Toon posts:

[XP Pro] Beeldscherm instellingen komen niet te voor schijn.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam op een XP pro machine het volgende probleem tegen:

Bij een poging om de achtergrond te gebruiken kreeg ik geen toegang meer tot de beeldscherm instellingen. Niet via het configuratie scherm. Niet via eigenschappen vanaf de desktop. En ook niet via het ati controle scherm. En ik krijg GEEN foutmelding.

Ik heb inmiddels al de nieuwste drivers geinstaleerd maar ook dat werkt niet.

Er zijn geen restricties geldig op deze computer. Ik heb zowel gebruik gemaakt van een beheerders acount als van een Administrator acount.

Er wordt gebruik gemaakt van windows XP pro versie 2002 Service pack 1. (met alle updates geinstaleerd.)

Met een ATI M6. (het systeem is een Hp omnibook xe4500)

• dennisvz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-02 12:08

dennisvz

Intentionally left blank

(jarig!)
Wellicht een videodriver geïnstalleerd die een brakke tabextension voor het display-properties scherm heeft toegevoegd, waar Windows niet weet mee om te gaan? Uninstalleer dus je video drivers, reboot dan, en kijk of-ie het dan meteen doet. In 9 van de 10 keer liggen dergelijke problemen in dergelijke extensions.

Verwijderd

Topicstarter
dennisvz schreef op 14 september 2004 @ 12:13:
Wellicht een videodriver geïnstalleerd die een brakke tabextension voor het display-properties scherm heeft toegevoegd, waar Windows niet weet mee om te gaan? Uninstalleer dus je video drivers, reboot dan, en kijk of-ie het dan meteen doet. In 9 van de 10 keer liggen dergelijke problemen in dergelijke extensions.
Ik had al geprobeerd voor ik dit topic aanmaakte om hem zonder driver te laten booten maar ook dat werkte dus niet.

Probleem is er nog steeds (ondertussen alle drivers en hulp programma's die te vinden zijn op internet geprobeerd van ati om te kijken of dat zou werken).

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 16:19
Heb je gecontroleerd op spyware en virussen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ook al eens in safemode geprobeerd? :)

• Furinax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-10-2025

Furinax

It'll only hurt until you die

ik heb precies hetzelfde probleem en bij mij is deze ontstaan na een format.

zit een fx5200 kaart in mijn pc met de laatste nvidia drivers.
windows XP pro = OS

zonder drivers krijg ik de beeldschermeigenschappen ook niet tevoorschijn. ben ingelogged als admin. Met tweakUI kan ik ook niets vinden waardoor dit eventueel uitgeschakeld kan zijn.

Als ik de eigenschappen opvraag (zowel via t bureaublad rechtmuisknop > eigenschappen als configuratiescherm >beelscherm) zie ik even een laadcursor er gebeurd er voor de rest niets.

pc is spyware en virus vrij.
Iemand een ID?
Pagina: 1