Toon posts:

9.5 x 100 = 900

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hellooooo :)
Mobo Abit KT 7 (nonraid)
Proc Athlon Tbird 800
Spire Cooler (goude)

Dus, ik heb net de bruggen ingekleurd, multip. op 9x gezet, alles doet het goed.
Sisoft Sandra ff gedraaid, werkt allemaal goed.

Maar nu wil ik hem op 9.5 zetten, maar ik krijg 900 te zien ipv 950. Dus ik vraag me af waarom ie die 50 mhz extra er niet bij zet ........ :?

Als ik de bruggen niet goed heb ingekleurd dan kan ik hem toch ook niet op 9x krijgen of wel ?

Naja, dan maar ff de front side bus iets opgeschroeven naar 103, dat gaat nog net.

Maar als ik 105 probeer (9x105=945) dan start ie windows98 al niet meer op.
|:(

Ps core verhogen, wanneer moet je dat doen ?
Standaard 1.75. Met stapjes van 0.025 gaat ie.

ohja, ook IO voltage, zou ik dat ook moeten veranderen of staat gewoon goed ?

• Redlum
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-06 21:39
Ik zou toch ff opnieuw inkleuren.
Core moet je verhogen als een hogere multiplier of fsb niet meer wil.

Verwijderd

Topicstarter
mmm, maar als ik de bruggen niet goed hebt ingekleurd dan kan ik de multip. toch ook niet veranderen ?
:?

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-08 15:19
Op vrijdag 29 december 2000 04:11 schreef 3VILSTRIK3 het volgende:
mmm, maar als ik de bruggen niet goed hebt ingekleurd dan kan ik de multip. toch ook niet veranderen ?
Kan toch probs opleveren. Het is het proberen best waard. Doe iig voorzichtig met je cooler erop/eraf te halen ;)

En ja, per kleine stapjes de VCore verhogen tot hij beetje stabieler loopt

Verwijderd

Op vrijdag 29 december 2000 04:11 schreef 3VILSTRIK3 het volgende:
:) Precies, je kunt de halve waardes niet gebruiken. Tijdens het kleuren heb je waarschijnlijk een stukkie gemist of wat doorverbonden. Haal een vlakgum, wis de boel en probeer opnieuw.

Is niet zo verwonderlijk, je hebt zowat een microscoop nodig om het goed te zien.

TIP: Koop bij de kantoorboekhandel een ouderwets vergrootglas. :P

Verwijderd

Topicstarter
yep

thx

Ik had de bruggen opnieuw ingkleurd en toen deed ie het wel goed (9.5x100).
Gewoon uitgummen, das is zo te doen.

Maar de bovenkant is al wel zwart geworden......een beetje roet lijkt het wel.:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(

Enig id hoe dat dan kan ? Core voltage had ik wel een keer op 1.8 gezet, ik weet niet of mijn AThlon Tbird 800 dat trekt, of dat hij het juist makkelijk aan kan.

Verwijderd

1,8 volt is geen probleem. ;)

Roet ?? is het niet gewoon fijn stof dat de fan van de koeler in wat restjes koelprut heeft gedeponeerd ?????

Of as van een peukie 8-)

Verwijderd

Topicstarter
1. Ik rook niet.*D

2. De koelprut heeft de afmetingen van zeg maar 1cm x 1cm. Deze zat standaard al op de koeler. En mijn proc is denk ik 3,5 cm x 3,5 cm. Het zwarte roet is niet op het koelprut gevallen, maar echt een schroeiplek( waar geen koelprut zit.:(:(

De koelprut zit alleen op het kleine blokje die op de CPU zit, en een beetje ernaast. Maar zo groot is dat oppervlak niet.

PS is 950 mhz genoeg als ik van de 800 af kom, of denken jullie (een die dit leest) dat het nog wel iets hoger kan ?

Verwijderd

950 is meestal wel een aardig resultaat voor jouw Tbird, ze zijn niet zo makkelijk overklokbaar als een Duron.

Maar op wat voor temperatuur loopt jouw processor dan ?? Je kunt het beste eerst even in de BIOS kijken naar de "PC-Health" info.

Verwijderd

Oooops.. je hebt die gouden Spire Orb....

Dat ding is niet geschikt voor Tbirds op meer dan 800/900 Mhz. Al helemaal niet bij dik overklokken op de grens.

Ik zou ondertussen zowiezo naar een betere koeler uitkijken.

Mhhh SuperOrb past niet op een KT7.. moet je eerst een partij aan de koeler gaan slijpen.

Enneh.. wat voor koelpasta gebruik je ? Aangezien de koeler er al een paar keer af is geweest.. heb je koelpasta nodig.

Steeds de CPU+koelblok schoonmaken (toiletpapier + wasbenzine) en een beetje nieuwe prut op de core van de cpu smeren en op het koelblok waar de core er tegenaan komt.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn huidige cooler:

http://www.spire.nl/html/support/coolers/ma324-15.htm

Kostte nog 35,- ook......... :(

MMM, de koelprut zit alleen op dat blokje midden op de processor zoals ik al zei, en een beetje ernaast. Is het misschien beter om de hele cpu onder te smeren ?
Maar dan moet ik wel extra prut gaan halen, want nu zit er de prut op die standaard op de cooler geplakt zit.

Warmte ......na een half uurtje windowen is de temp van de cpu 33 graden.

Verwijderd

Ik denk dat die temp niet helemaal klopt, die blauwe sensor onder de cpu zal wel teveel naar beneden zijn gebogen en geen contact meer met de CPU maken.

Ja, je hebt echt NIEUWE koelprut nodig. Als de boel eenmaal heeft gedraaid en je haalt de koeler eraf moet je nieuwe koelpasta erop zetten !

Oud eraf halen met toiletpapier en wasbenzine, beetje op de core van de cpu (Blokje in het midden) en op het koelblok waar die roze kauwgum eerst zat.

Haal maar een tubetje van 5 pieken bij de plaatselijke electronica boer.

Je kan de prut aanbrengen met je vingers, maar wel goed wassen !!
(Je moet geen vet van je vingers op de cpu of het koelblok krijgen, en als je klaar bent moet die bagger van je huid af..)

:) Heb je ski's of een slee :) ????

Verwijderd

Oh.
Ik had het verkeerd gelezen. Dat is geen orbje van spire maar de ma324-15.

Die is prima tot 1Ghz,
Sorry O+

Verwijderd

Topicstarter
NP

Oke, ik heb wat koelprut gehaald. Deze zal ik er dadelijk op smeren. Dast kostte inderdaad 5,- bij de boer.

En ik heb nog een Sunon cooler gehaald, voor de airflow wat te verbeteren in de kast.(15,-) Deze stop ik voor in de kast, je weet wel waar dat rekje zit.

Ik heb mijn videokaart wat overgeclocked
Geforce 1 DDR 120@130, 330@330. Dit heb ik met powerstrip gedaan, wat er makkelijk is.(geen potlood ofzo voor nodig)

En ik heb hier ook wat koelblokjes liggen (2x kleintjes), kan ik die er gewoon op plakken met lijm, of hoe moet ik die bevestigen ? en die moeten toch gewoon op het geheugen komen (die 4kante blokjes waar er een stuk of 6 van op zitten) ?

Alvast bedankt voor het reageren.

Verwijderd

heb je misschien bij het inkleuren kontakt gemaakt tussen de bruggen dan kan het dat je bepaalde dingen uitschakeld zoals de .5 settings, doet de 10 het wel?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op zaterdag 30 december 2000 01:01 schreef Hiro Shima het volgende:
heb je misschien bij het inkleuren kontakt gemaakt tussen de bruggen dan kan het dat je bepaalde dingen uitschakeld zoals de .5 settings, doet de 10 het wel?
Uhm, hij zei al dat hij niet goed gekleurd had en het nu alweer werkt...

Verwijderd

Topicstarter
De hele waarden deden het gewoon, factor 10 ook.......

Maar eerst had ik denk ik toch iets verkeerd ingekleurd...misschien raakten de streepjes elkaar ofzo......

Maarja, nu is het opgelost, maar de 1 ghz haal ik niet zonder crashes en vastlopers.
|:(

Verwijderd

heb je al koelprut of moet je nog artic hebben?

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/95712

iets voor jou? :z

Verwijderd

(Koelprut heeft'ie al :) )

mhh ja.. in theorie moet je die koelblokjes gewoon met twee componentenlijm op de chips van de geheugen simms kunnen zetten. Of dat blijft zitten hangt van de temp af (kun je zien bij de lijm zelf, ze geven meestal aan wat het temp. bereik van de toegepaste lijm is)

Of het wat helpt, koelblokjes op de ram vraag ik me af. Als je in de kast een goede luchtstroom hebt betwijfel ik het een beetje.

Maar jah, ik heb ook meer verstand van oliebollen :P

PS heb je de Vcore al op max staan ? Mijn Duron gaat ook niet verder dan 980 stabiel hoor, daarboven geeft Prime95 altijd fouten (SUMMOUT ERROR) op de FPU aan.
... Hij doet het wel tot 1007 maar is niet 100% stabiel dus ....

Verwijderd

Topicstarter
mmm, ik heb de cpu al op 980 gehad :o. Multip. op 9,5 en fsb op 103 ofzo. En de core heb ik op verschillende standen geprobeerd, 1.85 is het maximale |:( wat ik zonder weerstanden erin te zetten kan bereiken.

Als ik het voltage iets omhoog schroef loopt ie wel stabieler ja. Maar ik weet niet of het goed is voor de cpu als ik dat doe.:?
Hij wordt volgens mij wel wat warmer dan.

En als ik boven 950 ga ;), en ik ga ff een UTen (unreal voor de newbies:+) dan loopt ie na een kwartiertje meestal al vast. Aangezien ik veel UT >:) is het voor mij aantrekkelijker om het toch maar op 900 te houden.

Op 950+ loopt de temperatuur snel op. :(

Verwijderd

Probeer is een andere cpu cooler zou ik zeggen. Doe er maar is een fop38 op.

Verwijderd

Topicstarter
Fonds 3VILSTRIK3 dan maar.......:)

of een goede sponsor...*D

Verwijderd

D'r is wel een andere optie.
Op de MA324-15 kan je ook een 80mm fan zetten met enig geknutsel. Voorde doe het-zelvers dus. Of knutselsmurfen..... :Y)

Het brein hierachter 8-) is Igor, alhier op tweakersnet.

Als je een 80mm fan kan vinden die circa 2,5 / 3 watt is (0,2/0,25 Ampere of zo) heb je een CFM waarde van 40 of meer. De standaard fan doet maar 18. CFM....
>:)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, klopt die 80mm Fan is maar 2,7 wat ofzo, die kan mn vader er wel opbouwen !:)

Van windows heeft ie geen verstand |:( , maar van elektronica weet ie alles vanaf.:o

Verwijderd

Waar vaders al niet goed voor zijn. (8>

hah !

Verwijderd

Topicstarter
hahaha, tja....:)

Shit, ik had gister die koelprut erop gesmeerd, en de multip. wil weer niet draaien op 9.5......:r

baba, ik weet niet hoe het komt, dan maar weer ff opnieuw inkleuren.:(
Pagina: 1