Gentoo live-cd /bin/ash: Can't Access tty; Job control turn

Pagina: 1
Acties:

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Goedemorgen, :)

Ik heb hier een Hp proliant 1u servertje staan. Hardware matig opzich een leuk dingetje, P4 2,66 1,5gb geheugen. Hierop moet Gentoo komen te staan, hier ben ik sinds kort mee bezig, en lukt opzich wel aardig.

Nu komt het volgende probleem naar boven, zodra ik wil booten van de minimal live-cd krijg ik de volgende error te zien:
code:
1
/bin/ash: Can't Access tty; Job control turned off

Hierna wordt ik in een BusyBox shell gegooid.

Mijn eerste gok was, dat er een probleem was met de cd. Hoewel hij wel op andere systemen werkte, heb ik toch maar een andere gepakt. Alleen hier komt hetzelfde probleem weer terug.

Google geeft hier 1 relevant topic op terug:
http://clue.denver.co.us/...ech/2004-July/010434.html, alleen heb ik hier niet echt iets aan. Ik denk namelijk ten eerste dat dit bij mij niet het geval is en verder staat er niet echt een praktische oplossing bij.

Verder kan de gentoo manual mij hiermee ook niet helpen. Heeft er iemand enig idee, wat ik hier aan zou kunnen doen ?

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 07:31
Je hoeft gentoo niet vanuit een gentoo cd te installeren. Als je van knoppix kan starten en het internet op kan kan je ook vanuit knoppix gentoo installeren. Zie ook http://nl.gentoo-wiki.com...it_een_andere_distributie
maar is jouw foutmelding een belemmering om succesvol verder te installeren?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:57
Ziet er vreemd uit inderdaad, is op de Gentoo forums ook niks te vinden (ja ik weet..hun search is erg brak)?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Probeer in plaats van een andere cd eens een andere cd-speler eraan te hangen (oftewel, kap open, en extern een normale cd-rom eraan hangen ofzo, want je zult waarschijnlijk geen extra slimline cd-rom drives hebben liggen). Ik heb zelf met 2 verschilende cd-rom drives hetzelfde soort problemen met live distro's. Op de een werkt het prima, op de andere 3keer niks...

• Attilla
balk schreef op 14 september 2004 @ 11:31:
maar is jouw foutmelding een belemmering om succesvol verder te installeren?
Jup, ik kan namelijk helemaal nergens bij dus. :P
Anders was het zegmaar niet zoeen probleem geweest.

Ik kan het inderdaad via knoppix natuurlijk ook doen, maar dat is nou niet mijn favoriet.

• Flydude
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:11

Flydude

Mighty pirate

Het is niet helemaal hetzelfde als jouw probleem, maar wellicht helpt dit iets. En dan met name de bootoptie ram_disk=8192 meegeven als je live-cd boot.
Wellicht heb je nogal wat hardware aan het servertje hangen waardoor er nogal wat modules vooraf geladen dienen te worden?

(going out on a limp here...)

I am rubber, you are glue

• Attilla
Flydude, held. :)

Het is hiermee opgelost. :+
Pagina: 1