CDrecorder gefixt

Pagina: 1
Acties:

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Topicstarter
Mijn dode cd recorder Is met succes gereanimeerd!!!!

Aangezien me dat weer 500 pieken scheelt wilde ik jullie even mee laten delen in mijn vreugde!

En misschien ook meteen een tip:

1):Cd recorder dood(deed niets meer las nog wel maar fikte niets maar dan ook niets.

2):Men neme een schroevendraaier (het sucks wel als je geen torax hebt en het is zondag).

3).Met gepast geweld openmaken.(zie punt 2 geen torax).

4).Met chemisch goedje en wattenstaafje de hele boel,vooral de lens goed schoonschrobben.

5).en fikken maar weer.

Greetz Jur

PS vergeet 'm niet weer in elkaar te schroeven met gewone parkertjes.

Verwijderd

Ik wilde hier nog even wat aan toevoegen, als je dan toch je brander los hebt liggen...
De oudere branders hadden last van warmte, daardoor gaat de silconen smering van de laser geleiders af en worden die stroef met als gevolg dat de transport van de laser stroef verloopt.
Wat je eraan kunt doen:
Koop een busje siliconen spray en een fannetje die achter in de brander (in ieder geval bij de philips burners) gemonteerd kan worden. Spuit heel voorzichtig een kleine hoeveelheid van die spray op de geleiders en plaats het fannetje in de behuizing van de brander. De fan kun je meestal in de brander zelf aansluiten. Controleer of de siliconen niet op de laser zitten en sluit de behuizing. Als alles goed is kun je nu weer een lange tijd genieten van je brander. Hij word nu goed gekoeld (wat ook goed is voor de elektronica) en blijven de siliconen ook op de geleider zitten omdat het niet meer zo heet word in de brander. En natuurlijk heb je tegelijkertijd het zaakje weer gesmeerd.

have fun!