Problemen met aansturen met meer dan 2 sata schijven

Pagina: 1
Acties:

• Kleenex
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hallo,

De topic naam is niet helemaal wat het moet zijn, maar ik wist er ook geen betere omschrijving voor. Ik zit met het volgende ;

Ik heb 4 sata schijven, en maar 2 sata poorten. Nu heb ik een sweex serial ata pci kaart gekocht om de andere 2 schijven aan te sluiten, nou is het vervelende, zodra ik een schijf op de controller aansluit, dat ik windows niet meer in kom.
De sweex kaart zelf is netjes geinstalleerd in windows, en zonder hardeschijf eraan doet ie het ook prima, sterker nog, als ik mijn sata's niet gebruik op mijn mobo, en 2 schijven aansluit op alleen de pci sata kaart, doet de pc het zonder probleem. Nu heb ik nog zo'n sweex kaart opgehaald en die er ook naast gezet, daar de 2 andere schijven op aangesloten, zelfde resultaat als op het mobo, windows boot niet.

Dat het aan de pci kaarten ligt is uitgesloten, beide staan netjes geinstalleerd en doen het prima. De sata aansluitingen op mijn mobo doen het ook prima, dus daar ligt het allemaal niet aan.

Kern van het probleem : ik kan 2 sata schijven aansluiten, meer niet.
dit lijkt me toch heel raar. De scijven doen het allemaal goed, dit heb ik getest door middel van het aansluiten in andere volgordes.

Dus ik hoop dat iemand hier iets zinnigs over kan zeggen, want ik kon dit probleem niet echt vinden in de search.

de combi bestaat uit :
1x maxtor sata 160gb
1x maxtor sata 200gb
2x wd sata 200gb
2x pci sweex sata controller

op de ide kanalen zit een maxtor 80gb, (hier boot hij van) en een dvd fikker

Ik hoop dat er zinnige tips uitkomen.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Zie je nog wel het windows scherm met die balk en blijft hij daar hangen?
If not moet je bootvolgorde aanpassen in je BIOS.

Alle proemn in n drek

• Kleenex
  • Niet online
Ik zie het windows scherm niet, maar in de bios staat netjes ingesteld dat hij van hdd 0 moet booten
(dat is de ide schijf waar windows op staat)

• JSK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-12-2025

JSK

Thunder K8WE

Misschien delen ze dezelfde dma/irq. Probeer eens een ander PCI slot.

Specs Casemod

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:33

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Kleenex schreef op 14 september 2004 @ 14:43:
Ik zie het windows scherm niet, maar in de bios staat netjes ingesteld dat hij van hdd 0 moet booten
(dat is de ide schijf waar windows op staat)
Is na het aansluiten van die twee andere schijven HDD0 nog steeds de windows schijf? Of is het misschien HDD2 geworden (en worden de andere schijven 0 en 1)?

• Kleenex
  • Niet online
Dat was het probleem idd, ik heb hem op hdd 1 gezet, en het probleem is nu opgelost, ik kan al mijn schijven eindelijk aansluiten !

Ik ben enorm geholpen...
deze kan dicht.
Pagina: 1