Toon posts:

PureBASIC Tutorials/Boeken

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben al ruim twee weken bezig met het programmeren cq oefenen met pureBASIC maar kom niet verder dan de standaard 'Hello world' programma's.

Daarom vraag ik mij af of er mensen zijn die nederlands-talige links kennen met veel voorbeelden en tutorials cq of er mensen zijn die weten waar er eventueel boeken over pureBASIC te koop zijn.

Ook zou ik graag het volgende willen weten:
Hoe programmeer ik een een soort Asteroids-kloon spel?
Ik bedoel hiermee de rondraaiende beweging van het schip en de programmering van de kogel die naar de richting waar het schip richt schiet.

Ik heb ook BLITZ BASIC en BLITZ BASIC3D maar ik vindt toch dat pureBASIC qua exec's velen malen kleiner is en ook nog sneller is.

iig ik hoop dat ik wat hulp kan krijgen.

tnx
_/-\o_

Verwijderd

Google ?

Verwijderd

Topicstarter
Via Google heb ik er maar eentje gevonden die in het nederlands is.
Maar is dus een soort handleiding welke ik ook heb.

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Turorials.

PureBasic is a bit lacking in the documentation and tutorials department.

Although mostly in german, there is some good stuff to be had at purearea.net. (While you are there anyway, grab a copy of the 'code archiv' for more code samples.)

(Of course, hang out in the forum. Feel free to ask stupid questions. I've done that more than enough myself lately...)

• BdR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09-2025

BdR

TV is gooder then books

Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 12:50:
Ook zou ik graag het volgende willen weten:
Hoe programmeer ik een een soort Asteroids-kloon spel?
Ik bedoel hiermee de rondraaiende beweging van het schip en de programmering van de kogel die naar de richting waar het schip richt schiet.

Ik heb ook BLITZ BASIC en BLITZ BASIC3D maar ik vindt toch dat pureBASIC qua exec's velen malen kleiner is en ook nog sneller is.
PureBASIC ken ik niet, maar ik heb wel veel met BlitzBasic gewerkt. Op blitzcoder staan veel voorbeelden, vaak met source. Dit is denk ik wel een goed voorbeeld om als uitgangspunt te nemen: Lysoroids (blitzbasic incl source). Het is het spel asteroids opgebouwd met vector-graphics etc. Kijk hoe het werkt en probeer het te snappen, en dan zou je het kunnen omzetten naar PureBASIC.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat asteroids wat te hoog gegrepen is, als je nu al niet verder komt dan "hello world". Probeer eerst gewoon te kijken hoe het aansturen van graphics en sprites enzo werkt. Maak eerst een heel simpel spel, bijv. het bekende "stay-away", je bestuurt een vierkantje dat door een ander vierkantje wordt achtervolgd, zoiets..

edit: Lysoroids is ook hier te downloaden

[ Voor 6% gewijzigd door BdR op 15-09-2004 13:06 ]

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider