Toon posts:

Mijn ferrari (laptop) heeft sap overzich gekregen

Pagina: 1
Acties:
  • 408 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn acer ferrari heeft gister een beetje (sinasappel)sap over zich heen gekregen :(
Keb meteen ff gesearched hier, ik heb alle toetsen ervanaf gehaald en gedroogd.
Maar helaas wil hij nog niet werken, in de bios hoor je allemaal piepjes, omdat de toetsen nu ingedrukt worden door geleiding denk ik ?

En het touchpad wil ook niet werken, het is gister avond gebeurt,
wat moet ik doen?? ik ben radeloos..

Moet het toetsenbord losgeschroevd worden?
Hoe zit dit bij de ferrari want ik ken nix vinden.. helupp |:(

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 22:43

DinX

Motormuis

Mja, sinaasappelsap is best wel plakkerig. Je kan proberen je toetsenbord in z'n geheel te wassen in wat lauw zeepsoep (wat dreft ofzo). Daarna goed laten drogen op de verwarming.

[ Voor 5% gewijzigd door DinX op 14-09-2004 10:57 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Topicstarter
probleem is dat ik niet weet hoe dit toetsenbord los kan,
zie ook nergens schroevjes

• DinX

DinX

Motormuis

Als het sap op plaatsen geraakt is zonder je toetsenbord open te doen zal het water er ook wel geraken :)

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01 21:41
toetsenbord kun je meestal "loswrikken" zit als het ware er in geklemt..

Verwijderd

Topicstarter
jantje112 schreef op 14 september 2004 @ 11:00:
toetsenbord kun je meestal "loswrikken" zit als het ware er in geklemt..
Acer Ferrari toetsenbord

uit deze topic krijg ik helaas ook het antwoord niet,
onderste zijn het ook niet :(

Verwijderd

Topicstarter
DinX schreef op 14 september 2004 @ 10:59:
Als het sap op plaatsen geraakt is zonder je toetsenbord open te doen zal het water er ook wel geraken :)
'

hoe bedoel je?
gewoon de laptop onder de kraan houden ? 8)7

Verwijderd

Op mijn laptop (is geen ferrari) zitten schroefjes aan de onderkant, met een k erbij van keyboard, misschien bij jou wook?

Verwijderd

Topicstarter
de k schroevjes zijn eruit!!
hoe wip ik het bord nou eruit.. hij zit nog muurvast

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 11:08:
de k schroevjes zijn eruit!!
hoe wip ik het bord nou eruit.. hij zit nog muurvast
bij mij laptop kan ik hem er zo uithalen, maar pas op je keyoard zit nog met een snoertje vast aan je mobo, staan er nog andere letters bij je andere schroefjes?

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 11:02:
[...]
'

hoe bedoel je?
gewoon de laptop onder de kraan houden ? 8)7
ow, het ging over een laptop :X

TS, vergeet mijn raad :X :D

[ Voor 7% gewijzigd door DinX op 14-09-2004 11:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
hij is eruit...ik zie maar 1 druppeltje op het ijzer gelukkig
niet op het moederbord.

Wat moet ik nu met mijn toetsenbord doen?
in een sopje laten weken? en dan 24 uur droge?

moeten alle letters erook af?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 11:16 ]

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:49
Bij mij duurde het drie dagen voordat mijn natgeregende toetsenbord (don't ask :x) weer helemaal functioneel was, dus het kan ff duren.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:57

Zoefff

❤ 

Wellicht is het verstandig om je toetsenbord af te spoelen met demiwater (niet met gewoon water dus), en dan te laten drogen. Schoonmaken zou ik iig wel doen, want sinaasappelsap is wel vrij plakkerig spul, moet je niet zomaar op laten drogen.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• P5ycho
  • Laatst online: 12:26
Zoefff schreef op 14 september 2004 @ 11:32:
Wellicht is het verstandig om je toetsenbord af te spoelen met demiwater (niet met gewoon water dus), en dan te laten drogen. Schoonmaken zou ik iig wel doen, want sinaasappelsap is wel vrij plakkerig spul, moet je niet zomaar op laten drogen.
Ik denk dat de boel dan alleen maar meer doordringt tot de rest van de laptop.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 11:15:
hij is eruit...ik zie maar 1 druppeltje op het ijzer gelukkig
niet op het moederbord.

Wat moet ik nu met mijn toetsenbord doen?
in een sopje laten weken? en dan 24 uur droge?

moeten alle letters erook af?
Letters hoeven er niet af, gewoon eerst een uurtje laten weken in warm sopwater ..., wel een aantal keer je toetsenbord er in heen en weer bewegen ... , en daarna in de zon / boven verwarming leggen en dan minstens 24 uur laten drogen....

[ Voor 4% gewijzigd door djexplo op 14-09-2004 11:36 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Je kan ook een nieuw toetsenbord kopen en er inpluggen, en in de wachttijd hang je maar een usb-toestendbord aan uw laptop

• Zoefff

Zoefff

❤ 

P5ycho schreef op 14 september 2004 @ 11:35:
[...]

Ik denk dat de boel dan alleen maar meer doordringt tot de rest van de laptop.
Hij heeft het toetsenbord eraf gehaald ;)

Verwijderd

Topicstarter
uhmm tank you!!..
maar waarom wil mijn touchpad ook niet meer werken??..
hier kan tog geen sap bij gekomen zijn?? of schakelt hij zichzelf uit ofzo als het toetsenbord het niet meer goed doet??

Want die touchpad krijg ik nooit meer schoon denk ik?

• Zoefff

Zoefff

❤ 

djexplo schreef op 14 september 2004 @ 11:35:
[...]

Letters hoeven er niet af, gewoon eerst een uurtje laten weken in warm sopwater ..., wel een aantal keer je toetsenbord er in heen en weer bewegen ... , en daarna in de zon / boven verwarming leggen en dan minstens 24 uur laten drogen....
Zoals ik al zei, ik denk dat je het beter kan doen in demiwater. In normaal water zitten allemaal mineralen, en als het opdroogt kan dat wel eens problemen geven. Het zal allemaal wel meevallen, maar ik zou in dit geval toch het zekere voor het onzekere nemen.

Demiwater kan je bijvoorbeeld "lenen" op school, of kopen bij een autozaak/benzinepomp (word gebruikt om het water in je accu aan te vullen).

• Toink
  • Niet online
Je kan 'm gewoon in een flinke emmer warm sop<<dreft mikken. Daarna HEEL goed afspoelen, liefst met demi-water inderdaad. Als je 'm dan laat drogen kun je 'm met een luchtcompressor een handje helpen, dat heeft bij mij al verscheidene keren gewerkt (nee, dat was niet voor mijn laptop :*) ) Voordeel van een compressor is dat je geen ophopingen krijgt van kalk en zeepresten op bepaalde plaatsen omdat je het water er eigenlijk afblaast.

Verwijderd

Wel gezond zo'n SAPPIE

Verwijderd

je moet hem schoon maken met water, wel alle toetjes eraf halen, en dan met de fhon schoon maken, ik denk dat het zo wel moet werken, heb het zelf nooit geprobeerd

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hou alsjeblieft je onzinnige onzin voor je zeg |:(

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Grrrrrene schreef op 14 september 2004 @ 13:44:
[...]

Hou alsjeblieft je onzinnige onzin voor je zeg |:(
Das toch grappig eens zo'n reply tussen allemaal serieuze mails. Ik kon er alleszins mee lachen. Ik zet zou zelfs zulke onzinnigheden tussen een mail foefelen die ik naar mijn baas stuur.

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 14:57:
[...]

Das toch grappig eens zo'n reply tussen allemaal serieuze mails. Ik kon er alleszins mee lachen. Ik zet zou zelfs zulke onzinnigheden tussen een mail foefelen die ik naar mijn baas stuur.
Misschien dat jij het grappig vind, maar het werkt uiterst storend in een topic. Bovendien hebben we met zn allen (jij ook, want je bent akkoord gegaan met de voorwaarden tijdens het registreren) afgesproken om dit soort dingen niet in tech-topics te doen, dus als je het wel doet wekt het alleen maar ergernis op.

Overigens wel jammer Grrrrrene dat je er nou op reageert, ik had netjes een TR gemaakt, en het niet in het topic gezet, moet jij het natuurlijk ook niet doen :/

Jij kan zelfs PM's versturen, ikke niet :P

[ Voor 4% gewijzigd door Zoefff op 14-09-2004 15:38 ]

Verwijderd

Zoefff schreef op 14 september 2004 @ 15:38:
[...]
Misschien dat jij het grappig vind, maar het werkt uiterst storend in een topic. Bovendien hebben we met zn allen (jij ook, want je bent akkoord gegaan met de voorwaarden tijdens het registreren) afgesproken om dit soort dingen niet in tech-topics te doen, dus als je het wel doet wekt het alleen maar ergernis op.
[...]
Ik zwijg al, de laatste keer dat ik als Belg een Nederlandse wet heb overtreden heeft het mij 100 euro gekost.

Verwijderd

Topicstarter
hey jongens,
hij heeft nu 10 uur staan drogen buiten.. (3 uur zon) 7 uur in de wind,
volgens mij is hij droog??.. weet ik natuurlijk niet zeker,
maar ik moet op mijn laptop ff wat doen.. ken ik hem nu al aansluiten??

Wat kan er allemaal misgaan mocht hij nog niet 100% droog zijn??
niets toch??.. of hij doet het, of niet toch?

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Als ie niet helemaal droog is kán er natuurlijk kortsluiting ontstaan tussen de printbanen van je tobo, met als ergste gevolg dat ze doorbranden, en je tobo kaduuk is... Ik zou dus wel zorgen dat je 100% zeker weet dat ie droog is.

Hoe heb je hem afgespoeld trouwens, met normaal water, met demiwater, of helemaal zonder water, gewoon laten opdrogen?

Verwijderd

Topicstarter
normaal water maar...en gefohnt en geblazen haha
ik neem maar ut zeker voor ut onzekere en wacht nog maar 24 uur

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 22:27 ]

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Dat lijkt me wel verstandig ja. Ik heb ook wel eens een kop thee over mn toetsenbord heen gegooid. Droog gemaakt (dacht ik) en weer ingeplugd, met als resultaat dat er na een paar minuten ineens een paar knoppen niet meer werkten, en een paar minuten later mn hele keypad gestorven was.

Sectie wees toen uit dat de helft van mn printbanen weggeschroeid was, blijkbaar toch niet helemaal droog dus :X

Verwijderd

Ik zal wachten tot morgen ochtend, dan weet je (bijna) wel 100% zeker dat hij droog is, dan moet je heb aansluiten en eerst proberen of hij het doet, doet hij het, schroefjes erin doen, en lekker verder laptopperen

succes

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 22:57:
Ik zal wachten tot morgen ochtend, dan weet je (bijna) wel 100% zeker dat hij droog is, dan moet je heb aansluiten en eerst proberen of hij het doet, doet hij het, schroefjes erin doen, en lekker verder laptopperen

succes
Nouw mensen keb hem net aangekoppeld en hij deed het nog steeds niet |:(
damnzz.. wat nu?!?!?.. laptop weggooien??

Ik kan wel een los oprolbaartoetsenbord kopen tijdelijk,, maja dat is ook geen oplossing...
Is dit toetsenbord niet los te kopen ofzo?? of kan ik het onder de garantie laten vallen?? keb nog 6 maanden garantie namelijk

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Heb je uberhaupt al geprobeerd of je laptop wel werkt met een ander toetsenbord? Want als ie dan ook niet werkt, dan is er blijkbaar meer kapot dan alleen het toetsenbord.

Verwijderd

Topicstarter
Zoefff schreef op 15 september 2004 @ 09:30:
Heb je uberhaupt al geprobeerd of je laptop wel werkt met een ander toetsenbord? Want als ie dan ook niet werkt, dan is er blijkbaar meer kapot dan alleen het toetsenbord.
uhmm nee want er zit geen ps2 op mijn laptop :(
en usb toetsenbord heb ik helaas niet.

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 09:28:
[...]

Nouw mensen keb hem net aangekoppeld en hij deed het nog steeds niet |:(
damnzz.. wat nu?!?!?.. laptop weggooien??

Ik kan wel een los oprolbaartoetsenbord kopen tijdelijk,, maja dat is ook geen oplossing...
Is dit toetsenbord niet los te kopen ofzo?? of kan ik het onder de garantie laten vallen?? keb nog 6 maanden garantie namelijk
Sorry welke garantie?

Volgens mij ben je nu je garantie kwijt. Toetsenbord is meestal wel los te kopen, maar ik zou hem opsturen of in ieder geval met de reparatie dienst bellen.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Aan een extern tobo heb je niets, dan weet je nog steeds niet of de tobo aansluiting op je mobo het wel doet... probeer een tobo van een gelijk type te vinden- en te kijken of die WEL wil werken. Ik heb zelf een keer een tobo gewassen, ook demi en alles, goed laten drogen, die deed het 2 uur, toen viel toets na toets uit... misschien dat er toch iets achterblijft... toetsen los en kijken hoe het dronder uitziet...

Verwijderd

Probeer eerst eens met een usb-toetsenbord er apart aan te hangen of het daarmee werkt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 september 2004 @ 11:14:
Probeer eerst eens met een usb-toetsenbord er apart aan te hangen of het daarmee werkt?
moek eerst kopen :O

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-01 22:30

tweakerbee

dus..?

Ben bang dat je toch weleens een probleem zou kunnen hebben. Ik had een paar druppels water (uit een bijna leeg glas) over m'n toetsenbord laten lopen, en toen deed de spatiebalk het niet meer. Ook na goed droogmaken (niks te zien) deed ie het nog steeds niet. Gelukkig was het maar een toetsenbord van 30 euro of zo (en geen laptop).
Modbreak:Zullen we elkaar even niet aanzetten tot het oplichten van winkels en/of fabrikanten?

offtopic:
Ja dat is ietswat immoreel, maar een laptop van € 1500 laat je niet gewoon zo afsterven, en ik ben van mening dat een toetsenbord eigenlijk een beetje water moet kunnen hebben...

[ Voor 12% gewijzigd door Laurent op 17-09-2004 18:23 ]

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

offtopic:
Ja dat is ietswat immoreel, maar een laptop van € 1500 laat je niet gewoon zo afsterven, en ik ben van mening dat een toetsenbord eigenlijk een beetje water moet kunnen hebben...
Voor laptops kan je zelfs verzekeringen nemen die alles verzekers, sapjes over uw keyboard gieten, uw laptop van de tafel laten vallen, uw hond die de voeding heeft kapotgebeten, ....

Bij acer kost zo'n verzekering zo'n 700 euro per jaar denk ik voor all in. Misschien niet de moeite voor een toestel van 1200 euro, maar als je een 4000 euro state-of the art racemachien (ferrari) van een laptop koopt kan dat misschien de moeite zijn.

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
of ps2-->usb converter...?

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Hij heeft geen ps2 poort op zn laptop.

Jongens, lezen is ook een vak, waarom zegt iedereen 10 keer hetzelfde?

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
Zoefff schreef op 16 september 2004 @ 08:07:
[...]

Hij heeft geen ps2 poort op zn laptop.

Jongens, lezen is ook een vak, waarom zegt iedereen 10 keer hetzelfde?
_/-\o_

verloopstekkertje :9

Verwijderd

maar doet hij het al?

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:20

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

offtopic:
omg :X ... ik dacht dat je SAP bedoelde .. jeweetwel, dat softwarepakket! :+

Grote kans dat na verloop van tijd de toetsen van je toetsenbord blijven plakken of slechter gaan werken. Enige remedie imho is dan (met nadruk op dán!) het ding open te schroeven en met een alcohol-like sapje sopje de boel hier en daar schoon te maken.

edit: ow .. het touchpad werkt al niet meer .. hmmz ..
Wat je ook kunt doen, is het ding ondersteboven houden en er een reinigingspray vanonderen tegen het tobo sprayen .. en dan laat je dat heel goed uitlekken ofzo :?

Su6!

[ Voor 8% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-09-2004 08:49 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 20:42
Bij mijn toetsenbord duurde het ook een paar dagen voordattie weer helemaal ok was.. Heel glas limonade overheen gegaan.. Nja ff paar minuten onder de kraan, 4 uur in de zon, en 3 dagen in de vensterbank later was ie weer helemaal de oude :D

Moraal > geduld hebben :? :P
Pagina: 1