Toon posts:

[Outlook]Spammailtjes van mezelf naar mezelf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sedert 1 week echt een heel vreemd fenomeen.
Ik gebruik Kaspersky up-to-date en AdAware up-to-date.
Ik scan mijn PC iedere dag en geen van bovenstaande progsels vind ooit iets op mijn PC. Tevens gebruik ik om spam tegen te gaan K9.

sinds vorige week filtert K9 ineens mailtjes afkomstig van mezelf met berichten over hypotheken, lange jannen en grote jongens etc etc.....
Wat ik echter niet snap dat geen enkele online scanner, Kaspersky en AA ook maar enig malifide file vinden die deze mailtjes daadwerkelijk stuurt.
Is het nou zo dat er een virus is die deze berichten doorstuurt?! Kan het me haast niet voorstellen daar ik een lege adreslijst heb (en al zeker mezelf er niet inzet!).

Aangezien ik zelden tot nooit een virus op mijn PC heb gehad zit ik op dit moment een beetje vast met mijn mogelijkheden.
Ik heb ook al geGoogled, maar zie daar door de bomen het bos niet meer.

Ik hoop dat dit topic gegrond is, anders darvoor alvast mijn excuses.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:58

Reptile209

- gers -

Waarom denk je dat ze van jezelf zijn? De afzender? Dan heeft een bekende van je een virus oid dat jouw adres uit zijn/haar adresboek vist. Beetje suf dat 'ie hem ook met die afzender naar hetzelfde adres stuurt, maargoed...
Kijk eens in de headers van de email van welk IP het afkomstig is (onderste Received is de "eerste"). Dat zal waarschijnlijk een compleet ander IP zijn dan het jouwe.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, ik ga het vanavond even bekijken.

Maar als ik je goed begijp heeft iemand anders een virus welke MIJN emailadres gebruikt als zijnde verzender van de spam van ZIJN computer?!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:58

Reptile209

- gers -

Dat klopt. De meeste virussen verzamelen adressen op de geinfecteerde PC om die vervolgens als afzender en ontvanger te gebruiken. Dat maakt het nl moeilijker om de geinfecteerde PC te vinden en het virus weg te krijgen.

Zo scherp als een voetbal!