Toon posts:

[WIN2K] Mapomleiding werkt niet!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als eerst, ik heb de HOWTO hiervoor al gelezen en PRECIES nagedaan zonder resultaat, verder ook andere topics doorgelezen en gezocht op Google.com.

WS: WINXP PRO
SERVER: WIN2K (Active Directory installed)

Het probleem is dat de mapomleiding niet werkt, de rest van de policy's werken wel. Ik heb op de server een map aangemaakt en geshared: D:\USR\Gebruikers, deze heb ik in de mapomleiding ingevult als: //aisfs99/gebruikers/%username%

Maar als ik nu inlog werken de andere policy's dus wel maar als ik naar Mijn Documenten ga kom ik gewoon op de lokale schijf.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

In Windows gebruiken de we backslash en niet de forward slash om UNC's aan te geven \\aisfs99\gebruikers\%username% zou het dus moeten worden.

Probeer eerst eens om te zien ofdat je die share uberhaupt kan benaderen - ga eens naar start -> run -> \\aisfs99\gebruikers\%username% en wat gebeurt er dan? :)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor late reactie, druk druk druk :)

Maargoed, we hebben het geprobeerd en de map is gewoon goed te benaderen vanaf het werkstation, geen probleem...

Maar nog steeds pakt hij de mapomleiding niet op... :\

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-05 11:36
Schrijf rechten voor %USERNAME% op de share ????

Kijk eens in het logboek (eventvwr.exe)

probeer eens : " gpresult /v | more " en kijk of de betreffende policy wel voorbij komt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het mapje %username% maar ff achterwege gelaten nu om het wat simpeler te maken, en de gebruiker + everyone Full Control over de map gegeven...

Kan het probleem dus ook niet zijn...

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 16:19
of probeer het gewoon eens in een command prompt..

> net use X: \\servernaam\sharenaam..

dat zou dan ook moeten werken..

• Impulsive_nl
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-04 20:33
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 15:49:
Ik heb het mapje %username% maar ff achterwege gelaten nu om het wat simpeler te maken, en de gebruiker + everyone Full Control over de map gegeven...

Kan het probleem dus ook niet zijn...
Full controll op de map of de share?

Verwijderd

Topicstarter
De mapomleiding doet het nu goed, alleen heb ik nog 1 probleem:

-Hij zet 'Mijn documenten' van de gebruiker nu naar \\servernaam\USR_DOCS. Bij meerdere gebruikers gaat dit niet goed komen dus wou ik graag dat hun mijn documenten in een netjes mapje met hun username komen. Volgens de kookcurses moet je dan opgegeven in de policy: \\servernaam\USR_DOCS\%username%

Dit heb ik geprobeerd alleen hij pakt dat niet op, hij zet nog steeds mijn documenten in USR_DOCS en maakt dus geen USR_DOCS map aan waar hij het kan inzetten (hij heeft wel alle rechten)

Iemand enig idee?

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2004 14:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
ff bumpe, nog steeds niet opgelost nl. :)
Pagina: 1