Toon posts:

W2K Citrix-servers naar W2k3 dataservers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

We hebben hier 5 citrix servers staan. Ze draaien op W2k met Sp3 en alle updates geinstalleerd. Daar boven op draait Metaframe Xp, FR3. De Citrix-gebruikers connecten naar twee dataservers, die op W2K3 draaien. Het geheel hangt in een W2k3 active directory, en hangt met gigabit geswichte verbindingen aan elkaar.
Gebruikers krijgen om de haverklap foutmeldingen dat ze hun files niet kunnen opslaan, omdat het file gelocked zou zijn, read-only zou zijn, etc. Dit is allemaal niet het geval. Vooral in Excel is het vrij snel te reproduceren, zeker als het wat drukker is op het netwerk. Druk is als we ongeveer 30 users per citrix server aan het werk hebben. De dataserver heeft dan echter maar 1 % van z'n NIC-capaciteit in gebruik.
We hebben als test op de dataserver de ArcServe client ge-uninstalled, de virusscanner ge-uninstalled en de shadowcopy client ge-uninstalled, maar dat maakte niks uit.
Opportunistic file locking hebben we gedisabled, zowel op de citrix servers als op de data-server, maar ook dat had geen effect.
Vanochtend hebben we (na het vinden van KB 328890) de TCP Acknowledgment settings aangepast, maar ook daar ligt de oplossing niet.
Quota, schijfruimte en memory zijn ook geen probleem, niet op de dataserver, niet op de citrix-dozen.

Is er iemand die dit eerder gezien heeft, en die wél een oplossing heeft?

Ik word hier namelijk een beetje wanhopig van (en drie collega's met mij |:( )

Thanks!

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
ik weet dat er in office producten dit wel eens voorkomt

try this

winword /r
excel /regserver
powerpnt /regserver
msaccess /regserver

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, vergeten te vermelden (kreeg bij de eerste keer posten een foutmelding en was mn openingspost kwijt 8)7 ) : We draaien Office XP Sp2.
Ik ga even kijken of die /regserver actie iets uithaalt, laat ik ff weten.

Verwijderd

Topicstarter
Na even overleg met mn collega's tot de conclusie gekomen om niet de winword/r etc te gaan doen. We hebben even wat artikelen op t net gelezen, deze truuk is meer van toepassing als je met verschillende office versies op 1 machine werkt. Bovendien zou in de ideale situatie eerst winword /u gedraaid moeten worden, om alle regkeys weg te gooien, en dat vinden we op onze citrix-omgeving toch even een stap te ver.
Daarbij: op een identieke Citrix omgeving die met een Win2k data-server draait, treden de beschreven problemen absoluut _niet_ op....

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 08:38

Turkish

zhé germans

Heb je de groups policy van de w2k al naast die van de w2k3 gelegd, misschien dat je iets over het hoofd hebt gezien. Heb me met mijn collega's zo ook een keertje wezenloos gezocht naar een dergelijk probleempje (was dus niet hetzelfde ;) )

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat het een policy probleem is aangezien we, als het aan het eind van de middag wat rustiger wordt, het probleem niet meer tegenkomen. Een policy zou volgens mij of altijd, of nooit voor problemen mogen zorgen.

Ik denk dat er in het SMB/Netbios verkeer tussen de W2k citrix-doos en de W2k3 dataserver iets fout gaat, maar ik weet niet waar ik het moet zoeken...

We merkten overigens net dat we het probleem op een rustige citrix-server (hadden er 1 uit load balancing gehaald) niet kunnen reproduceren, terwijl tegelijkertijd een "drukke" citrix-server die met dezelfde data-server communiceert het probleem wél geeft...

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:35
Klinkt als een netwerk probleem.

Wat voor apparatuur, wat voor nics, wat voor instellingen en wat voor bekabeling gebruik je ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
De Citrix Servers zijn HP Blades, ze hangen via de HP Blade switches met een dubbele 1GB uplink aan een Cisco 3750. De dataservers zijn Dell's (een 1850 en een 2650), met allebei een onboard Gig-nic. Die hangen rechtstreeks aan een andere 3750. De 3750's hangen beiden met een dubbele gig over glas-link aan een Cisco 6509, die dus de hele bende aan elkaar knoopt.

• VinceRMP
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-10-2024
[rml][ SBS2000]Het lijkt of bestand in geheugen blijft hangen?[/rml]

Het lijkt een beetje op dit probleem, hoewel de client server situatie is omgedraaid.
Misschien kan je er toch wat mee.

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-02 09:56

Metten

ik hou het graag simpel

Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 17:40:
De Citrix Servers zijn HP Blades, ze hangen via de HP Blade switches met een dubbele 1GB uplink aan een Cisco 3750. De dataservers zijn Dell's (een 1850 en een 2650), met allebei een onboard Gig-nic. Die hangen rechtstreeks aan een andere 3750. De 3750's hangen beiden met een dubbele gig over glas-link aan een Cisco 6509, die dus de hele bende aan elkaar knoopt.
ff offtopic, maar werk jij toevallig bij de HES?? Daar wordt ook veel met citrix gewerkt en dit probleem schijnt daar ook nogal te heersen (hoorde ik gister)

Verwijderd

We hebben een zelfde soort probleem gehad. Ook w2k met sp3....locking toestanden....enorm gezeik.....mrxsmb....redirector....het eeuwige geneuzel.....KB324446 was de oplossing!

Suc7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 18:08:
.....KB324446 was de oplossing!
Mocht je geen zin hebben MS te bellen voor dat ding:
http://www.pubforum.net/Q/W2K/Q324446.htm

Verwijderd

Topicstarter
Okay, probleem opgelost.
De dataservers kregen meer file-verzoeken van één client (een citrix-doos) dan ze aankonden. Opgelost door de volgende registry-keys:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\lanmanserver\parameters]
"MaxMpxCT"=dword:00000800
"MaxWorkItems"=dword:00002000

En rennen maar weer.

En ja Metten, ik werk op de HES. Daar hadden we dat probleem inderdaad, maar het is nu opgelost :P
En iedereen die gereageerd heeft bedankt natuurlijk ! _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2004 12:17 ]

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-02 09:56

Metten

ik hou het graag simpel

Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 12:16:
Okay, probleem opgelost.
De dataservers kregen meer file-verzoeken van één client (een citrix-doos) dan ze aankonden. Opgelost door de volgende registry-keys:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\lanmanserver\parameters]
"MaxMpxCT"=dword:00000800
"MaxWorkItems"=dword:00002000

En rennen maar weer.

En ja Metten, ik werk op de HES. Daar hadden we dat probleem inderdaad, maar het is nu opgelost :P
En iedereen die gereageerd heeft bedankt natuurlijk ! _/-\o_
Ok, dan ben ik dus een collega van je op maandag (ik zit SOT op maandag)... Afgelopen maandag had ik al het een en ander hiervan meegekregen, vandaar dat het me bekend voorkwam ;)
Pagina: 1