Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radavi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-07 11:08
Ben al een tijdje bezig om ActiveSync via bluetooth aan de praat te krijgen, lijkt me niet te lukken. Kan wel verbinding maken met de computer (files versturen e.d.), maar activesync wil er niet aan. Heb ook al in forum en via google wat lopen zoeken, maar echt een hulppage kan ik niet vinden.

wanneer ik vanuit telefoon wil active syncen, dan zegt ie of meteen: kan geen verbinding maken, of hij blijft heel erg lang in het 'proberen te verbinden' en met wat cancels e/o bluetooth uitzetten kapt die er uiteindelijk dan wel mee.

Iemand een idee/oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLipEdd
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06-2022

SLipEdd

hoi

Op mijn SPV zit geen bluetooth (volgens mij een wat ouder model), maar ik wil er GPRS op
is dat mogelijk via iets anders dan bluetooth? alles wat vind is namelijk via bluetooth :(

Weet iemand dat?

edwindijkstra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

GPRS kan niet via bluetooth. Gewoon orange world aanzetten door de klantenservice te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 04:52
radavi schreef op maandag 21 februari 2005 @ 15:45:
Ben al een tijdje bezig om ActiveSync via bluetooth aan de praat te krijgen, lijkt me niet te lukken. Kan wel verbinding maken met de computer (files versturen e.d.), maar activesync wil er niet aan. Heb ook al in forum en via google wat lopen zoeken, maar echt een hulppage kan ik niet vinden.

wanneer ik vanuit telefoon wil active syncen, dan zegt ie of meteen: kan geen verbinding maken, of hij blijft heel erg lang in het 'proberen te verbinden' en met wat cancels e/o bluetooth uitzetten kapt die er uiteindelijk dan wel mee.

Iemand een idee/oplossing?
Welke drivers gebruik je / welke donge heb je? Besturingssysteem? SP's?
Je zit in ieder geval in het verkeerde topic, de SPV Classic heeft geen bluetooth. B)
Kijk nog even goed welke foon je hebt en dan zie ik je wel terug in het juiste topic ;)

• DaJohn
  • Laatst online: 30-07 12:29
damn... mijn foon leek dood te zijn... wilde internet explorer starten maar gaf een foutmelding dat ie het niet kon openen... probeerde iets anders maar mijn foon liep vast... toen probeerde ik hem opnieuw op te starten... kwam wel ff het test schermpje met de kanarie erop... en dan WIT... hard reset uitgevoerd... helemaal nix! DAMN... nu probeer ik opnieuw via de SD kaart wm 2003 erop te zetten... lukt dit niet dan probeer ik de Oranje Rom erop te pleuren... lukt dit niet... R.I.P. denk ik...

Iemand dit ook meegemaakt?!

Verwijderd

Om te upgraden naar WS 2003 is het nodig om je spv te downgraden toch?
Ik heb wel een 1.36 rom maar het lukt niet om hem te downgraden? Iemand een oplossing?

• DaJohn
kan iemand een nederlandse orange rom vinden? liefste 1.63 :S

Verwijderd

DaJohn schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 19:17:
kan iemand een nederlandse orange rom vinden? liefste 1.63 :S
Staat die Nederlandse rom niet gewoon op de Orange site? Even inloggen en daarna downloaden...

• DaJohn
heb ut gevonden... maar ook dit mocht niet baten... klote!!
wat nu? iemand een idee?

• Jerome!
DaJohn schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 18:40:
damn... mijn foon leek dood te zijn... wilde internet explorer starten maar gaf een foutmelding dat ie het niet kon openen... probeerde iets anders maar mijn foon liep vast... toen probeerde ik hem opnieuw op te starten... kwam wel ff het test schermpje met de kanarie erop... en dan WIT... hard reset uitgevoerd... helemaal nix! DAMN... nu probeer ik opnieuw via de SD kaart wm 2003 erop te zetten... lukt dit niet dan probeer ik de Oranje Rom erop te pleuren... lukt dit niet... R.I.P. denk ik...

Iemand dit ook meegemaakt?!
In de handleiding die je bij de upgrade gehad hebt stond in dat je op dezelfde manier kon downgradennaar 2002 zoals je ook naar 2003 gaat.
Het is te hopen voor je dat je een backup gemaakt hebt van 2002. Helaas heb ik toentertijd geen backup gemaakt omdat ik volledig vertrouwde op de kunsten van de tweakers.
Misschien is er iemand zo aardig om de file naar je te mailen of up te loaden.
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 19:15:
Om te upgraden naar WS 2003 is het nodig om je spv te downgraden toch?
Ik heb wel een 1.36 rom maar het lukt niet om hem te downgraden? Iemand een oplossing?
Al eens in bootloader modus gezet? Dan moet het in principe werken. Geef anders even de foutmelding.

[ Voor 16% gewijzigd door Jerome! op 24-02-2005 23:27 ]

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Ik heb de telefoon vanmiddag in huis gehaald en ben er tot nu toe echt zwaar tevreden over!!
Ik vind sommige theme's ook wel tof en de instellingen gingen tot nu toe vrij soepel.
Sommige dingen zijn alleen even wat moeilijker te vinden, er is zo'n uitgebreid menu niet normaal.
En met die bluetooth rotzooi, ik nu dus Smart Explorer erop staan, maar kan ik zonder die aan te zetten (en wel dus Bluetooth aan) nou spul van andere ontvangen of niet?

• Jerome!
The_Dart schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 23:26:
Ik heb de telefoon vanmiddag in huis gehaald en ben er tot nu toe echt zwaar tevreden over!!
Ik vind sommige theme's ook wel tof en de instellingen gingen tot nu toe vrij soepel.
Sommige dingen zijn alleen even wat moeilijker te vinden, er is zo'n uitgebreid menu niet normaal.
En met die bluetooth rotzooi, ik nu dus Smart Explorer erop staan, maar kan ik zonder die aan te zetten (en wel dus Bluetooth aan) nou spul van andere ontvangen of niet?
Ik weet het, het is laat al laat, maar toch, zie ook mijn post hierboven
Jerome! schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 22:32:
[...]
Je zit in ieder geval in het verkeerde topic, de SPV Classic heeft geen bluetooth.
Kijk nog even goed welke foon je hebt en dan zie ik je wel terug in het juiste topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Jerome! schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 23:18:
[...]

In de handleiding die je bij de upgrade gehad hebt stond in dat je op dezelfde manier kon downgradennaar 2002 zoals je ook naar 2003 gaat.
Het is te hopen voor je dat je een backup gemaakt hebt van 2002. Helaas heb ik toentertijd geen backup gemaakt omdat ik volledig vertrouwde op de kunsten van de tweakers.
Misschien is er iemand zo aardig om de file naar je te mailen of up te loaden.
[...]

Al eens in bootloader modus gezet? Dan moet het in principe werken. Geef anders even de foutmelding.
Ik ben bang dat hij dood is... heb opnieuw geprobeerd volgens de handleiding mijn backup terug te plaatsen. Hij geeft echter bij CE en ISPM (ofzoiets dan) een fail aan... dus ik vrees het ergste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Dan heb je waarschijnlijk de img niet juist op je sd gezet. Probeer dat even opnieuw te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Typisch.
De downgrade-tip werkt bij mij niet. Ik blijf door de upgradetool tegengehouden worden, met de opmerking dat ik van 1.50 NL naar 1.36 CH wil, wat niet kan.
Ja, ook na het plaatsen van de file van de 1.36 rom in de map van de 1.6 rom.
Ik snap het niet. :? |:(

EDIT: Laat maar, inmiddels lukt het! Straks image maken van de ROM...en dan WM2003, als alles goed gaat.

EDIT Part Deux: ...als hij tenminste überhaupt wil opstarten met de 1.3.6 ROM. Uh oh. :/
Iets langer ben ik gewend, maar...meer dan 10 minuten?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2005 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1.3.6 start niet op.
het programma romupdate geeft me alleen "het programma is te groot voor het geheugen" voordat deze weer afsluit.

Ik heb de 1.6 er maar opgezet.
Blijkbaar is WM2003 niet voor mijn SPVtje weggelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 19:52:
1.3.6 start niet op.
het programma romupdate geeft me alleen "het programma is te groot voor het geheugen" voordat deze weer afsluit.

Ik heb de 1.6 er maar opgezet.
Blijkbaar is WM2003 niet voor mijn SPVtje weggelegd.
Zelf heb ik niet van 1.5 naar 1.3 proberen te gaan, maar alleen van 1.6.
Misschien dat je het nu nog eens kunt proberen. Geef 'm nog eens laatste harde reset, wil soms ook nog wel eens helpen, nu is je telefoon toch leeg na de update.
Laatste mogelijkheid is misschien om de image van 1.3.6 op je sd card te zetten en zo een update uitvoeren net zoals je zou doen bij 2003. Maar of dat mogelijk is / hoe dat in zijn werk gaat zal ik nog even na moeten vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Ik heb de SD kaart geformateerd in FAT (niet FAT32) daarna heb ik succesvol mijn Backup van 2002 op de SD geplaatst. Ik heb de kaartje erin gestopt en volgens het proces van de handleiding de backup op de SPV geplaatst. Nadat hij klaar was gaf hij weer aan dat WINCE gefailed heeft...
Volgens mij is dit niet goed. Wanneer ik de telefoon weer opstart geeft ie aan card found, ik kom wel in het canary menu maar ik kan niet eens een hard reset uitvoeren. De telefoon start niet eens op...

Iemand enig idee wat dit betekent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
DaJohn schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 10:56:
Ik heb de SD kaart geformateerd in FAT (niet FAT32) daarna heb ik succesvol mijn Backup van 2002 op de SD geplaatst. Ik heb de kaartje erin gestopt en volgens het proces van de handleiding de backup op de SPV geplaatst. Nadat hij klaar was gaf hij weer aan dat WINCE gefailed heeft...
Volgens mij is dit niet goed. Wanneer ik de telefoon weer opstart geeft ie aan card found, ik kom wel in het canary menu maar ik kan niet eens een hard reset uitvoeren. De telefoon start niet eens op...

Iemand enig idee wat dit betekent?
Heb geprobeerd na het 'backup' terug te zetten naar mijn spv, het upgrade tool van Orange te draaien. Het werkte, gaf mooi aan dat hij aan het 'erasen' was en dat ie aan het updaten was... Mooi dacht ik... dus niet... het gaf nog steeds hetzelfde aan als de vorige keer... en ik kan hem dus nog steeds niet gebruiken

Denk dus dat ik morgen Orange opbel, dat mijn foon defect is. Heb hem al een keer kostenloos vervangen gekregen doordat het schermpje 'rare koffievlekken' in het scherm leek te hebben. Waar ik alleen bang is, is dat mijn 1-jarig contract deze maand ten einde gaat en dat Orange het vertikt de foon te vervangen...

[ Voor 5% gewijzigd door DaJohn op 01-03-2005 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,
Im from Germany, thats why I dont understand dutch - anyway: I could read, that your topic is about upgrading an SPV to Smartphone 2003. I already heard rumors about an inofficial rom upgrade, thats why I started looking around. Can anyone of you give me a hint, where I can find that rom file?

Regards!
Garak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
schopje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm, if that was some kind of insult, please say it again in English or German, so that I can understand :)

However...I desperately try to find this rom-file, and all the ones, that seem to have it, seem absolutely unwilling to help. Strange thing... :/

Regards
garak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

It means "kick".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm not the answer I was hoping for *g*
Guess that´s part of your forum policy? Well sorry then, but as you might guess, I´ve been unable to read it :)
And I searched for quite a couple hours, before trying it this way....
However - nice weekend!

Regards
Garak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

just run the topic trough an online translator.. im sure u'll find the links and howto's.
kick= putting the topic higher in line so ppl see that it's active.. nothing to do with you ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeah, I found the link, but it seems dead - or aren´t AOL lamers allowed on that site? *g* And thanks for clearing wht "kick" means - didn´t know that :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op andere fora is men heel negatief over deze smartphone 2003 beta voor de spv, je zou te weinig geheugen over houden om dingen soepel te kunnen draaien. wat zijn jullie ervaringen?
heeft iemand trouwens nog een plaats waar je de oorspronkelijke NEDERLANDSE SPV orange rom 1.36.25 kan krijgen waar je eerst naartoe moet downgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Het is al een oude koe, maar vooruit zal er toch even op ingaan.
Mijn broertje gebruikt nog steeds mijn oude SPV met WM 2003.
Deze heeft geloof ik iets van 6 a 7 mb vrij bij het opstarten. Is voldoende voor de meeste applicatie's, en daarbij is deze telefoon toch niet echt geschikt voor meerdere processen tegelijk.
Voor de ROM hoef je niet per se een Nederlandse te gebruiken het gaat om de bootloader versie.
Gewoon even googelen en je komt er vanzelf 1 tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de info, ik heb immidels een Deense versie.
Alleen nu blijkt dat de smartphone 2003 rom die ik op het net had gevonden voor de motorola te zijn, en dus niet voor de SPV, dus nu moet ik naar de SPV SP2003 op zoek :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een SPV C500 en een iBook, mac dus. Ik krijg ze, wat ik ook probeer, niet met elkaar aan de praat. Ik wil de filmpjes die ik ermee heb opgenomen op mijn compu zetten, maar dat lukt echt helemaal niet, ook niet met iSync. Ze zien elkaar niet eens....Niet met het USB kabeltje in ieder geval. Is er iemand die hier verstand van heeft? Ben al een paar uur bezig en de mensen van de helpdesk van Orange weten het ook niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:33

admiral866

The King Personality Disorder

Ik wil m'n spv weer es unlocken. Met de site van orange: http://developer.orangews.com/orgspv/comdef.aspx

Maar ik krijg em niet unlocked via die site. Ik heb versie 1.6.3.11
What to do?

oh, laat maar gelukt met aeconfig

[ Voor 11% gewijzigd door admiral866 op 24-06-2005 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb sinds kort een 1gb kaartje voor mijn C500 en gebruik em nu dus ook als MP3 speler. Alleen nu hoor ik soms tikjes in alle mp3's die ik afspeel, zowel in BetaPlayer als in MediaPlayer. Hebben meerdere mensen hier last van? Zou het mss ook aan de hoofdtelefoon (gebruik de bijgeleverde) kunnen liggen? Dat deze signalen van andere apparaten opvangt? Want de tikjes in de mp3's zitten steeds weer op een andere plek. Maar in een nummer van 3 min. komt het min om de 30 sec. voor

Ik vind het best wel storend. Ik hoop dat iemand mij opheldering kan geven.

Groet,

Sipke Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is het spv 1 topic.. voor de c500 is een ander topic ;)
En het tikken in mp3tjes is een bekend probleem bij de c500.. en er is niets aan te doen!
offtopic:
groeten hoeft niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, my bad... maarruh mss kun je me verder helpen. Heb het SPV C500 topic gevonden, maar kan niks vinden over andere mensen die last hebben van "tikken" in de mp3's. Plaats mijn eerste bericht ook nog wel even in het juiste topic.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2005 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Ik kan het zo snel niet terug vinden, dus vandaar de vraag.. hoe kan ik zorgen dat m'n SPV classic als modem fungeert voor m'n laptop.. ik wil graag op vakantie kunnen telebankieren als het moet...

I reject your reality and substitute my own!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchieSmokah
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-09 10:47
Sorry voor de kick, maar aangezien dit toch voornamelijk over wm2003 gaat vroeg ik mij af of er hier noch mensen met de 2003 rom zijn!? Zo ja hoop ik dat er iemand is die het mij toe zou kunnen sturen naar davidb@orange.nl, thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een spv smartphone. Weet het type niet precies maar is wel dezelfde als het plaatje op de 1ste pag. Ik heb hem gekregen en vroeg me af of iemand misschien een gebruiksaanwijzing heeft liggen, lijkt me wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=24544909,noline]kias schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 18:49
Wel eerst even inloggen met je "mijn orange" account...
En als je die nou niet hebt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 18:44:
[...]

En als je die nou niet hebt? ;)
Geef dan ff aan welke SPV je hebt dan belandt 'ie vast en zeker een keer in je mailbox ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de handleiding. Ik ga hem eens ff bekijken.

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij kan inderdaad wel in een mailbox verdwijnen als dat nodig is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-08 15:44
Orange SPV C550
Wat ik nog steeds mis in de handleiding, hoe zet ik nou het geluid harder en zachter tijdens het bellen?

Soms heb ik als ik bijvoorbeeld een nieuwe SMS krijg, dn komt daar rechtsonderin bericht te staan. Als ik daar dan op druk om de nieuwe SMS te lezen, verschijnt het laad schermpje (dus dat rood, blauw, geel groene rondje). Deze verdwijnt dan na een paar seconde, maar ik kan het bericht niet geopend krijgen! Ook niet als ik SMS afsluit in taakbeheer. Ik moet dan de GSM helemaal uitzetten, weer aanzetten en daarna kan ik pas het bericht lezen.
Dit is overigens niet alleen bij bericht, maar ook bij andere onderdelen van het menu.

Ik hoop dat het iemand bekend in de oren klinkt :<

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
AdrianP schreef op maandag 07 november 2005 @ 23:26:
Orange SPV C550
Wat ik nog steeds mis in de handleiding...
De handleiding heb ik dus doorgelezen, maar kom niets over beide problemen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
Ik ben opzoek naar een update voor mijn spv e200 ( qtek 8080).
De link in de topic start is niet meer toegankelijk
Heeft iemand een goede link naar een nederlandse rom update voor deze telefoon?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Jaeger schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 14:10:
Ik ben opzoek naar een update voor mijn spv e200 ( qtek 8080).
De link in de topic start is niet meer toegankelijk
Heeft iemand een goede link naar een nederlandse rom update voor deze telefoon?
Alvast bedankt!
Als je bij Orange zit: inloggen op mijn orange --> tools spv --> softwareupdate SPV e200
http://www.orange.nl/medi...ftware/spv_e200_v2633.exe

edit:
Zie dat je het originele SPV E200 topic inmiddels ook gevonden hebt, graag daar verder dan aub

[ Voor 12% gewijzigd door Jerome! op 06-12-2005 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
Wat gebruiken jullie om .gif en .mid bestanden te draaien/ te bekijken? De standaard programma's van de C550 pakt deze bestanden niet ("bestands type wordt niet ondersteunt")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien beetje laat, maar je moet de search gebruiken en posten in topic waar dit is toegestaan.
MIjn vraag: Zijn er nog SPV E-200 gebruikers?
Zoja, is het mogelijk om deze te upgraden naar Windows Mobile 2005 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

ik heb ook een e200
zijn er nogmeer mensen die last hebben van dat het joystinkje niet lekker meer werkt, of eigenlijk werkt het helemaal niet meer.
als ik mijn mobiel aan iemand anders geef kunnen ze er niks mee worden, ik kan nog een beetje navigeren omdat ik het vaker doe en precies weet hoe je een beetje moet drukken zegmaar...

is er een manier dat ik dat kan maken? kan je het toestel uitelkaar schroefen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 21:16
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 18:02:
misschien beetje laat, maar je moet de search gebruiken en posten in topic waar dit is toegestaan.
MIjn vraag: Zijn er nog SPV E-200 gebruikers?
Ja, is m'n reserve telefoon
Zoja, is het mogelijk om deze te upgraden naar Windows Mobile 2005 ?
Nope; technisch compleet andere architectuur.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijsbeer910
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 10:44
altijd leuk om en oude topic te openen,

ik heb zitten snuffelen op de orange site,
maarre er zijn/staan geen rom updates meer op de site..

is er nog iemand die een nieuwe update weet te staan?
gegroet en alvast bedankt Sebas
Pagina: 1 2 3 Laatste