Toon posts:

IDE Probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn andere PC een probleem... Ik heb een kapotte DVDdrive verwisseld voor een nieuwe. Op de IDE kabel zitten mijn Philips CD-RW en die DVD aangesloten, maar sinds dat ik die dvd verwisseld heb pakt ie de CD-RW niet meer in Windows. De DVD pakt ie wel altijd, zelfs als ik m op de IDE omwissel met de CDRW.

In BIOS zie ik ze wel gewoon allebij... Ik heb alle mogelijke combinaties en jumper instellingen geprobeerd, maar kom er niet uit :(

Kan iemand me hier helpen?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Geen cable select gebruiken, gewoon 1 als master en 1 als slave jumperen.

Probeer de stappen in dit artikel eens uit te voeren, wil nog wel eens helpen bij verdwenen CD / DVD apparatuur:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;320553

[ Voor 3% gewijzigd door roelio op 14-09-2004 12:41 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Heb je daar een 40 polige IDE kabel op zitten waarschijnlijk. Moet je die eens wisselen voor een 80 polige. Probleem heb ik ook gehad, en was na wisselen van de kabel verholpen...

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 12:41:
Heb je daar een 40 polige IDE kabel op zitten waarschijnlijk. Moet je die eens wisselen voor een 80 polige. Probleem heb ik ook gehad, en was na wisselen van de kabel verholpen...
Een CD/DVD drive heeft geen 80aderige IDE nodig.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

limoentje schreef op 14 september 2004 @ 12:41:
[...]

Een CD/DVD drive heeft geen 80aderige IDE nodig.
Kan wel zijn, maar bij mij was het daarmee opgelost. Mijn DVD speler icm CD-Writer had er dus wel een probleem mee....

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Dan zal eerder je oude 40ader kabel kapot zijn denk ik :) Of je hebt op een of andere manier last van gigantisch veel storing in je kast ?

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-03 10:39
als je een beetje nieuwe snelle brander/dvd/whatever hebt loopt deze toch al op udma66 en dan is 80 polig toch al vereist?

Even niets...

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

limoentje schreef op 14 september 2004 @ 12:40:
Geen cable select gebruiken, gewoon 1 als master en 1 als slave jumperen.

Probeer de stappen in dit artikel eens uit te voeren, wil nog wel eens helpen bij verdwenen CD / DVD apparatuur:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;320553
Bij mij draait alles op cable select heb daar nog nooit problemen mee gehad
Toen ik hier op rounded cables overstapte werkte het niet eens op master en slave settings
Na wat uitgeprobeert te hebben heb ik beide drives op cable select gezet en nooit meer problemen gehad

computer voor alle werkzaamheden

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Wat zie je in appraatbeheer van windows? Wat vaak helpt is het verwijderen van je ide devices en controllers in windows, dan een reboot en dan wordt alles weer netjes herkend ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Turkish schreef op 14 september 2004 @ 13:03:
Wat zie je in appraatbeheer van windows? Wat vaak helpt is het verwijderen van je ide devices en controllers in windows, dan een reboot en dan wordt alles weer netjes herkend ;)
Jup! Dit was het! :D

Ik ging naar apparaatbeheer zoals het in de link van Limoen stond, deed uninstall en 'Scan naar nieuwe hardware' en hij pakt m!

Ik maar denken dat het een hardware probleem was... :D

thx!
Pagina: 1