DVD-speler/brander (hoge kwaliteit)

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
hoi,

ik heb een windows xp media center geinstalleerd en ben nu van plan m'n Onkyo DVD speler uit m'n audiomeubel te verwijderen en alles te draaien van m'n mediacenter.

nu ben ik dus op zoek naar een kwalitatief hoogstaande DVD-speler/burner die ik kan inbouwen in m'n PC kast.

Is hier een combi speler/burner voor beschikbaar of moet ik een aparte speler en een aparte burner installeren in m'n PC.

Iemand tips ? Welke speler en/of burner is hiervoor het best geschikt ?

Verwijderd

waarom koop je direct geen dual layer brander?
zoals de nec 3500A

• mcetweaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 12:55:
waarom koop je direct geen dual layer brander?
zoals de nec 3500A
als die kwalitatief vergelijkbaar is met bv. een onkyo dvd speler vind ik dat geen probleem. :)

Verwijderd

Dual layer zou ik nog niet aan beginnen is nog helemaal niet goed en zitten nog een hoop fouten in !!

Ik heb nu al 1 jaar een Sony en een Nec 1300 ik heb 2 dvd's gebrand net de NEC die deden het allebei niet op mijn dvd spelers Kiss, Philips, Sony RDR GX7 en ik heb ik inmiddels al 100 gebrand op de sony en die werken allemaal perfect

is een sony DR-A10

• The Rancor
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-08-2021
Hoezo fouten? Deze standaard ligt al lang vast en ik ben niet op de hoogte van enig probleem met dual layer. Indien je commentaar geeft op iets, refereer dan naar objectieve feiten, of in de praktijk vastgestelde fouten. Wat beftreft dual layer is momenteel het enige probleem de te dure recordablle media, in gewone dvd's wordt het al sinds het begin toegepast.

Om terug ontopic te komen, de kwailiteit zal slechts in uiterst geringe mate afhangen van de dvd lezer in je pc, maar bijna compleet van je tv-out en audio out daar zit hem namelijk het meeste kans op verlies/problemen.

Nikon D50 18-55/55-200/50 1.8

• mcetweaker
  • Niet online
The Rancor schreef op 14 september 2004 @ 13:10:

Om terug ontopic te komen, de kwailiteit zal slechts in uiterst geringe mate afhangen van de dvd lezer in je pc, maar bijna compleet van je tv-out en audio out daar zit hem namelijk het meeste kans op verlies/problemen.
ok dankje. Tv-out is een DVI uitgang van Nvidia 5700 naar Sanyo PLV-Z2 en S-video naar m'n Sony TV. Audio is een SB Audigy ZS via digital out. (SP/DIF).

Heb je zelf een dual layer drive ?

[ Voor 3% gewijzigd door mcetweaker op 14-09-2004 13:12 ]

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Welke kwaliteit moet hoog zijn? De leeskwaliteit of de brandkwaliteit. De NEC is namelijk een prima brander, maar de 2500/2510 is niet de beste lezer die er is. Hoe het zit met de 3500 weet ik niet.

@Pascal99:
Zoek eens naar een review van DL branders, dan zul je zien dat je er ver naast zit. Ik heb al scans gezien van een door een NEC 3500 gefikte Verbatim DL schijf die zowat foutloos was. (Hetgeen een uitzonderlijke prestatie is, want elke gebrande DVD bevat fouten)

[ Voor 10% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 14-09-2004 13:15 ]

Verwijderd

Jij wilt je Onkyo DVD speler vervangen door een PC met daarop WinXP Media Center ?
Ik weet niet op welke manier jij dan je PC op je TV gaat aansluiten, maar ik ben bang dat als je je PC als DVD speler gaat gebruiken je dan aan beeld kwaliteit inboet. Niet alleen door de video-out van je video kaart, maar ook omdat een videokaart gewoon geen hardware decoder heeft voor DVD-beelden. Je krijgt dan hoogstwaarschijnlijk artifacs te zien. ( Actergrond kleuren lopen niet vloeiend over, je ziet 'blokkerige' vakjes bij snelle bewegingen enz. ) Ik weet niet wat voor type jou Onkyo is en wat voor videokaart hebt, maar als je geen verschil ziet tussen de beeldkwaliteit van je onkyo, en die van je PC dan maakt de kwaliteit van je DVD brander niet erg veel uit, je beeldkwaliteit wordt dan vooral bepaald door je videokaart.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 13:18 . Reden: Typo's ]

• mcetweaker
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op 14 september 2004 @ 13:15:
Welke kwaliteit moet hoog zijn? De leeskwaliteit of de brandkwaliteit. De NEC is namelijk een prima brander, maar de 2500/2510 is niet de beste lezer die er is. Hoe het zit met de 3500 weet ik niet.
beide, daarom vroeg ik ook of ik een aparte lezer en een aparte brander moest gebruiken voor het beste resultaat.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 13:02:
Dual layer zou ik nog niet aan beginnen is nog helemaal niet goed en zitten nog een hoop fouten in !!

Ik heb nu al 1 jaar een Sony en een Nec 1300 ik heb 2 dvd's gebrand net de NEC die deden het allebei niet op mijn dvd spelers Kiss, Philips, Sony RDR GX7 en ik heb ik inmiddels al 100 gebrand op de sony en die werken allemaal perfect

is een sony DR-A10
wat heeft dual-layer te maken met die nec?? de 1300 is geen dual layer brander.

Dual layer werkt prima..
dual layer dvd's gebrand op een nec 2510 zijn prima te lezen op m'n dvd-rom, en m'n dvd-speler

[ Voor 3% gewijzigd door job op 14-09-2004 13:56 ]

• mcetweaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 13:16:
Jij wilt je Onkyo DVD speler vervangen door een PC met daarop WinXP Media Center ?
Ik weet niet op welke manier jij dan je PC op je TV gaat aansluiten, maar ik ben bang dat als je je PC als DVD speler gaat gebruiken je dan aan beeld kwaliteit inboet. Niet alleen door de video-out van je video kaart, maar ook omdat een videokaart gewoon geen hardware decoder heeft voor DVD-beelden. Je krijgt dan hoogstwaarschijnlijk artifacs te zien. ( Actergrond kleuren lopen niet vloeiend over, je ziet 'blokkerige' vakjes bij snelle bewegingen enz. ) Ik weet niet wat voor type jou Onkyo is en wat voor videokaart hebt, maar als je geen verschil ziet tussen de beeldkwaliteit van je onkyo, en die van je PC dan maakt de ven je DVD brander niet erg veel uit, je beeldkwaliteit wordt dan vooral bepaald door je videokaart.
het gaat om een onkyo dv-s535.

de vraag is dus of het mogelijk is om iets dergelijks met een PC voor elkaar te krijgen dat het vergelijkbaar is met de kwaliteit van een dergelijke dvd speler, maar als ik jouw verhaal goed begrijp is dit momenteel niet mogelijk.

zoals eerder beschreven, gebruik ik DVI out en S-video out op een Asus Nvidia 5700.

• Xandrios
  • Laatst online: 11:20
onkyo is leuk, maar op welke manier is die "goed"?

Is dat leeskwaliteit? Is dat een goede audio output? Extra mogelijkheden, zoals zooming oid?

Want veel van dat soort "puntjes", hebben helemaal niets met de dvd speler zelf te maken. Meer met de videokaart, geluidskaart etc :)

• mcetweaker
  • Niet online
Xandrios schreef op 14 september 2004 @ 13:23:
onkyo is leuk, maar op welke manier is die "goed"?

Is dat leeskwaliteit? Is dat een goede audio output? Extra mogelijkheden, zoals zooming oid?

Want veel van dat soort "puntjes", hebben helemaal niets met de dvd speler zelf te maken. Meer met de videokaart, geluidskaart etc :)
de extraatjes interesseren me niet zo, dat regel ik wel met software denk ik. het gaat vooral om de lees- en brandkwaliteit dan. :)

• mcetweaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 13:16:
Ik weet niet op welke manier jij dan je PC op je TV gaat aansluiten, maar ik ben bang dat als je je PC als DVD speler gaat gebruiken je dan aan beeld kwaliteit inboet. Niet alleen door de video-out van je video kaart, maar ook omdat een videokaart gewoon geen hardware decoder heeft voor DVD-beelden. Je krijgt dan hoogstwaarschijnlijk artifacs te zien. ( Actergrond kleuren lopen niet vloeiend over, je ziet 'blokkerige' vakjes bij snelle bewegingen enz. ) Ik weet niet wat voor type jou Onkyo is en wat voor videokaart hebt, maar als je geen verschil ziet tussen de beeldkwaliteit van je onkyo, en die van je PC dan maakt de kwaliteit van je DVD brander niet erg veel uit, je beeldkwaliteit wordt dan vooral bepaald door je videokaart.
zijn er videokaarten, geluidskaarten, inbouw dvd spelers etc.. die je dezelfde kwaliteit kunnen bieden als een stand-alone dvd speler ?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Je moet dan toch wel nadenken over videokaarten met een goede/zeer goede tv-out en geluidskaarten met optische/coax digitale uitgangen, zodat je die op een AV-receiver aan kan sluiten. Net zoals je dat met een Onkyo zou doen :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• mcetweaker
  • Niet online
Turkish schreef op 14 september 2004 @ 13:41:
Je moet dan toch wel nadenken over videokaarten met een goede/zeer goede tv-out en geluidskaarten met optische/coax digitale uitgangen, zodat je die op een AV-receiver aan kan sluiten. Net zoals je dat met een Onkyo zou doen :)
nu dus Asus Nvidia 5700 met DVI en S-video out en een SB Audigy met digital out naar AV receiver.

tips voor andere videokaarten en/of geluidskaarten ?

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Als je die al hebt zou ik die eerst testen om te kijken of je tevreden bent. Lijkt mij dat die SB met digitale uitgang sowieso voldoet omdat er bij DVD kijken alleen maar een digitaal signaal wordt doorgegeven, dat verder (volgens mij) niet bewerkt wordt door de geluidskaart. Je versterker zal het werk doen.

Verwijderd

mcetweaker schreef op 14 september 2004 @ 13:20:
[...]

het gaat om een onkyo dv-s535.

de vraag is dus of het mogelijk is om iets dergelijks met een PC voor elkaar te krijgen dat het vergelijkbaar is met de kwaliteit van een dergelijke dvd speler, maar als ik jouw verhaal goed begrijp is dit momenteel niet mogelijk.

zoals eerder beschreven, gebruik ik DVI out en S-video out op een Asus Nvidia 5700.
in ieder geval zal het met je geluid goed komen dankzij je SB Audigy SZ en SP/DIF audio uit, waardoor je receiver je geluid decodeerd. en je videokaart is zeker niet slecht. Dus ik denk dat je niet erg veel verschil zien. Maar of je het verschil in beeldkwaliteit storend is, kan jij alleen bepalen. Over de DVD-brander / lezer: Die keuze is vooledig aan jou, de vraag is hoeveel geld je voor over hebt. In de pricewatch kun je DVD+/-RW drives vinden van 60 euro tot 160 euro.

Om de beeldkwaliteit te verbeteren, dan zou je echt aan een hardware dvd decoder moeten kijken, die bieden dan ook wat betere uitgang-mogelijkheden als s-video van je videokaart. Hierbij kan je het ook zo duur maken als je zelf wilt. Hier een van de eerste hits van google over deze hardware decoders

Maar nogmaals, zie jij een groot verschil in beeldkwaliteit tussen je Onkyo en je PC (er van uitgaande dat er een dvd-speler in je PC zit)? Als jij het acceptabel uit vindt zien, dan zou ik het zo laten. Suc6 met het uitzoeken en in orde maken van je home-theater.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 13:57 . Reden: ik bedoel het allemaal goed, maar tikt, google, en lees te traag :'( ]

• mcetweaker
  • Niet online
ok, dus als ik het goed begrijp doet de kwaliteit van m'n inbouw dvd speler er niet zoveel toe, als ik maar een goede geluidskaart en videokaart heb.

nu dan nog de vraag of ik beter een aparte recorder en een speler kan inbouwen of een gecombineerde speler/recorder.

Verwijderd

mcetweaker schreef op 14 september 2004 @ 13:57:
ok, dus als ik het goed begrijp doet de kwaliteit van m'n inbouw dvd speler er niet zoveel toe, als ik maar een goede geluidskaart en videokaart heb.

nu dan nog de vraag of ik beter een aparte recorder en een speler kan inbouwen of een gecombineerde speler/recorder.
Tenzij jij aan de lopende band DVD's on the fly wilt kopieren zou ik voor een DVD+/- RW drive gaan. (Nec 2510 is goed en niet te duur is tevens ook DL dus kan nog zeker nog een tijdje mee, tenzij jij perse NU een 16x DVD brander wil)

• mcetweaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 13:56:
[...]

in ieder geval zal het met je geluid goed komen dankzij je SB Audigy SZ en SP/DIF audio uit, waardoor je receiver je geluid decodeerd. en je videokaart is zeker niet slecht. Dus ik denk dat je niet erg veel verschil zien. Maar of je het verschil in beeldkwaliteit storend is, kan jij alleen bepalen. Over de DVD-brander / lezer: Die keuze is vooledig aan jou, de vraag is hoeveel geld je voor over hebt. In de pricewatch kun je DVD+/-RW drives vinden van 60 euro tot 160 euro.

Om de beeldkwaliteit te verbeteren, dan zou je echt aan een hardware dvd decoder moeten kijken, die bieden dan ook wat betere uitgang-mogelijkheden als s-video van je videokaart. Hierbij kan je het ook zo duur maken als je zelf wilt. Hier een van de eerste hits van google over deze hardware decoders

Maar nogmaals, zie jij een groot verschil in beeldkwaliteit tussen je Onkyo en je PC (er van uitgaande dat er een dvd-speler in je PC zit)? Als jij het acceptabel uit vindt zien, dan zou ik het zo laten. Suc6 met het uitzoeken en in orde maken van je home-theater.
bedankt Stan ! en nee, ik zie niet direkt een groot verschil in beeldkwaliteit.

Ik heb even gekeken naar die link...en ja hoor, weer een PCI slot, en ik heb al niks meer over :{
heb er twee Hauppauge tuners inzitten. Hauppauge komt binnenkort met een dualtuner kaart uit, die dan maar kopen en zo'n MPEG board.

Jammer dat de DVD dan geen gebruik kan maken van de MPEG decoder van de Hauppauge kaart want daar zit er één op dacht ik.

• mcetweaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 14:03:
[...]

Tenzij jij aan de lopende band DVD's on the fly wilt kopieren zou ik voor een DVD+/- RW drive gaan. (Nec 2510 is goed en niet te duur is tevens ook DL dus kan nog zeker nog een tijdje mee, tenzij jij perse NU een 16x DVD brander wil)
nee, het gaat me niet zo zeer om kopieren. Gaat me vooral om het op DVD zetten van evt. tv programma's die ik langer wil bewaren als m'n 120 Gb HD vol begint te raken.

Verwijderd

mcetweaker schreef op 14 september 2004 @ 14:05:
[...]

bedankt Stan ! en nee, ik zie niet direkt een groot verschil in beeldkwaliteit.

Ik heb even gekeken naar die link...en ja hoor, weer een PCI slot, en ik heb al niks meer over :{
heb er twee Hauppauge tuners inzitten. Hauppauge komt binnenkort met een dualtuner kaart uit, die dan maar kopen en zo'n MPEG board.

Jammer dat de DVD dan geen gebruik kan maken van de MPEG decoder van de Hauppauge kaart want daar zit er één op dacht ik.
Bedoel je de Hauppage WinTV PVR - 350? ik weet niet of die DVD ook hardwarematig zal decoderen, maar als die dat doet, dan hoef je niet zo'n losse hardware decoder te kopen. En aan de informatie die ik zo ff snel van de website van hauppage heb gezien, staat dat er ook niet op. Er staat ook niet of tie dualtuner is, maar de 2 aansluitingen daarvoor wijzen wel die kant op. Stuur de mensen van hauppage anders een mailtje waarin je navraagt of het een dualtuner is en of die DVD's ook hardwarematig decodeerd.

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik zou ook voor de NEC ND-3500 gaan. Men is daar zeer positief over en er zijn veel dingen mee mogelijk dankzij een grote gebruikersgroep die firmware hacks maakt. Lees meer op http://club.cdfreaks.com (Recording Hardware Forum).

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

• mcetweaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 14:27:
[...]

Bedoel je de Hauppage WinTV PVR - 350? ik weet niet of die DVD ook hardwarematig zal decoderen, maar als die dat doet, dan hoef je niet zo'n losse hardware decoder te kopen. En aan de informatie die ik zo ff snel van de website van hauppage heb gezien, staat dat er ook niet op. Er staat ook niet of tie dualtuner is, maar de 2 aansluitingen daarvoor wijzen wel die kant op. Stuur de mensen van hauppage anders een mailtje waarin je navraagt of het een dualtuner is en of die DVD's ook hardwarematig decodeerd.
Volgens mij is het de PVR-500, hij is nog niet uit. Komt in oktober als ik me niet vergis.

Ik heb nu NVDVD als software MPEG2 decoder geladen, dus denk dat het allemaal softwarematig gaat en dat die MPEG2 decoder alleen gebruikt wordt om de analoge data van de kabel digitaal te streamen op m'n HD en dat ik het dan via die NVDVD decoder op m'n scherm zie.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Is hier een combi speler/burner voor beschikbaar of moet ik een aparte speler en een aparte burner installeren in m'n PC.
Alle DVD branders kunnen ook afspelen :)
Iemand tips ? Welke speler en/of burner is hiervoor het best geschikt ?
Ze kunnen allemaal prima branden en spelen. Het is slechts kwestie van de juiste media. Dus geen cheap-ass blanco DVD schijfjes halen, maar goede kwaliteitsschijfjes halen, zoals Verbatim, Taiyo Yuden, Traxdata, etcetera.

Voor de rest is dit gewoon een ordinaire "Welke moet ik nemen?" vraag, waarbij je zélf met he-le-maal niks op de proppen komt. Het is niet de bedoeling dat we al het uitzoekwerk voor jou moeten gaan doen. Voor specifieke vragen in hardwarematig opzicht kun je hier altijd terecht, mits de topicstart goed is opgesteld en je aantoonbaar research hebt gepleegd. Zie verder dus de FAQ van dit subforum onder "Welke [...] moet ik nemen?" :)

Aangezien je hier nieuw bent, raad ik je aan om terug te klikken naar de [faq]registratievoorwaarden[/] en deze alsnog in z'n geheel te doornemen, incluis de onderliggende linkjes ;)

Voor Audio/Video/HiFi - gerichte vragen ben je beter af in Audio, Video & HiFi Forum. Maar ook daar geldt: toon inzet en pleeg research eer je een topic wil openen. Zie dus de registratievoorwaarden.

[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 14-09-2004 14:57 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.