[debian] Xsupplicant "no frames to process"

Pagina: 1
Acties:
  • 952 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• technocow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-02 16:08
hoi,

ik zit nu op de NHL in LWD waar ze natuurlijk een draadloos netwerk hebben :)
ze hebben er natuurlijk ook een encryptie overheen gegooid (802.1x).

wat alleen weer erg jammer is, is dat ze geen linux support geven :(

mijn systeem :
medion laptop (asus L8400C)
orinoco silver wifi kaartje (2 patches over de drivers)

mijn xsupplicant config:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
logfile = /var/log/xsupplicant.log

startup_command = <BEGIN_COMMAND>dhclient %i<END_COMMAND>

default {
  allow_types = eap-ttls

identity = <BEGIN_ID>XXXXXXXX@nhl.nl<END_ID>

eap-ttls {
      root_cert = /home/user/certificates/root.pem
      chunk_size = 1398
      random_file = /dev/urandom
      cncheck = nhl.nl
      cnexact = no                          
      session_resume = no
      phase2_type = pap

pap {
        username = <BEGIN_UNAME>XXXX@nhl.nl<END_UNAME>
        password = <BEGIN_PASS>password<END_PASS>
      }
  }
}

stukje log: (dat zich blijft herhalen)
code:
1
2
3
4
5
[ALL] processing interface eth1...
Couldn't get frame. (maybe there weren't any!)
Socket would block!
There are no frames to process.
[ALL] Clock tick! authWhile=10 heldWhile=40 startWhen=10 curstate=CONNECTING

het certificaat komt bij de Universiteit Twente vandaan (volgens de mensen hier is dat hetzelfde) :?

WIE kan mij wel helpen ? ik ben nu al 2 weken aan het kloten :( google en de GOT-search zeggen ook niet veel..

[offtoppic]
wt een K*T tobo zeg.. :X
[/]

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10-2024

active2

Google is your friend

Ik weet niet waar je op de NHL zit maar ik heb het aan de praat met xsupplicant.

Maar op de 2e verdieping bij CMD (Communicatie Multimedia & Design) zitten mensen die het wel aan de praat hebben.

Desnoods vraag je daar even waar hun sysbeheer zit. :P

Je moet er overigens niet veel van verwachten omdat het wireless netwerk ronduit brak is.

In elk geval moet je als SSID = NHL opgeven al weet ik niet hoe dat op dit moment in xsupplicant gaat. Ik ben op dit moment op stage in Noorwegen.

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Heb je je schepnetje wel mee? Het wireless signaal op de NHL laat zich nml niet zo makkelijk vangen.

De certificaten die op de NHL gebruikt worden, zijn niet degenen die je van de TU kunt downloaden. NHL WLAN netwerk gebruikt eigen certificaten en is (nog?) niet uitwisselbaar met andere scholen.

Je moet je WLAN aan de praat krijgen met SecureW2 onder windows, waarbij certificaten geinstalleerd worden. Deze certificaten moet je met de management console dumpen en gebruiken bij xsupplicant. Voor zover ik weet moet je een CA certificaat en een server certificaat opgeven, de user certificaten kan je elk certificaat voor misbruiken.

Ik heb het vorig jaar onder linux aan de praat gehad, maar helaas had ik geen schepnetje bij mn laptop. Wegvallende verbinding met steeds opnieuw starten van xsupplicant en DHCP was het resultaat.

• technocow
*grmbl* een ramp dus ?

btw wat is een schepnetje? een fictief iets om aan te duiden dat het signaal slecht is :?

• active2

active2

Google is your friend

technocow schreef op 14 september 2004 @ 15:00:
*grmbl* een ramp dus ?

btw wat is een schepnetje? een fictief iets om aan te duiden dat het signaal slecht is :?
heheh :D

Dat lijkt me inderdaad heel erg fictief :P (Maar het signaal op de NHL is echt slecht hoor)

Misschien lijkt het op sommige plaatsen heel wat maar ik heb op de meeste plaatsen over het algemeen niet meer dan 40 a 50 procen link quality en meestal ligt het daar ver onder.

• Kogelvis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:59

Kogelvis

Nu ook met gitaar

btw wat is een schepnetje? een fictief iets om aan te duiden dat het signaal slecht is
Dat is iets om mij op te vissen :+

[serieus]
jah het signaal is op het NHL buiten de kantine om redelijk brak jah je hebt mazzel als je een plaats hebt die goed signaal blijft leveren.

[ Voor 23% gewijzigd door Kogelvis op 14-09-2004 15:11 ]

<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25

• technocow
ok het signaal mag dan slecht zijn maar het is er wel want als ik ga sniffen (met airsnort) zie ik al meteen een paar AP's en daar gaan ook een hele hoop packages overheen

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

technocow schreef op 14 september 2004 @ 19:05:
ok het signaal mag dan slecht zijn maar het is er wel want als ik ga sniffen (met airsnort) zie ik al meteen een paar AP's en daar gaan ook een hele hoop packages overheen
De meeste Windows gebruikers hebben er ook weinig last van (ongeacht waar ze zitten) :{

Ikzelf kan nergens bereik krijgen trouwens :{

Maar goed dat wordt dus even certificaatjes bietsen bij één of andere Windows user ;)

edit:

zit overigens bij technocow in de "klas", alleen gebruik ik zelf Gentoo (veel beter :D), eveneens in combinatie met een orinoco silver en daarbij horende gepatchte orinoco drivers van mijn kernel (2.6.8.1) :)

[ Voor 20% gewijzigd door NoBody op 16-09-2004 17:25 ]

Hoi

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:33

Blaasvis

Cidora \o/

mijn ervaring zijn dat hier @windesheim het wireless prima werkt met een vorige versie van xsupplicant. Ik meende dat het 0.8 was.
Nu is het zo dat 1.0 hier nog niet heeft gewerkt, ik heb er ook nog niet veel energie in gestoken. Ik kreeg exact dezelfde error.
er is zelfs een docje over hoe je 0.8 werkend krijgt.
http://soulfly.nl/windesheim/wireless-howto/

Let niet op spel fouten etc, die maak ik al veel te veel ;)

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

Blaasvis schreef op 16 september 2004 @ 17:31:
mijn ervaring zijn dat hier @windesheim het wireless prima werkt met een vorige versie van xsupplicant. Ik meende dat het 0.8 was.
Nu is het zo dat 1.0 hier nog niet heeft gewerkt, ik heb er ook nog niet veel energie in gestoken. Ik kreeg exact dezelfde error.
er is zelfs een docje over hoe je 0.8 werkend krijgt.
http://soulfly.nl/windesheim/wireless-howto/

Let niet op spel fouten etc, die maak ik al veel te veel ;)
hm... op die site is sprake van een no-serververify patch, waar is die voor nodig? En vereist xsupplicant 1.0 deze patch ook nog?

Hoi

• active2

active2

Google is your friend

NoBody schreef op 16 september 2004 @ 17:53:
[...]

hm... op die site is sprake van een no-serververify patch, waar is die voor nodig? En vereist xsupplicant 1.0 deze patch ook nog?
Kwestie van proberen lijkt me

• Cafe_de_beuk
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-11-2023

Cafe_de_beuk

Biertje?

Kzit ook op de nhl, en precies hetzelfde probleem met dat ***** netwerk daar, onder windows werkt het wel... trouwens de certificaten zijn te downloaden op de site van nhl, namelijk onder studenten en dan bij ict-voorzieningen en dan webmail.

even omzetten met openssl : openssl x509 -in dinges.cer -inform d -out dinges.pem

Don't go mad, go linux

• Remenic
  • Laatst online: 12-12-2025
Heej mensen, ik zit ook op 't NHL en kheb 't voor elkaar gekregen onder Linux om op het netwerk te komen.

Mijn config file is nog wel bagger dus dat moet ik nog wat opschonen. Ik was eigenlijk van plan om hier een website over op te zetten, dus als jullie even geduld hebben zorg ik dat vanmiddag nog het config filetje en de certificaten online staan.

Even geduld dus :)

Ow en dat certificaat dat je op www.mail.nhl.nl kan vinden werkt NIET met het draadloos netwerk. Dus dat hoef je ook niet te proberen :) Zelfs niet nadat je 'm hebt omgezet.

[ Voor 21% gewijzigd door Remenic op 17-09-2004 09:46 ]

• Remenic
Hier volgt een beknopte uitleg over het inloggen op het NHL netwerk. Ik heb deze net geschreven in bed (ja sorry ben net een half uur wakker).

http://www.linuxfromscratch.org/~remenic/nhl/
http://webserv.nhl.nl/~stell303/

Als er opmerkingen zijn dan hoor ik dat graag.

Ps. @ TS: dat "no frames to process" komt omdat de netwerk kaart 'down' is. "ifconfig wlan0 up" (vervang wlan0 met de interface naam van jouw kaart) zal er voor zorgen dat er frames opgepikt worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Remenic op 17-09-2004 12:43 ]

• AMYC
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

AMYC

46851

Remenic schreef op 17 september 2004 @ 10:33:
Hier volgt een beknopte uitleg over het inloggen op het NHL netwerk. Ik heb deze net geschreven in bed (ja sorry ben net een half uur wakker).

http://www.linuxfromscratch.org/~remenic/nhl/

Als er opmerkingen zijn dan hoor ik dat graag.

Ps. @ TS: dat "no frames to process" komt omdat de netwerk kaart 'down' is. "ifconfig wlan0 up" (vervang wlan0 met de interface naam van jouw kaart) zal er voor zorgen dat er frames opgepikt worden.
De site werkt helaas niet :'(

• Remenic
Phuck schreef op 17 september 2004 @ 11:55:
[...]

De site werkt helaas niet :'(
Kheb 't maar op me NHL homepage gezet.

http://webserv.nhl.nl/~stell303/

• technocow
w00t nou straks maar eens even proberen :D iig thnx tot zover _/-\o_

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

hardstikke goed man :)

toen ik de eerste keer bij de helpdesk was voor support (niet de laptop-helpdesk) hebben ze gevraagd of ik ze wilde mailen als ik het voor elkaar had (en natuurlijk hoe), dus dat zal ik binnenkort eens een keer gaan doen met een verwijzing naar dit topic en natuurlijk jouw site :)

Zelf heb ik om één of andere vage reden nergens op school bereik (in het begin had ik dat wel op bepaalde plekken aangezien je voor de connectie met de access point(s) zelf geen xsupplicant of WEP keys nodig hebt (als ik naar jouw xsupplicant config kijk, begin ik me echter af te vragen of ze dat veranderd hebben)), maar ik ga zeker eens kijken of dat niet ergens anders aan ligt (zie gedeelte tussen de ()'s) :{

In ieder geval hardstikke bedankt Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/thumbsup.gif

Hoi

• Cafe_de_beuk

Cafe_de_beuk

Biertje?

en bij mij werkt het al... heb nog wel paar dingen aangepast in eigen config en in mijn ./nhl file :P (kon mooi even onder de delphi les ;) ) ... en ook ik ga dit documenteren aangezien ik de ndiswrapper gebruik voor een 54G kaart.

Maandag maar eens verder prutse met de config file.... iig bedankt voor je certificaat ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Cafe_de_beuk op 18-09-2004 02:05 ]

Don't go mad, go linux

• Remenic
Ik maak zelf ook gebruik van ndiswrapper (Broadcom Corporation BCM4306 802.11b/g Wireless LAN). Op zich lijkt het me niet heel nodig om dit te documenteren, maar als jij daar een stukje over wilt schrijven lijkt mij dat een leuke aanvulling. Misschien kunnen we samen een HOWTO schrijven.
Als men andere dingen heeft moeten doen voor hun drivers (orinoco patchen ofzo?) dan wil ik ook graag weten welke stappen daar voor nodig waren.

Ik heb in ieder geval al gehoord dat ik de default {} sectie helemaal weg kan halen, en dan met "default_netname = NHL" alleen de NHL {} sectie hoef te bewaren. Scheelt alweer zo'n 50% van de config file :)

Maandag heb ik ook weer tijd om het een en ander te proberen en ik zal mijn bevindingen dan ook hier neerzetten.

Ik gebruik zelf overigens Gentoo. Als er verschillen in de prodecure zit voor andere distro's, zou het fijn zijn als ik die ook kan vermelden in de HOWTO.

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

Remenic schreef op 18 september 2004 @ 11:32:
Ik maak zelf ook gebruik van ndiswrapper (Broadcom Corporation BCM4306 802.11b/g Wireless LAN). Op zich lijkt het me niet heel nodig om dit te documenteren, maar als jij daar een stukje over wilt schrijven lijkt mij dat een leuke aanvulling. Misschien kunnen we samen een HOWTO schrijven.
Als men andere dingen heeft moeten doen voor hun drivers (orinoco patchen ofzo?) dan wil ik ook graag weten welke stappen daar voor nodig waren.

Ik heb in ieder geval al gehoord dat ik de default {} sectie helemaal weg kan halen, en dan met "default_netname = NHL" alleen de NHL {} sectie hoef te bewaren. Scheelt alweer zo'n 50% van de config file :)

Maandag heb ik ook weer tijd om het een en ander te proberen en ik zal mijn bevindingen dan ook hier neerzetten.

Ik gebruik zelf overigens Gentoo. Als er verschillen in de prodecure zit voor andere distro's, zou het fijn zijn als ik die ook kan vermelden in de HOWTO.
Mja er zijn 2 patches (waarvan er één bij xsupplicant zit) die je over je orinoco driver (0.13e) moet halen, specifieke informatie over het gebruik van orinoco kaarten met xsupplicant staat hier :)

Driver 0.13e is de standaard driver die in ieder geval bij kernel 2.6.8.1 zit, dus wat ik gedaan heb is simpelweg die 2 patches (gelinked op bovengenoemde site) naar de kernel tree mv'en waar de orinoco driver source ook staat (/usr/src/linux/drivers/net/wireless/) en vervolgens patchen met "patch -p1 <blaat.patch", wat prima werkt. Daarna kun je je kernel gewoon gaan compilen en klaar is kees ;)

[ Voor 3% gewijzigd door NoBody op 18-09-2004 12:40 ]

Hoi

• Remenic
Okee ik zit weer op school, en heb me config file iig een stuk kleiner gekregen. Waar ik nu nogsteeds mee zit is dat ik niet via het config bestand dhcpcd kan laten werken.

Een IP verkrijgen lukt pas nadat er een EAPoL-Key geprocessed is.

De regel
code:
1
first_auth_command = <BEGIN_COMMAND>/sbin/dhcpcd %i<END_COMMAND>
wordt uitgevoerd voordat deze 'key' geprocessed is.

Iemand enig idee?

De verkorte config file:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
network_list = NHL
default_netname = NHL
startup_command = <BEGIN_COMMAND>iwconfig %i mode managed key open 1234567890 essid NHL<END_COMMAND>
first_auth_command = <BEGIN_COMMAND>echo authenticated!<END_COMMAND>
reauth_command = <BEGIN_COMMAND>/sbin/dhcpcd %i<END_COMMAND>

logfile = /var/log/xsupplicant.log

allow_interfaces = wlan0
deny_interfaces = eth0

NHL
{
  type = wireless
  allow_types = all
  identity = <BEGIN_ID>username@nhl.nl<END_ID>

ssid = <BEGIN_SSID>NHL<END_SSID>

eap-ttls {
      root_dir = /etc/1x
      root_cert = /etc/1x/nhl2.pem
      chunk_size = 1398
      random_file = /dev/urandom   
      cncheck = nhl.nl
      cnexact = no
      phase2_type = pap

pap {
        username = <BEGIN_UNAME>username<END_UNAME>
        password = <BEGIN_PASS>password<END_PASS>
      }
  }
}

[ Voor 54% gewijzigd door Remenic op 20-09-2004 14:52 ]

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Als de TUT klaar is, drop er dan ook 1 bij de helpdesk :P

[ Voor 30% gewijzigd door Triple-D op 20-09-2004 15:15 ]

• technocow
idd, alles gaat goed ik ben authenticated en die key is processed (altijd 2x :? ) maar dan het ip ... dat krijg ik dus ook niet :'(

offtopic:
damn you 3d :P

[ Voor 18% gewijzigd door technocow op 20-09-2004 20:45 ]

• Remenic
technocow schreef op 20 september 2004 @ 15:14:
idd, alles gaat goed ik ben authenticated en die key is processed (altijd 2x :? ) maar dan het ip ... dat krijg ik dus ook niet :'(

offtopic:
damn you 3d :P
Het is mij ook opgevallen dat ie steeds twee keer authenticate en de key processed. Geen idee wat de oorzaak is, maar het gaat hier goed... Sterket nog, gedurende de tijd dat ik online ben doet ie dat wel vaker. Maar het lijkt geen kwaad te kunnen.

Het je wel geprobeerd om handmatig dhcpcd/dhclient te draaien?

Wat is er trouwens met Tripple-D?

Enneh, over de helpdesk.... Lezen die lui OOIT hun mail wel eens dan? Ik heb wel vaker een mail gestuurd maar er wordt echt *nooit* op gereageerd. Ik heb een beetje haat gevoelens naar die lui toe om die reden :)

[ Voor 16% gewijzigd door Remenic op 20-09-2004 17:50 ]

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

Remenic schreef op 20 september 2004 @ 17:48:
[...]

Het is mij ook opgevallen dat ie steeds twee keer authenticate en de key processed. Geen idee wat de oorzaak is, maar het gaat hier goed... Sterket nog, gedurende de tijd dat ik online ben doet ie dat wel vaker. Maar het lijkt geen kwaad te kunnen.

Het je wel geprobeerd om handmatig dhcpcd/dhclient te draaien?

Enneh, over de helpdesk.... Lezen die lui OOIT hun mail wel eens dan? Ik heb wel vaker een mail gestuurd maar er wordt echt *nooit* op gereageerd. Ik heb een beetje haat gevoelens naar die lui toe om die reden :)
anders loop ik één dezer dagen wel even bij die lui binnen, ze moeten en zullen support gaan leveren voor GNU/Linux :P

Heb zelf trouwens praktisch hetzelfde probleem als technocow, het ding authenticated prima en probeert daarna 2x een EAPoL-Key te processen, helaas lukt dit hem blijkbaar niet (krijg iig nooit een bericht dat ie er in geslaagd is oid), kan ook geen IP krijgen met "dhcpcd eth1" (eth1 is mijn orinoco'tje) :{
Tevens heb ik geprobeerd een vast ip te gebruiken in de goede range (van een groepsgenoot, die windows gebruikt, verkregen) maar ik kon niets en niemand pingen (lokaal, naar buiten toe wil het sowieso niet) en ook kon er niets gelookupped worden (uiteraard ook de goede DNS-servers ingesteld in resolv.conf) :{
Mijns inziens gaat er dus nog steeds iets niet helemaal goed, waardoor de laptop geen verdere toegang kan verkrijgen tot het netwerk :{

Overigens is mijn ervaring dat het niet uit maakt of je onder het pap-gedeelte <username>@nhl.nl of alleen <username> invult, beide keren kan xsupplicant prima authenticaten :)

Voor diegenen die het aan de praat hebben; hebben jullie die no-serververify patch ook nog over xsupplicant heen gehaald :?

Hoi

• technocow
Remenic schreef op 20 september 2004 @ 17:48:
[...]

[blaat]

[blaat]
hij heeft nu z'n post geedit maar door zijn post klopte mijn idd niet meer :P

ohja een "pump -i eth1" of een "dhclient eth1" doet ook niets.. ze gaan beiden slapen omdat ze geen offers krijgen

[ Voor 21% gewijzigd door technocow op 20-09-2004 20:43 ]

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

technocow schreef op 20 september 2004 @ 20:41:
[...]

hij heeft nu z'n post geedit maar door zijn post klopte mijn idd niet meer :P

ohja een "pump -i eth1" of een "dhclient eth1" doet ook niets.. ze gaan beiden slapen omdat ze geen offers krijgen
ik ga morgen mijn "schepnetje" meenemen, misschien helpt het :)

Hoi

• technocow
NoBody schreef op 20 september 2004 @ 21:01:
[...]

ik ga morgen mijn "schepnetje" meenemen, misschien helpt het :)
*grin* neem ik ook een rol montagedraad mee :P

• Cafe_de_beuk

Cafe_de_beuk

Biertje?

hmz wtf, werkt ut nog niet bij jullie???

ik heb een bestand gebouwd dat nhl heet en daar staat dit in:

code:
1
2
3
4
5
#!/bin/sh
#
ifconfig wlan0 up
xsupplicant -c /etc/xsupplicant.conf
dhclient wlan0

wel even aanpassen naar eigen geval ;)

uuh trouwens... bij mij doet ie het zonder @nhl.nl niet want vrijdag stond het eerst zonder nooit op internet kome vansels... en toen dacht ik verrek dat moet dur nog achter... dat erachter en ik zat in 1 keer op dinkynet.... :o

[ Voor 32% gewijzigd door Cafe_de_beuk op 20-09-2004 22:51 ]

Don't go mad, go linux

• Triple-D
  • Laatst online: 09-08-2023
Ik werk daar, we ondersteunen alleen winxp en 2000. Je kunt op de site van de ut twente een manual vinden voor hun netwerk. Misshcien kan die jullie nog helpen.

• Remenic
Ik heb geen patch over xsupplicant hoeven halen. Maar ik gebruik de NDISWRAPPER drivers, misschien dat het daar aan ligt.

Ik heb trouwens versie 1.0.1 gebruikt, vers gecompileerd mbv sourcecode op www.open1x.org. Geen RPM of ebuilds aan te pas bij gekomen.

Verder, ik krijg ook nooit een bevestiging dat het processen van de EOP-KEY oid gelukt is. En gisteren duurde het een redelijk tijdje voordat ik eindelijk een IP kreeg (1 minuut ofzo... suf netwerk). Andere keren was 't vrijwel meteen raak.

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

Triple-D schreef op 20 september 2004 @ 23:14:
[...]

Ik werk daar, we ondersteunen alleen winxp en 2000. Je kunt op de site van de ut twente een manual vinden voor hun netwerk. Misshcien kan die jullie nog helpen.
Je kunt toch tenminste een link naar de guide van Remenic en/of dit topic geven aan toekomstige Linux gebruikers die langs komen bij de laptop-helpdesk :?
Remenic schreef op 21 september 2004 @ 11:55:
Ik heb geen patch over xsupplicant hoeven halen. Maar ik gebruik de NDISWRAPPER drivers, misschien dat het daar aan ligt.

Ik heb trouwens versie 1.0.1 gebruikt, vers gecompileerd mbv sourcecode op www.open1x.org. Geen RPM of ebuilds aan te pas bij gekomen.

Verder, ik krijg ook nooit een bevestiging dat het processen van de EOP-KEY oid gelukt is. En gisteren duurde het een redelijk tijdje voordat ik eindelijk een IP kreeg (1 minuut ofzo... suf netwerk). Andere keren was 't vrijwel meteen raak.
Heb xsupplicant (1.0.1) ook zelf gedownloadt en gecompileerd, aangezien de laatste in de portage tree (Gentoo's software manager) 0.8b is :{

Verder krijg ik dus nooit een IP, zelfs niet met mijn antenne erbij (waardoor het signaal op een aantal AP's wel beter is)... Alles lijkt te werken behalve dat ;(

Overigens heb ik dus wel @nhl.nl in de username staan in de PAP-sectie dus daar kan het ook niet aan liggen :{

Ik heb mijn xsupplicant.conf even online gezet, misschien kan iemand er een fout in ontdekken? Ik weet het echt niet meer :(

Hoi

• Remenic
NoBody schreef op 21 september 2004 @ 23:14:
Verder krijg ik dus nooit een IP, zelfs niet met mijn antenne erbij (waardoor het signaal op een aantal AP's wel beter is)... Alles lijkt te werken behalve dat ;(

Overigens heb ik dus wel @nhl.nl in de username staan in de PAP-sectie dus daar kan het ook niet aan liggen :{

Ik heb mijn xsupplicant.conf even online gezet, misschien kan iemand er een fout in ontdekken? Ik weet het echt niet meer :(
Misschien kan je eens proberen xsupplicant op te starten met de "-d e" optie (staat voor debug everything) naast de gebruikelijke argumenten en dan de output van /var/log/xsupplicant.log online te plaatsen.

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

*schopje*

Ik heb het gisteren ook even in de kantine geprobeerd met iemand anders' wifi kaartje (cisco aironet 340) en dat leverde ook niets op (behalve een beter signaal dan mn orinoco ;(), dus daaruit concludeer ik in ieder geval dat het niet aan mijn orinoco (driver) ligt :)

Ben op het moment van typen een handleiding van SecureW2 aan het downloaden op iemand anders' laptop met Windows erop (kan die management console nergens vinden alwaar ik het certificaat zou moeten kunnen dumpen voor op mijn eigen laptop) in de hoop dat het dan wel gaat werken :)

To be continued...

Hoi

• _JGC_
  • Nu online
Cisco Aironet gaat niet werken met xsupplicant: xsupplicant doet authenticatie met het AP om een WEP key te verkrijgen, vervolgens wordt deze aan je wireless kaart toegewezen.
Wat de airo driver meteen doet als ie een nieuwe WEP krijgt ingesteld: kaart resetten en opnieuw configureren met de nieuwe WEPkey, is meteen je sessie met het AP verbroken en kan xsupplicant opnieuw beginnen.

Als je xsupplicant in debug mode draait, zal je ook zien dat deze steeds een key ophaalt, instelt en van voor af aan begint na een kaartreset. Met een ongepatchte orinocodriver gebeurt hetzelfde.

• NoBody

NoBody

www.gentoo.org

_JGC_ schreef op 23 september 2004 @ 13:57:
Cisco Aironet gaat niet werken met xsupplicant: xsupplicant doet authenticatie met het AP om een WEP key te verkrijgen, vervolgens wordt deze aan je wireless kaart toegewezen.
Wat de airo driver meteen doet als ie een nieuwe WEP krijgt ingesteld: kaart resetten en opnieuw configureren met de nieuwe WEPkey, is meteen je sessie met het AP verbroken en kan xsupplicant opnieuw beginnen.

Als je xsupplicant in debug mode draait, zal je ook zien dat deze steeds een key ophaalt, instelt en van voor af aan begint na een kaartreset. Met een ongepatchte orinocodriver gebeurt hetzelfde.
Dat verklaart dat dus :{

Naja mijn orinoco driver is dus, zoals eerder aangegeven, correct gepatched en zou dus moeten werken :{

Het certificaat, welke ik van die Windows-laptop had gehaald, werkte overigens niet... Met dat certificaat kon ik helemaal niet meer authenticaten (failed) :{

Gebruik jij ook dat certificaat van de website van Remenic btw _JGC_ :?
Ik zou het op zich ook leuk vinden als je je xsupplicant.conf eens zou willen posten :)

Hoi

• _JGC_
  • Nu online
De laatste keer dat ik WLAN gebruikt heb op NHL was om een stel macs te updaten die geen netwerk hadden. Ik geloof dat dit vorig jaar in de kerstvakantie was. Aangezien ik een eigen PC op school heb staan in een eigen subnetwerkje in een eigen kantoor, kan dat hele brakke WLAN me geen donder schelen.

Ik heb het destijds werkend gehad met de howto op deze pagina:
http://soulfly.nl/windesheim/wireless-howto/ (tnx Blaasvis ;))

De noverify-server patch heb ik niet gebruikt, aangezien NHL destijds gewoon normale geldige certificaten had. Ik heb toen met Windows XP en SecureW2 en mmc de certificaten geexporteerd en meteen aan xsupplicant opgevoerd zonder te converten, dit werkte gewoon "goed."

• -ChRiZz-
  • Laatst online: 11-02 23:21
Cafe_de_beuk schreef op 16 september 2004 @ 21:57:
Kzit ook op de nhl, en precies hetzelfde probleem met dat ***** netwerk daar, onder windows werkt het wel...
HAHA als het een **** netwerk is waarom werkt het dan wel onder windows??
Gelukkig snapt Blaasvis het wel en probeert zelf van alles en nog wat zonder de boel af te kraken ;)

Slache!

• Remenic
-ChRiZz- schreef op 24 september 2004 @ 23:21:
[...]

HAHA als het een **** netwerk is waarom werkt het dan wel onder windows??
Gelukkig snapt Blaasvis het wel en probeert zelf van alles en nog wat zonder de boel af te kraken ;)
Dat iets onder Windows werkt, betekent niet meteen dat het goed is. Zelfs Windows gebruikers hebben vaak gezeik met het netwerk, maar goed. In dit geval ligt het probleem in grote mate bij xsupplicant. Dat programma hadden ze wel iets intelligenter mogen maken, wat mij betreft.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De reden dat 't bij ons (INHOLLAND) onder windows wel werkt en onder linux niet is simpelweg dat ik geen info heb over hoe 't ingesteld moet worden, anders dan instructies voor windows. En we weten allemaal hoeveel je daaraan hebt...
Als je de configuratie van de AP's kunt achterhalen denk ik dat je een stuk verder komt.

Btw, de recentere orinoco drivers hebben geen fast-rekey patch nodig aangezien die er al in zit.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1