736d69
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
volgens mij zijn dvd's maar 4.7 gb. Gaat dus niet op 1 cd lukken

je kan met inno setup (meuktracker: Inno Setup 4.2.5) heel makkelijk een setupje maken voor je dvd's

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 22:56

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Vroeger werden spellen vaak ingepakt, door bijvoorbeeld filmpjes weg te laten of een ander bestand van 1kb oid. in de plaats te zetten. Met winrar, winace etc. wat jezelf het fijnste vind, kun je, je spellen proberen in te pakken. Ook zie je vaak dat geluiden omgezet worden naar mp3 en daarna weer naar wav, bijv.

Een menu maken, hoeft niet zo moelijk te zijn, je zou het in een programmeeromgeving kunnen doen bijv. Delphi, enige kennis van programmeren is dan wel makkelijk. Verder zou je het bijv. ook in html kunnen doen, is wat makkelijker en er zijn genoeg wysiwyg editors op de markt. Geloof trouwens dat er ook een programmatje menu builder ofzoiets is, misschien dat deze hetzelfde kan bereiken.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Wat heb jezelf al geprobeerd ? En waarom lukte dat dan niet ? Wat voor ideeën heb jezelf ? en waarom heb je deze nog niet uitgewerkt ?
Gathering of Tweakers is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze hobbyist. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt, je dit in je topicstart duidelijk laat merken en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. Doe dus zelf research en laat duidelijk merken dat je dat gedaan hebt.

[ Voor 62% gewijzigd door Luppie op 14-09-2004 14:00 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 13:54:
Ik heb ongeveer 10 a 12 GB aan games op mijn pc, en wil die graag op 1 dvd hebben als dat kan. Vroeger op de twilight en crazy-bytes cd's en dvd's tegenwoordig staan er ook heel was games op. En weet iemand dan ook nog hoe ik een menu erbij kan maken.

Thnx GLY
Die gigantische compressie op de twilight cd's komt doordat de spelletjes vroeger allemaal wave gebruikten (totaal geen compressie dus)
Als je dat dan omzet naar een 32kbps mp3 bestandje en tijdens het installeren allemaal weer uitpakt dan kan je best veel kwijt op zo'n cd.
Maar aangezien spellen tegenwoordig ook compressie gebruiken (UT2kX gebruikt ogg bijvoorbeeld) heeft dat dus geen zin meer.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 14:01

Zoefff

❤ 

De reden waarom er vroeger op de Twilight CD's zoveel games pasten, was omdat ze vaak compleet gestript waren. Alle filmpjes er uit, muziek weg, soms zelfs samples en handleiding, dat scheelde een hoop ruimte.

Je kan proberen om het gewoon in te pakken met WinRAR of WinZIP, als het om complete ISO's gaat is de kans groot dat dit nog wel eens een hoop data kan schelen, aangezien die nog flink te comprimeren zijn.

Zorg dan dat je een DualLayer DVDtje hebt (8,5 GB), en dan heb je wellicht een kans dat het je gaat lukken :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Wat jij zoekt knul ;) is Multimedia Builder
www.mediachance.com

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 20:26
Overigens werden de twilight-cd/dvd's ook via UHARC ingepakt. Extreem hoge compressie...echter met nadeel de hoge load.

-

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wel een interessant onderwerp; wellicht kan de topicstarter met iets meer achtergrondinformatie komen zodat we verder kunnen helpen? :)

Inpakken > Zelf meerdere games op DVD comprimeren ala Twilight? *

[ Voor 48% gewijzigd door Spider.007 op 15-09-2004 11:45 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gaat niet lukken. Wat al gezegd is op de crazy bytes en twilight cds stonden allemaal rips. En wat jij er op wilt zetten zijn iso's. Bij de rips is alle grote dingen klein gemaakt (wavs > mp3; bmp >jpg) en ga zo maar door. Daarnaast worden filmpjes meestal vervangen door lege filmpjes van 1 seconde ofzo.

Enige manier om te doen wat jij wilt is rips te downlaoden van inet!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 20:26
:? Volgens mij is dat toch ook zelf te doen? Even los van het feit of het legaal is om dat te doen. :)

Als eerste kun je inderdaad proberen of de video's te vervangen door lege filmpjes. Vervolgens de wav files omzetten naar mp3 (met sterke compressie). Eventueel lege wavefiles maken. De plaatsjes voor zover mogelijk ook vervangen. Tot slot met UHARC inpakken, batch file maken en eventueel een menu. :)

/edit En zoals die meneer boven mij al meldt: je hebt dan inderdaad een rip. (Maar wel zelf gemaakt :Y) )

[ Voor 18% gewijzigd door SysRq op 15-09-2004 12:04 ]

-

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
vergeet niet dat je dan tijdens instaleren ook alle registry aanpassingen moet bijhouden enzo... Want de installer werkt meestal niet meer...

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-03 15:46
Hmm, ik heb zelf wel eens geprobeerd The Sims zo klein mogelijk te maken. Had ik een aparte partitie aangemaakt en daar alle bestanden heen gesleept. Alles geript met UHARC, en als laatste die registry keys (bij The Sims is dat teh simpel) in een bestandje gezet. Mja, tegenwoordig zit dat allemaal nog wat anders, ook bij The Sims was het soms al anders, maar omdat bij dat spel zoveel dingen hetzelfde waren lukte het redelijk (resultaten weet ik helaas niet meer ;)).

[edit]
Oh ja, en ik weet niet of het de compressie bevorderde of juist verminderde, maar ik ging met zoekmachine bijvoorbeeld alleen alle jpg bestanden comprimeren, dan alle .??? bestanden enz.

[ Voor 18% gewijzigd door dj_tjerk op 15-09-2004 17:17 ]

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:54
[Zeur]
gewoon rippen die handel... en op dvd pleuren.. werkt het nie ?, Mooi he net een echte crazy bytes :)
[/Zeur]

Zal niet proberen zelf te gaan rippen dat komt niet goed, als je wat wil moet je eht toch van compressie met UHARC doen of audio compressie..
Pagina: 1