Wie oh wie kan me helpen een SUPER systeem te bouwen!

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• CB-Services
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-03-2023
Ok,

Ik wil dus een nieuw systeem gaan bouwen, maar ben niet echt up-to-date met hardware, en het systeem moet toch enigzins snel komen (huidige systeem beetje verrot :| ).

Ik zat als moederboard zelf aan de: P5AD2 Premium te denken, nu wil ik ook me geheugen op 600 Mhz hebben, maar welke geheugen moet ik dan hebben :S

Processor? tja die extreme edition is wel intressant, maar leverd het echt winst op?

VGA, ik heb al een Radeon 9800 Pro (265MB), dus die wilde ik eigenlijk nog wel even gebruiken op het nieuwe systeem.

Voeding?

Wat voor voeding moet ik hebben? ik zie verschillen in wattage, maar daar snap ik echt geen reet van....

Tja resterende onderdelen, wat voor kast kan ik het beste nemen (hoeft niet met kleurtjes en shit te zijn, gewoon zwart ;)) en wat voor harde schijf, LCD scherm is niet nodig, heb al een 21" lcd, enz enz enz enz.....

Nou, ik hoop dat jullie me willen helpen...

Gr.

• CB-Services
Hoop trouwens dat ik nu in goede forum zit.

• ADH_ED
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:02

ADH_ED

Hoogbevaagd

Opzich zit je bij tweakers wel goed, maar er word toch verwacht dat je zelf onderzoek doet

Misschein moet je eens beginnen bij www.tweakers.net , en dan gewoon rondkijken en orienteren

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Kijk eens in de faq van dit subforum, daar kan je ongeveer zien hoe je een moederbord, cpu, mem etc moet kiezen.
Het is sowieso niet makkelijk om te zeggen wat je moet kopen, kijk anders eens op de frontpage naar de best buy guide van september ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• CB-Services
Ja maar ik wil intel processor ;) (de BBG maakt alleen maar van AMD gebruik) heb tweakers natuurlijk al afgespeurd, maar er komt zoveel informatie op je af dat ik door de bomen het bos niet meer zie..

• CB-Services
Buiten dat, Tweakers heeft ook geen tests staan van het MB wat ik wil... (te nieuw misschien?)

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:39
Heb je google al geprobeerd? Tweakers is niet de enige bron voor tests.

tip: Gebruik de edit knop eens ipv nieuwe posts

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:58
CB-Services schreef op 14 september 2004 @ 11:36:
Ja maar ik wil intel processor ;) (de BBG maakt alleen maar van AMD gebruik) heb tweakers natuurlijk al afgespeurd, maar er komt zoveel informatie op je af dat ik door de bomen het bos niet meer zie..
Neem daarom de tijd en ga voor ieder onderdeel op onderzoek uit. Zo heb ik ook mijn eigen systeem gebouwd en zo ook meerdere tweakers hier. Ik heb er 4 weken overgedaan om mijn systeem uit te zoeken. Ik heb verschillende websites en winkels bezocht en toen uiteindelijk een keus gemaakt. Aanraders: Anandtech, Storagereview, Tweakers.net best buy guide, enz. enz.

In bijna iedere forum-onderdeel zijn trouwens ook zogenaamde "ervaringen"topics, ook daarin kun je weer bergen aan info vinden.

• CB-Services
Aan de reacties te merken zit ik uberhaubt verkeerd op dit forum.

Naja, bedankt. Ik ga wel ergens anders tobben....

/Edit/

Dank je Miki, daar ga ik is ff op zoeken...

[ Voor 20% gewijzigd door CB-Services op 14-09-2004 11:44 ]

Verwijderd

Dit zal niet echt geaccepteerd worden in GoT.

Ben bang dat je topic gesloten wordt!

Zoek naar meer gegevens voordat je denk ik een topic zomaar opent.

INFO--> PMG FAQ
INFO--> FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (25/01/04)
INFO--> OM FAQ / Beleid

INFO--> http://www.tweakers.net/pricewatch

• CB-Services
Tis toch een forum?

Ik ben nieuw hier, en zie hier mensen die een hoop weten, als ik dan vraag wat ik het beste kan doen (raad vragen) daar is het forum toch voor???

Verwijderd

Kijk eens op de FP daar staan wat kant en klaar systemen.

Hier wordt het niet getoloreerd! :o

^^lees de faq! Je moet een niveau hebben of krijgen door alle faq's door te nemen ;)

reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2004

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 11:50 ]

• CB-Services
Okokok duidelijk, jammer maar duidelijk.

Verwijderd

CB-Services schreef op 14 september 2004 @ 11:49:
Tis toch een forum?

Ik ben nieuw hier, en zie hier mensen die een hoop weten, als ik dan vraag wat ik het beste kan doen (raad vragen) daar is het forum toch voor???
Kan het begrijpen wat je bedoelt maar er wordt verwacht een kleine moeite eerst te doen zoals de FAQ's door te nemen voordat er meteen een topic geopend wordt.

Als iedereen dat deed zou het hier een zooitje worden.

/EDIT/

mmsl was me net voor :X

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 11:53 ]

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-12-2025

Sosabowski

nerd

Daarnaast mis is een aantal essentiele dingen in je strartpost.
Butget?
Waarvoor wil je de PC gebruiken?
Monitor?
AMD/Intel.....?
enz...

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-01 15:13
CB-Services schreef op 14 september 2004 @ 11:49:
Tis toch een forum?

Niet op die manier.

Voordat je een topic opent hier, op GOT, word er van je verlangt dat je zelf al wat keuzes hebt gemaakt, of je er iig een beetje in hebt verdiept.

Een keuze tussen bijv. 3 Mainboards, wat er beter is bijv. is al heel wat meer dan helemaal geen Mainboard.

Ook is het makkelijk om te vermelden waarvoor het systeem echt nodig is, en wat het budget is.

Maar over het algemeen zijn vragen zoals: "Hoe is dit systeem" of "Wat moet ik kopen" niet echt de bedoeling hier op GOT. :)

Het moet gewoon geen forum worden waar zomaar vragen worden neergekwakt, en dat wij hier maar even moeten bepalen wat iemand anders moet gaan kopen :)

Tuurlijk ben je hier wel welkom, mits je een beetje de regels kent en weet hoe een Topic gestart moet worden. Zeker in het begin is dat misschien lastig, maar veel lezen helpt veel :)

Ook zijn er hier diverse grote topics te vinden, over bijv. Voedingen, welke je moet nemen voor een bepaald systeem. Misschien kun je daarin informeren mbt je voeding.

Ook is er een pricewatch, waarin je kunt zien welke onderdelen populair zijn, misschien zit daar wat leuks bij. Of check een groot topic over een bepaald Mainboard, die boarden zijn meestal wel ok :)

[ Voor 36% gewijzigd door Hoyden op 14-09-2004 11:59 ]

• CB-Services
SandeR schreef op 14 september 2004 @ 11:56:
[...]

Niet op die manier.

Voordat je een topic opent hier, op GOT, word er van je verlangt dat je zelf al wat keuzes hebt gemaakt, of je er iig een beetje in hebt verdiept.

Een keuze tussen bijv. 3 Mainboards, wat er beter is bijv. is al heel wat meer dan helemaal geen Mainboard.

Ook is het makkelijk om te vermelden waarvoor het systeem echt nodig is, en wat het budget is.

Maar over het algemeen zijn vragen zoals: "Hoe is dit systeem" of "Wat moet ik kopen" niet echt de bedoeling hier op GOT. :)

Het moet gewoon geen forum worden waar zomaar vragen worden neergekwakt, en dat wij hier maar even moeten bepalen wat iemand anders moet gaan kopen :)

Tuurlijk ben je hier wel welkom, mits je een beetje de regels kent en weet hoe een Topic gestart moet worden. Zeker in het begin is dat misschien lastig, maar veel lezen helpt veel :)
Mainboard had ik juist wel al gekozen, en bij de pentium had ik de vraag al gesteld of ik een normale of extreme edition moest hebben..

Budget niet boven de 4000 euro als het ff kan, maar tot dat bedrag geen probleem, gebruik de pc voor mijn bedrijf, voor o.a. grafishdesign (Photoshop)...

Geheugen had ik ook al gespecificeerd, ik wil geheugen wat ik dus op 600 MHZ kan draaien.

Volgens mij heb ik best wat dingen WEL gespecificeerd (zover ik kon)...

Probleem is ook, dat ik graag (omdat ik er 3 jaar mee moet doen) van alles een beetje het nieuwste, en daarover is nog niet SUPER veel te vinden, ook hier niet vind ik... maar nogmaals met bijvoorbeeld dat geheugen, ik zie echt door de bomen het bos nie meer...

[ Voor 10% gewijzigd door CB-Services op 14-09-2004 12:03 ]

Verwijderd

CB-Services schreef op 14 september 2004 @ 12:01:
[...]

Mainboard had ik juist wel al gekozen, en bij de pentium had ik de vraag al gesteld of ik een normale of extreme edition moest hebben..

Budget niet boven de 4000 euro als het ff kan, maar tot dat bedrag geen probleem, gebruik de pc voor mijn bedrijf, voor o.a. grafishdesign (Photoshop)...

Geheugen had ik ook al gespecificeerd, ik wil geheugen wat ik dus op 600 MHZ kan draaien.

Volgens mij heb ik best wat dingen WEL gespecificeerd (zover ik kon)...
Als je een bedrag hebt van 4000 euro en je wilt volgens jou een SUPER pc.
Ken je het beste naar reviews kijken als jij perse een PENTIUM proc wilt hebben.
www.google.nl zegt veel al en hier op GoT reviews staat onwijs veel info gebruik bijvoorbeeld de search eens.

Zelf zal ik gaan voor de 64Bit van AMD. jouw keuze gaat uit naar de Pentium.
Er zijn teveel meningen en verschillen hiervoor dan zou dit een eindeloze topic worden.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-01 15:13
Op dit moment zitten er wat nieuwe dingen aan te komen.
DDR-2 en PCI-Express o.a.

Maar ja, aardig nieuw, zoals je ook al zegt, en dus relatief weinig over te vinden nog.

Je kunt ook iets minder uitgeven, en niet het allernieuwste nemen, want daar betaal je teveel voor :)
En dan over 1.5 jaar je systeem upgraden. :)

• CB-Services
SandeR schreef op 14 september 2004 @ 12:12:
Op dit moment zitten er wat nieuwe dingen aan te komen.
DDR-2 en PCI-Express o.a.

Maar ja, aardig nieuw, zoals je ook al zegt, en dus relatief weinig over te vinden nog.

Je kunt ook iets minder uitgeven, en niet het allernieuwste nemen, want daar betaal je teveel voor :)
En dan over 1.5 jaar je systeem upgraden. :)
Kijk, jou reacties kan ik tenminste wat mee....

Nee ik koop het op me bedrijf, dat kan ik dan in 3 jaar afschrijven, ik weet dat nieuwkoop duurkoop is, maar dat vind ik niet zo'n probleem, daarom heb ik me budget redelijk hoog gehouden, dan nieuwe board wat ik opgaf aan begin van topic, ondersteund DDR2 zoiezo (ook 600 MHZ) en PCI express :) dus daarmee zit ik goed ;)

Heb geen zin om te upgraden na 1 1/2 jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door CB-Services op 14-09-2004 12:16 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

CB-Services schreef op 14 september 2004 @ 11:52:
Okokok duidelijk, jammer maar duidelijk.
Mooi, dan kan je jezelf er es wat in gaan verdiepen en uiteindelijk tevreden zijn over je supersysteempje dat je helemaal zelf hebt samengesteld. Succes! :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.