Toon posts:

download ea. problemen met Zonealarm (icm Explorer)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumers,

Om te beginnen: ik ben vrij groen op het gebied van installeren e.d.
Mijn probleem betreft internet explorer i.c.m. (tenminste dat vermoed ik ) Zonealarm.
Mijn pc is (vanwege een virus) net helemaal opnieuw geinstalleerd.
Ook is het voorzien van een uitgrebreide versie van Zonelarm.
Nu kan ik echter een heleboel niet meer doen op het internet.
Eerst kreeg ik ook steeds meldingen van scriptfouten (ik weet niet of dit ook van belang is, maar ik meld het maar), maar dit heb ik nu im explorer uitgezet, en het lijkt verholpen.
De problemen die ik nu nog met Explorer heb zijn zoal: ik kan veel dingen niet downloaden (Google Toolbar, MSN Messenger, Email prompter (proggie van Download.com). Ik krijg meldingen als "toegang gewijgerd" (google toolbar), of meteen "ready" in taakbalk (download.com) , terwijl er niets gaat lopen, of "kan pagina niet vinden" (messenger).
Bovendien geven sommige sites helemaal geen beeld, terwijl er onderin wel ready staat, of ready maar paginafout.
Ik vermoed dat het Zonealarm instellingen zijn, maar ik vind het maar een lastig programma.
Kan iemand mij verder helpen?
alvast hartelijk dank!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Wat gebeurt er als je Zonealarm uitschakeld en dan gaat surfen, treden de fouten dan ook op?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• 68657469736d69
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09-2020
Als je internet explorer hebt. welke versie heb je dan?
de oudere versies icm met een aantal javascriptjes wil nog wel eens fouten geven

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwste Explorer.
Wat betreft Java: ik heb wel het een en ander gewijzigd in de voorkeuren, omdat bij de downloadpoging van de Google toolbar in rode letters stond dat de instellingen niet geschikt waren voor java (ik doe dit uit mijn hoofd, want ik zit nu op mijn werk, achter een Apple).
Ik heb die veranderingen doorgevoerd ( beveiliging van hoog naar normaal, en alles wat java betreft aangevinkt), maar deze tekst blijft bij nieuwe pogingen.

Wat betreft het uitzetten en dan surfen (bij wijze van proef): dat moet ik noeg proberen, maar ik ben een beetje huiverig, omdat ik net zoveel ellende achter de rug heb kwa virussen etc.

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Ik vermoed dat ZA bepaalde plugins die schadelijk kunnen zijn niet toelaat.
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 15:39:
Wat betreft het uitzetten en dan surfen (bij wijze van proef): dat moet ik noeg proberen, maar ik ben een beetje huiverig, omdat ik net zoveel ellende achter de rug heb kwa virussen etc.
Zolang je op 'normale' sites komt hoef je naar mijn idee niet bang te zijn voor virussen. :)

Verwijderd

Topicstarter
OpifexMaximus schreef op 14 september 2004 @ 15:42:

[...]

Zolang je op 'normale' sites komt hoef je naar mijn idee niet bang te zijn voor virussen. :)
Dat ben ik niet helemaal met je eens (en dan heb ik het gemakshalve even over de hele bende over virussen , spyware en weet ik wat voor troep allemaal).
Bij de nieuwe installatie schrok ik er van wat zich allemaal "aan de poort kwam melden" zodra ik voor het eerst opstartte.
Ik moest even een virusscanner downloaden, en toen ik deze voor het eerst draaide (op een daarvoor schone pc) was er meeten al rotzooi binnen.

Bovendien wil ik nog wel eens wat downloaden, dus een goede virusscan + vuurmuur lijken mij noodzakelijk.

Iemand bekend met Sygate?
schijnt eenvoudig te zijn... Werkt het afdoende?

En : ik wilde juist de Google toolbar gebruiken als pop-up kliller (werkte voorheen prima), maar nu zit Zonealarm in de weg.
Waar kan ik instellen dat ZA deze plugins (als dit het is) wel toelaat?

ps; bedankt voor zover voor het meedenken

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 16:21:
Dat ben ik niet helemaal met je eens (en dan heb ik het gemakshalve even over de hele bende over virussen , spyware en weet ik wat voor troep allemaal).
Maar ik heb het ook alleen over virussen. ;) Wat spyware betreft, ben ik het met je eens.

Ik heb helaas ZA hier niet bij de hand en mijn eigen PC staat meerdere duizenden kilometers verderop, dus ik kan je zo snel niet helpen met preciezere tips. Wellicht kan de search je op weg helpen, want dit lijkt me een probleem dat wel meer mensen gehad zouden kunnen hebben.

Verwijderd

Ik heb zelf Sygate, werkt super! Creert zelf regels etc. Werkt zelfs goed in combinatie met Service Pack 2!! Ow jaa kdraai daarlangs nog Kaspersky anti virus ook aan te bevelen!!
Pagina: 1