Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaJohn schreef op 07 oktober 2004 @ 12:38:
[...]

"...and supports third party plugins too". Hoe doe ik dit? Ik wil bv de wma-plugin erin droppen...
http://corecodec.org/projects/betaplayer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 13:22

White Dust

PlaneScape: Torment

hmmz... wou ook eens beginnen met het updaten van de rom naar iets van windows mobile 2003...

In de howto wordt gesproken over de commandos 'qsf 10' (om de sd kaart te formateren) en 'qsf 11' (backup).

Als ik deze commandos echter gebruik in romupdate.exe (en ja, de foon is met record/power op gestart, boorloader en alles gezien en heb het programma in taskmanager beeindigd ;)) krijg ik de volgende foutmelding:
  • ERROR <qsf> This command is not supported. Do command "qsf 10" ERROR
(bij qsf 11 is de error dus ook Do command "qsf 11" ERROR ;))

Iemand enig idee wat ik fout aan het doen ben?

[ Voor 6% gewijzigd door White Dust op 10-10-2004 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 04:52
White Dust schreef op 10 oktober 2004 @ 14:47:
hmmz... wou ook eens beginnen met het updaten van de rom naar iets van windows mobile 2003...

In de howto wordt gesproken over de commandos 'qsf 10' (om de sd kaart te formateren) en 'qsf 11' (backup).

Als ik deze commandos echter gebruik in romupdate.exe (en ja, de foon is met record/power op gestart, boorloader en alles gezien en heb het programma in taskmanager beeindigd ;)) krijg ik de volgende foutmelding:

Heb je wel USB00001 of iets dergelijks gekozen bij het opstarten van romupdate.exe? Heb je de foon ook al gedowngrade (rom 1.3.6 was het geloof ik) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

ah... dat downgraden zal ik nog eens proberen... dat wist ik niet (stond ook niet in de how-to ;))
En nu de betreffende rom op zoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 12:29
Ik- ben eigenlijk niet tevreden met WM 2003... Ik heb af en toe een geheugencrash gehad, en de halve tijd zie ik mijn nummers van mijn simkaart niet :( nee ik denk dat ik weer terug ga naar het ouwe stekkie... WM 2002 van Orange waar als ook normaal draait 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnExPeCtAbLe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-09 11:50
Ik ben ook ff aan het zoeken geweest maar versie 1.3.6 is niet te vinden, niet in het nederlands en niet in het engels.. dus wie ow wie zou die online kunnen zetten.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

was er ook net achter gekomen dat 1.3.X nergens te krijgen is... de nieuwere is verder niet een probleem, maar de orginele rom wel... naja... anders hou ik het gewoon bij 2002... is verder ook geen probleem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnExPeCtAbLe
Nja, nu heb ik dus 1.3.6 maar zodra ik dat ga installeren op mn telefoon (waar nu gewoon 1.6.3 opstaat) wordt eerst het scherm van m'n telefoon wit, en zegt het programma'tje 'checking information on your spv' en dat blijft zo tot in de eeuwigheid heb ik het idee. dus wat gaat hier fout en hoe zou ik het goed moeten doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Ik weet niet of dat ook in de handleiding vermeld stond, maar anders bij deze:
het downgraden van de telefoon moet gebeuren wanneer deze op het bootloader scherm staat. Met andere woorden het driekleurenscherm wat je vast wel eens tegen bent gekomen bij het resetten van je SPV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timstegeman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 23:14
Ik ben nu ook bezig met het installeren van WM 2003, maar ik krijg het ook niet voor elkaar om een backup te maken van mijn huidige rom.

Zou iemand een backup van zijn rom online willen zetten, zodat als het misgaat ik die rom kan terug zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kampen
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 11:05
White Dust schreef op 10 oktober 2004 @ 14:47:

Heb hetzelfde probleem gehad, commando klopt niet.
het goede commando is "qfs" deze werkte bij mij o.k. :P

Kreeg zelf het wm2003 vanaf flash naar gsm niet voor elkaar,
heb toen image 1.3.X uitgepakt en het 1.3.X imageje vervangen
door het wm2003 image bestand,

wm2003 werkt verder helemaal top!

[ Voor 28% gewijzigd door Kampen op 13-10-2004 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Kampen schreef op 13 oktober 2004 @ 21:26:
[...]

Heb hetzelfde probleem gehad, commando klopt niet.
het goede commando is "qfs" deze werkte bij mij o.k. :P

Nah ok zo kan het dus ook!

Ik ben er inmiddels achter dat het vastlopen van ActiveSync tijdens het installeren van programma's op de SPV komt doordat ZoneAlarm dat zag als een ongeauthoriseerde uitgaande verbinding.. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timstegeman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 23:14
Kampen schreef op 13 oktober 2004 @ 21:26:
[...]

Hoe heb je dat gedaan?

[ Voor 16% gewijzigd door timstegeman op 14-10-2004 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

ik heb wederom problemen met mn SPV :(
unlocken gaat kut (let! je moet je vinger blauw drukken om em te unlocken)
en sms werkt "WEER" niet, je ziet het knopje oplichten maar er gebeurd verder niks.. en om nou elke keer je phone te moeten software reboten (dus je bent alles kwijt en kan je weer gaan restoren via orange progsel)

:( ik ga em denk maar opsturen

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnExPeCtAbLe
hehe, mij is het ook gelukt wm2003 erop te krijgen.. alleen heeft er iemand al een oplossing voor msn en nl t9? en idd je spv word er een heel stuk sneller door, ik merk alleen wel dat wm2003 niet met alle programma's goed omgaat. maarja, verder top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Kan iemand een how-to hier posten van WM2003?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
UnExPeCtAbLe schreef op 14 oktober 2004 @ 11:46:
hehe, mij is het ook gelukt wm2003 erop te krijgen.. alleen heeft er iemand al een oplossing voor msn en nl t9? en idd je spv word er een heel stuk sneller door, ik merk alleen wel dat wm2003 niet met alle programma's goed omgaat. maarja, verder top!
Als je gewoon het topic zou lezen zou je weten dat T9 tot nu een onmogelijk iets blijkt te zijn, omdat de bestanden die daarvoor benodigd zijn niet te kopieren van de telefoon zijn.

Messenger is mogelijk door Agile Mobile te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kampen
blade82 schreef op 14 oktober 2004 @ 07:56:
[...]

Hoe heb je dat gedaan?
Als je de image hebt gedownload (1.3.X) is het een bestandje van ongv 6/10mb (ongv)

Als je dit bestand uitvoerd pakt hij de executable uit naar c:\program files\ (dir weet ik niet helemaal meer) ,hier staat een bestand die NLM.*** heet.
vervang deze door het wm2003 bestand.
(houd ondertussen wel de orange installatie open)
als het het nlm bestand hebt vervangen door het wm2003 bestandje kan je gewoon verdergaan met image > spv install :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

goed... maar waar kunnen we die 1.3.x krijgen :+ heb al wat zitten af zoeken maar niets kunnen vinden ;)
Kun jij hem misschien ergens uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

ok heb even nagevraagd en hij moet dus worden opgestuurd.
Nu mijn vraag, wie heeft hier ook ervaring mee? fixxen ze hem dan echt of krijg je een nieuwe?

hij is verzekerd dus ik kan er misschien wel wat water in laten lopen :o dan krijg ik zeker weten een nieuwe })

nou als ie maar weer gewoon goed werkt vin ik t best

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
White Dust schreef op 14 oktober 2004 @ 22:35:
goed... maar waar kunnen we die 1.3.x krijgen :+ heb al wat zitten af zoeken maar niets kunnen vinden ;)
Kun jij hem misschien ergens uploaden?
Check je mail
mindcre8r schreef op 15 oktober 2004 @ 10:51:
ok heb even nagevraagd en hij moet dus worden opgestuurd.
Nu mijn vraag, wie heeft hier ook ervaring mee? fixxen ze hem dan echt of krijg je een nieuwe?

hij is verzekerd dus ik kan er misschien wel wat water in laten lopen :o dan krijg ik zeker weten een nieuwe })

nou als ie maar weer gewoon goed werkt vin ik t best
Ja ik heb hier ervaring mee, tenminste als je m teruggestuurd hebt naar Orange. Ik heb m niet verzekerd, maar wel stukken gehad in de garantieperiode.

Ik kreeg uiteraard geen nieuw toestel maar een zogeheten refurbished toestel. Deze is ooit ook kapot geweest, en nu in verkoopbare status teruggebracht.

[ Voor 7% gewijzigd door Jerome! op 15-10-2004 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Jerome! schreef op 15 oktober 2004 @ 12:35:
[...]

Check je mail

[...]

Ja ik heb hier ervaring mee, tenminste als je m teruggestuurd hebt naar Orange. Ik heb m niet verzekerd, maar wel stukken gehad in de garantieperiode.

Ik kreeg uiteraard geen nieuw toestel maar een zogeheten refurbished toestel. Deze is ooit ook kapot geweest, en nu in verkoopbare status teruggebracht.
mijne is onderweg.... maar dan via verzekering en dan via orange :S orange accepteerde hem niet zo.

naja laten we het beste ervan hopen heh.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb ook refurbished gehad. Toen ik me oude spv moest opsturen wegens probleem, zeiden ze dat ik nieuw toestel kreeg. Ik zei krijg ik dan een hele nieuwe? Ja nou ja een nieuwe imei nummer, ze draaiden er een beetje omheen, maar dat geeft niet. IK kon aan niks zien dat het toestel ooit gebruikt is geweest, scherm enzo geen vuiltje(stof..) of krasjes te bekennen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pen Irazu (zonder Pen) een PPC2002 app dat ook werkt op een smartphone2002, mijn SPV Classic bijv.

Wat doet het. Nou vrij simpel. Je kun nu met je cursor over het hele scherm heen bewegen, zo dus met je cursorbesturing.

Afbeeldingslocatie: http://discussion.brighthand.com/attachment.php?s=&postid=515323

Meer over deze geinige app vind je hier en lees de hele thread door want er is meer mogelijk zoals verschillende cursors.

Deze app. werkt *niet* voor Smartphone2003 en slecht onder WM2003(SE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwhooftman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-08 18:01
Hopelijk geen dubbelpost, zie m'n eerste post niet :?

Over de C500: " Je hebt alleen Engelse T9 (Dit vind ik het enige echte nadeel) "

Dit klopt niet (Orange klantenservice wilde dit mij ook wijsmaken). Hou tijdens het opstellen van een SMS de * ingedrukt en kies de T9 taal naar keuze (ook nederlands) :)

En mijn MMS deed het niet meer na installatie van de Orange World .cab file.
KS zei : doe maar een hard reset 8)7 Dus niet.....

Oplossing:
Eerst bij Instellingen, Meer... en dan Gegevensverbindingen, dan menu, verbinding bewerken en dan bij gprs verbindingen alle aanwezige verbindingen verwijderen.
Dan het cab. bestandje installeren en dan zet ie alles er goed in.
Dan nog mms-instellingen van 'beveiligd wapnetwerk' halen en op 'mms netwerk' zetten als volgt: Menukeuze 4-9-2 en dan 'menu' en dan keuze 1-4-2, van 'beveiligd WAP-netwerk' naar 'mms-netwerk' zetten (toegangspunt blijft 'mms').

[ Voor 6% gewijzigd door pwhooftman op 18-10-2004 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 12:58
Ik probeer hier een spv e200 te laten syncen met een exchange server, dit gaat allemaal prima zo lijkt het na het syncen zegt hij alleen "Sync status is on the device" en hij heeft verder op dat moment niks gesynced. En als ik op de telefoon kijk staat er ook helemaal geen melding of wat dan ook.

iemand een idee hoe ik toch mijn exchange agenda kan syncen?

(Heb uiteraard CTRL-F gedaan op de vorige topics over dit toestel maar heb niks kunnen vinden)

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
pwhooftman schreef op 18 oktober 2004 @ 11:24:

Over de C500:
Het zou kunnen dat je per ongeluk in het verkeerde forum zit... de C500 wordt namelijk in een ander forum besproken.
TheGeneral schreef op 18 oktober 2004 @ 13:19:
Ik probeer hier een spv e200 te laten syncen met een exchange server, dit gaat allemaal prima zo lijkt het na het syncen zegt hij alleen "Sync status is on the device" en hij heeft verder op dat moment niks gesynced. En als ik op de telefoon kijk staat er ook helemaal geen melding of wat dan ook.

iemand een idee hoe ik toch mijn exchange agenda kan syncen?

(Heb uiteraard CTRL-F gedaan op de vorige topics over dit toestel maar heb niks kunnen vinden)
Heb je toevallig een overijverige firewall draaien op je PC?
Ik heb zelf geen ervaring met het syncen van Exchange.. maar misschien kun je je agenda exporteren naar Outlook, wat wel vlekkeloos werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de C500: " Je hebt alleen Engelse T9 (Dit vind ik het enige echte nadeel) "

Dit klopt niet (Orange klantenservice wilde dit mij ook wijsmaken). Hou tijdens het opstellen van een SMS de * ingedrukt en kies de T9 taal naar keuze (ook nederlands) :)

En mijn MMS deed het niet meer na installatie van de Orange World .cab file.
KS zei : doe maar een hard reset 8)7 Dus niet.....

Oplossing:
Eerst bij Instellingen, Meer... en dan Gegevensverbindingen, dan menu, verbinding bewerken en dan bij gprs verbindingen alle aanwezige verbindingen verwijderen.
Dan nog mms-instellingen van 'beveiligd wapnetwerk' halen en op 'mms netwerk' zetten als volgt: Menukeuze 4-9-2 en dan 'menu' en dan keuze 1-4-2, van 'beveiligd WAP-netwerk' naar 'mms-netwerk' zetten (toegangspunt blijft 'mms').
Ja beetje makkelijk van de KS, doe maar een hard reset. Ik kreeg me telefoon zo uit de verpakking en toen die mms t al niet. Ik heb toen idd bovenstaande gedaan en hij deed t weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oplossing:
Heb me vandaag aangemeld voor orangeworld, maar bij mij werkt het nog voor geen meter. Heb het precies zo gedaan als je zegt en krijg nu wel verbinding. Maar hij laadt maar de plaatjes maar voor de helft, het is super traag en om de haverklap geeft hij de melding:

"er is een fout opgetreden bij het afhandelen van het verzoek"

Dan moet ik opnieuw verbinden voordat hij het met een beetje gelukg weer doet..
Een pagina buiten orangeworld openen, doet het wel maar wel heel traag. Een minuut ofzo voordat er wat in beeld staat.

Iemand ideeen, of duurt het even voordat het werk? Er staat wel een mooie "G" in mijn scherm, dus het lijkt me dat het aangesloten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Jerome! schreef op 18 oktober 2004 @ 15:47:
[...]

Het zou kunnen dat je per ongeluk in het verkeerde forum zit... de C500 wordt namelijk in een ander forum besproken.

[...]

Heb je toevallig een overijverige firewall draaien op je PC?
Ik heb zelf geen ervaring met het syncen van Exchange.. maar misschien kun je je agenda exporteren naar Outlook, wat wel vlekkeloos werkt.
Nee heb geen firewall draaien, en uiteraard zit de betreffende agenda in outlook maar daar zitten er 5 in (via exchange dus) en hij pakt niet de goede en ik kan het ook niet selecteren.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij zit weer vast in headset mode.. ga zo maar even langs de orange shop ... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
TheGeneral schreef op 19 oktober 2004 @ 11:52:
[...]

Nee heb geen firewall draaien, en uiteraard zit de betreffende agenda in outlook maar daar zitten er 5 in (via exchange dus) en hij pakt niet de goede en ik kan het ook niet selecteren.
Kun je bij het maken van een associatie niet kiezen welk outlook/exchange profiel hij moet nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand enig idee wat de afschrijftermijn is van een orange SPV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
Jerome! schreef op 19 oktober 2004 @ 14:49:
[...]

Kun je bij het maken van een associatie niet kiezen welk outlook/exchange profiel hij moet nemen?
Nee, dus daarom ben ik voor de exchange optie gegaan. Maar dat gaat dus niet helemaal vlekkeloos nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loont het zich om de WM2003 update te gebruiken en hoe zijn tot nu toe de ervaringen ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Verwijderd schreef op 26 oktober 2004 @ 19:41:
Loont het zich om de WM2003 update te gebruiken en hoe zijn tot nu toe de ervaringen ermee?
Wat mij betreft is het een vooruitgang. Bekijk de genoemde voor- en nadelen eens goed, en maak dan zelf de beslissing om te upgraden of juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 17:40:
iemand enig idee wat de afschrijftermijn is van een orange SPV?
afschrijf termijn is afhankelijk van de gebruiker en de behoefte van andere functies die niet ondersteund worden

ik schat het op zo'n 2 jaar (tenzij er officieel een nieuwer OS voor wordt uitgebracht) als de li-ion accu het redelijk volhoud (bij mij normaal 3 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, is er al een complete handleiding met plaatjes beschikbaar voor de upgrade naar WM2003, dat lijkt me echt enorm gaaf om te doen, zijn er ook al wat minder prettige ervarigen bekend wat upgraden naar WM2003, want als het mis gaat zit ik wel zonder m'n mooi foontje, :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, bedankt voor alle dingen tot nu toe... Ik heb geprobeerd mijn telefoon te downgraden. Dan is de bootloader ook 0.98, alleen mijn telefoon komt niet verder dan een mooi scherm met horizon. Daarna, doe ik dan ondanks dit resultaat (want de bootloader werkt gewoon...) gewoon de SDcard erin met daarop wm2003 (zoals aangegeven in de howto, met winhex en zo meer). Als ik nu mijn SDCard erin doe.. ON BOOT.. dan krijg ik een scherm.. dan kan ik 'm downloaden.. druk ik op action button... begint met downloaden... ik krijg dit regeltje (zoiets):

Download pboot success

Moet er daarna nog meer gedownload worden... en moet ik gewoon rustig afwachten totdat er nog andere dingen op het scherm komen?

Als ik dit niet doe en mijn telefoon opnieuw opstart na het eruit halen van mijn batterij.. dan zie ik alleen nog een startup scherm (1tje die ik niet ken, van Test - not final ofzo.. met een plaatje erachter). Alleen daarna komt er een wit scherm.. en verder lijkt de telefoon dan niks meer te doen...

Lijkt me een redelijk simpele case voor iemand die het ook zelf gedaan heeft!!
Bedankt,
Clemens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 18:39:
Jongens, bedankt voor alle dingen tot nu toe... Ik heb geprobeerd mijn telefoon te downgraden. Dan is de bootloader ook 0.98, alleen mijn telefoon komt niet verder dan een mooi scherm met horizon. Daarna, doe ik dan ondanks dit resultaat (want de bootloader werkt gewoon...) gewoon de SDcard erin met daarop wm2003 (zoals aangegeven in de howto, met winhex en zo meer). Als ik nu mijn SDCard erin doe.. ON BOOT.. dan krijg ik een scherm.. dan kan ik 'm downloaden.. druk ik op action button... begint met downloaden... ik krijg dit regeltje (zoiets):

Download pboot success

Moet er daarna nog meer gedownload worden... en moet ik gewoon rustig afwachten totdat er nog andere dingen op het scherm komen?

Als ik dit niet doe en mijn telefoon opnieuw opstart na het eruit halen van mijn batterij.. dan zie ik alleen nog een startup scherm (1tje die ik niet ken, van Test - not final ofzo.. met een plaatje erachter). Alleen daarna komt er een wit scherm.. en verder lijkt de telefoon dan niks meer te doen...

Lijkt me een redelijk simpele case voor iemand die het ook zelf gedaan heeft!!
Bedankt,
Clemens
Download pboot is een van de 4 onderdelen die de telefoon laat zien tijdens de upgrade, en kan wel een kwartier tot half uur in beslag nemen.
Naast pboot moet er ook nog IPSM en nog wat dingen in beeld komen die ik me niet meer kan herinneren.

Je kunt proberen de update opnieuw uit te voeren als je denkt dat je te haastig geweest bent met het opnieuw opstarten van deze telefoon.

Maar ook voor deze: geen garantie!!

PS ik neem aan dat je een backup gemaakt heb van je oude image?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:39
Voor de liefhebbers met een engelse rom is hier de nederlandse t9 dll:

http://home.wanadoo.nl/mario.gielissen/spv/t9dutch.dll

Ik krijg 'm alleen niet geinstalleerd. Als ik de dll onder /windows zet, is het bestand weg na het aan/uizetten van de telefoon.

[ Voor 35% gewijzigd door zx9r_mario op 05-11-2004 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK ben nog steeds bezig mn SPV te unlocken. Loopt nu al ruim een maand.... Eerst alles dgg, niks meer gehoord. Toen gebeld en nogmaals me imei dgg. Moest opgevraagd worden bij HTC. Toen maar es gemaild, kreeg ik te horen dat er geen simlock op zit, tenzij ik een telefoon met een orange logo heb. Weer teruggemaild dat ik de verwarring niet snap. Ik heb een SPV en die heeft een logo-tje ja..
Jammer dat het niet soepeltjes gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeiedag ik heb een paar vraagjes!
Hem net mijn svp c500 maar ben geen lid bij orange dus wou hem unlocken heb stad en land afgebeld maar niemand die het kon,tot ik een site in amerika vond die het deed voor 55 euro,heb dat maar gedaan,mijn vraag kunnen jullie hem unlocken hier ergens. :?
En nog een vraagje nu ik geen orange heb heb ik dan ook minder functie,s? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe maak je een backup- image van je telefoon?
Voor het upgraden naar wm2003 moet je hem eerst downgraden toch?
Weet iemand hoe je dit moet doen en waar een bijhorende rom kunt downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Verwijderd schreef op 08 november 2004 @ 23:20:
IK ben nog steeds bezig mn SPV te unlocken. Loopt nu al ruim een maand.... Eerst alles dgg, niks meer gehoord. Toen gebeld en nogmaals me imei dgg. Moest opgevraagd worden bij HTC. Toen maar es gemaild, kreeg ik te horen dat er geen simlock op zit, tenzij ik een telefoon met een orange logo heb. Weer teruggemaild dat ik de verwarring niet snap. Ik heb een SPV en die heeft een logo-tje ja..
Jammer dat het niet soepeltjes gaat...
Hmmm raar... bij mij ging het allemaal veel sneller. Je hebt toch wel een legale SPV :Y) :P
Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 17:54:
Hoe maak je een backup- image van je telefoon?
Voor het upgraden naar wm2003 moet je hem eerst downgraden toch?
Weet iemand hoe je dit moet doen en waar een bijhorende rom kunt downloaden?
Helaas heb ik de handleiding niet meer.. maar de rom kun je vinden op google... (hint gebruik SPV Canary) Ja, je zult moeten downgraden voordat je de update uit kunt voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jerome, ja ik heb een doodgewone SPV e-100 haha, maar vandaag belde orange dat ze het erg vervelend vonden en dat de fabrikant geen unlockcode heeft, en orange krijgt m ook niet "uit de computer". Ze gaan zoeken naar een oplossing.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat zoekwerk verricht te hebben in dit forum kom ik er nog niet helemaal uit, misschien kan iemand mij met mijn vraag helpen ...

Ik wil een SD kaartje voor mijn SPV Classic kopen, 128 MB ofzo, heb niet echt hele speciale eisen, maar ik zou graag willen weten welke merken worden geaccepteerd door het toestel. Ik heb begrepen dat de SPV vrij kieskeurig is en dat lang niet alle SD kaarten goed werken. Wie kan mij zeggen welk merk goed werkt of waar ik een compatibiliteits overzichtje o.i.d. kan vinden ?

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Verwijderd schreef op 09 november 2004 @ 20:31:
Na wat zoekwerk verricht te hebben in dit forum kom ik er nog niet helemaal uit, misschien kan iemand mij met mijn vraag helpen ...

Ik wil een SD kaartje voor mijn SPV Classic kopen, 128 MB ofzo, heb niet echt hele speciale eisen, maar ik zou graag willen weten welke merken worden geaccepteerd door het toestel. Ik heb begrepen dat de SPV vrij kieskeurig is en dat lang niet alle SD kaarten goed werken. Wie kan mij zeggen welk merk goed werkt of waar ik een compatibiliteits overzichtje o.i.d. kan vinden ?

Bvd.
Het gaat hierbij meestal om de grotere kaarten >512 mb die hij niet slikt. Mijn Sandisk van 256 pakt ie prima. Misschien is het verstandig om van te voren een afspraak te maken bij de winkel om 'm te mogen ruilen in geval van incompatibiliteit, of gewoon even testen in de winkel.
Of anders roep even in dit forum welk kaartje je op het oog hebt, misschien is er een mede tweaker die m toevallig werkende heeft/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook opzoek naar de 1.3.X image wie kan mij helpen??
wil graag wm2003 installeren maar het lukt nog niet helemaal ik heb nu 1.6 er op!

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er software voor de spv om je telefoon als afstandsbediening voor je tv te gebruiken? Moet toch mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee.. is best vaak gevraagd! het IR protocool van de SPV is daar gewoon niet geschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, bedankt. Bij de c500 dus ook niet? Daar zit het ir oogje ook aan de zijkant... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
  • Laatst online: 08-04 22:30
Even een vraagje, misschien heeft iemand het zelfde probleem gehad. Heb al bijna 3 jaar m'n spv, maar hij begint nu wat kuren te krijgen. Sommige smsjes die mensen me sturen komen nooit bij me aan. Echter die van Orange komen elke maand wel aan. Iemand dit probleem ook gehad oid? Misschien een oplossing voordat ik naar Orange ga? Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Gravedigger schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 11:16:
Even een vraagje, misschien heeft iemand het zelfde probleem gehad. Heb al bijna 3 jaar m'n spv, maar hij begint nu wat kuren te krijgen. Sommige smsjes die mensen me sturen komen nooit bij me aan. Echter die van Orange komen elke maand wel aan. Iemand dit probleem ook gehad oid? Misschien een oplossing voordat ik naar Orange ga? Alvast bedankt _/-\o_
waarom zou je naar orange gaan? alsof zij garantie geven na 1 jaar /me heeft daar nog niet zo lang geleden een langdurige, doch vruchtenloze discussie met ze over gehad :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
  • Laatst online: 08-04 22:30
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 11:57:
[...]

waarom zou je naar orange gaan? alsof zij garantie geven na 1 jaar * El Gravedigger heeft daar nog niet zo lang geleden een langdurige, doch vruchtenloze discussie met ze over gehad :Z
O'm me abbo op te zeggen ;) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of een kingston 256mb sd-card compatible is met de spv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

@Carlvanloo. Ik heb de software om de spv classic/e-100 te unlocken. Ben nu op school dus laat even je email adres achter dan mail ik hem wel even naar je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een URL voor de 1.36.22 ROM. Ik neem aan dat de 'oude' bios is die we nodig hebben?
http://www.pocketpc.ch/files/download/Canary_1_36_22.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoodlum2000 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 09:51:
@Carlvanloo. Ik heb de software om de spv classic/e-100 te unlocken. Ben nu op school dus laat even je email adres achter dan mail ik hem wel even naar je
Bedankt voor je aanbod, heb intussen wel de code gehad van Orange sinds vorige week. De SPV E-100 heb ik ook inmiddels verkocht. Werkt dat progje ook voor C500 misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om de 2003 bin file naar de SD kaart te krijgen als je geen SD cardreader hebt?
Ik kan alleen bij m'n SD kaart komen via m'n SPV. :|

Ik heb trouwens ook nog de 1.35 Uk versie gevonden als iemand die liever gebruikt.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Even resume, want ik heb een aantal topic inmiddels van de SPV gemist... ik heb de oudste SPV.. een paar vraagjes :

Ik heb nu T-mobile, en SMS gaat BRAAAD !!! soms komen ze aan soms niet ??? oplossing ?

En kan ik inmiddels GPS op m'n toestel krijgen, en wat kost dat ongeveer en hoe "betrouwbaar werkt dat "

I reject your reality and substitute my own!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag even zo'n Sweex multi-cardreader gekocht en nu heb ik ook Windows Mobile 2003 draaien! :D
Zal eerst eens gaan testen of alles wat ik met m'n tellie doe (wat niet echt veel is) nog steeds gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 13:23

404error

Page Not Found

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 15:53:
Ik heb vandaag even zo'n Sweex multi-cardreader gekocht en nu heb ik ook Windows Mobile 2003 draaien! :D
Zal eerst eens gaan testen of alles wat ik met m'n tellie doe (wat niet echt veel is) nog steeds gaat.
Even een kleine waarschuwing over die sweex cardreader. Ik had er ook één. Hij heeft het een jaartje goed gedaan en daarna spontaan 1 SD en 1 miniSd van me gesloopt. Goedkoop is in dit geval echt duurkoop. Wees slim, breng hem terug en koop een echt merk!!!

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een tutorial voor de WS 2003?

Heb inmiddels een tutorial gevonden. Romupdate.exe ziet in eerste instantie geen usb. Na een paar keer rebooten wel alleen reageert hij dan met "unknow command" als ik "qsf 10" in typ. Iemand een idee wat er fout gaat?

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-02 23:46
Ik heb iemand gevonden die zijn SPV Classic voor 75euro verkoopt. Is dit goed of niet? Zou ik deze kopen?
Is het een goed apparaat. Heb inmiddels een groot deel gelezen van deze posts maar de batterij blijkt niet lang mee te gaan blijkbaar.

Wat denken jullie?

Thanks!

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Misschien dat iemand dit weet, ik krijg binnenkort een draadloos netwerk thuis (livebox wannadoo) en nu vroeg ik mij af of ik dan met zo'n wifi-sdkaart via m'n ADSL kan internetten op m'n SPV. wie weet of dat kan ? of je dan ook elke keer instellingen moet switchen. En waar en hoeduur is zo'n wifikaart.

• Jerome!
Kingskawn schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 17:56:
Ik heb iemand gevonden die zijn SPV Classic voor 75euro verkoopt. Is dit goed of niet? Zou ik deze kopen?
Is het een goed apparaat. Heb inmiddels een groot deel gelezen van deze posts maar de batterij blijkt niet lang mee te gaan blijkbaar.

Wat denken jullie?

Thanks!
Waarschijnlijk heeft dit toestel geen garantie meer. Deze toestellen staan er erg om bekend om op den duur gebreken te gaan vertonen. Persoonlijk zou ik doorsparen voor een C500, om onder andere de reden die je zelf al aangeeft: de batterijlevensduur. Mocht het budget echt de bepalende factor zijn, zou ik m gewoon kopen, het blijft een leuk toestel. Maar lees dit topic eens goed door, en oordeel dan zelf.
mkanon schreef op donderdag 16 december 2004 @ 09:23:
Misschien dat iemand dit weet, ik krijg binnenkort een draadloos netwerk thuis (livebox wannadoo) en nu vroeg ik mij af of ik dan met zo'n wifi-sdkaart via m'n ADSL kan internetten op m'n SPV. wie weet of dat kan ? of je dan ook elke keer instellingen moet switchen. En waar en hoeduur is zo'n wifikaart.
Punt 1 de drivers zijn nog niet optimaal
Punt 2 de kaart vreet stroom
Punt 3 hij steekt uit waardoor je 'm gemakkelijk zou kunnen beschadigen.
Punt 4 prijs kwaliteit verhouding.

Mijn advies... laat het idee varen,

(offtopic: ik heb nu een C500 met bluetooth en is stukken praktischer
en bovendien goedkoper)

[ Voor 61% gewijzigd door Jerome! op 16-12-2004 13:34 ]

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Jerome! schreef op donderdag 16 december 2004 @ 13:32:
[...]

Waarschijnlijk heeft dit toestel geen garantie meer. Deze toestellen staan er erg om bekend om op den duur gebreken te gaan vertonen. Persoonlijk zou ik doorsparen voor een C500, om onder andere de reden die je zelf al aangeeft: de batterijlevensduur. Mocht het budget echt de bepalende factor zijn, zou ik m gewoon kopen, het blijft een leuk toestel. Maar lees dit topic eens goed door, en oordeel dan zelf.

[...]

Punt 1 de drivers zijn nog niet optimaal
Punt 2 de kaart vreet stroom
Punt 3 hij steekt uit waardoor je 'm gemakkelijk zou kunnen beschadigen.
Punt 4 prijs kwaliteit verhouding.

Mijn advies... laat het idee varen,

(offtopic: ik heb nu een C500 met bluetooth en is stukken praktischer
en bovendien goedkoper)
Thanx voor de uitleg.. duidelijk verhaal

GRRRR ik wil ook een c500 maar m'n abbo loopt nog minstens 1,5 jaar ... :X

[ Voor 3% gewijzigd door mkanon op 16-12-2004 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 13:23

404error

Page Not Found

Topicstarter
Maar ja, voor een kleine €300 koop je een C500...

Als je een WiFi kaart en zo wil gaan kopen is dat denk ik nog niet zo'n slechte optie....

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Er is nu een nieuwe msn te verkrijgen voor Windows Smartphone's momenteel GRATIS, het zou met deze msn mogelijk kunnen zijn om via wap direct vanaf de telefoon te msnen via bijv. orange world. Ik heb er een topic over geopend: [rml][ IM+] De MSN/YAHOO, voor je mobiel[/rml].
Haast je, het programma zal waarschijnlijk nog slechts enkele dagen met licentie gratis te downloaden zijn voor Windows Mobile Phone's !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een spv classic. en probeer dus wm2003 erop te krijgen natuurlijk!

Alleen het lukt niet, ik heb 1.6 erop draaien. een Canary v1.10 . Het updaten van wm2003 werkt dus niet, ik moet hem eerst zien te downgraden, nu heb ik downgrade software maar die werkt helemaal niet. Weet iemand hier raad mee.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het downgraden lukt gewoon niet omdat hij de melding geeft dat het niet mogelijk is omdat ik dan een nieuwere versie heb als die ik wil gaan installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Zet hem eens in bootloader modus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in cannery menu bedoel je?
nee dan lukt het helemaal niet, dan krijg je na een tijdje de melding unable to connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een beetje rondgekeken hoe ik 2003 op m'n SPV kan krijgen, maar elke link loopt dood. Ik vraag niet echt om software, maar om een minimale howto, zodat ik ergens mee kan gaan beginnen om uit te zoeken hoe het ongeveer moet werken.

het enige wat ik tot nu toe heb is dat je een SD kaartje nodig moet hebben.
Waarchijnlijk moet je hier een os op zetten en dan via de bootloader manier iets in de flash programmeren,

heeft iemand voor mij nog wat hints?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 21:36:
in cannery menu bedoel je?
nee dan lukt het helemaal niet, dan krijg je na een tijdje de melding unable to connect.
Raar, Canary scherm is dat 3 kleurenscherm ja. Je mag 'm niet aansluiten via een usb hub.
Ook een firewall wil nog wel eens dwars zitten. Probeer activesync en wcescomm.exe eens te killen. Misschien is je usb kabel/cradle wel kapot? Ik kan er helaas niet meer van maken.
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 10:42:
Ik heb nu een beetje rondgekeken hoe ik 2003 op m'n SPV kan krijgen, maar elke link loopt dood. Ik vraag niet echt om software, maar om een minimale howto, zodat ik ergens mee kan gaan beginnen om uit te zoeken hoe het ongeveer moet werken.

het enige wat ik tot nu toe heb is dat je een SD kaartje nodig moet hebben.
Waarchijnlijk moet je hier een os op zetten en dan via de bootloader manier iets in de flash programmeren,

heeft iemand voor mij nog wat hints?
Nou alle links werken bij mij nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik naar:
http://www.SPV2003.TK ga krijg ik het volgende te zien:
http://my.dot.tk/cgi-bin/bn300.taloha/entry

Helaas loop ik ook vast op links die ik via google vindt.

Heeft iemand nog een offline manual/howto/walkthrough etc...

[ Voor 6% gewijzigd door Microkid op 25-01-2019 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ djgraaf, Ik heb je een mailtje gestuurd moet maar even kijken of je er iets aan hebt.

Ja ik krijg het toch echt niet voor elkaar . wat ik dus heb gedaan is

Active sync afgesloten, spv in het kanarie menu gezet (canary, 3kleuren menu) haha.
en dan die update, het duurt heel erg lang en dan krijg je de melding incompactible rom.
het komt omdat er 1.6 NL opstaat en de rom die ik er dus in moet zetten 1.3 is en ENG want de Nl kan ik niet vinden.

zou het daar mischien aan liggen?

wie heeft er een link naar een nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 16:09:
@ djgraaf, Ik heb je een mailtje gestuurd moet maar even kijken of je er iets aan hebt.

Ja ik krijg het toch echt niet voor elkaar . wat ik dus heb gedaan is

Active sync afgesloten, spv in het kanarie menu gezet (canary, 3kleuren menu) haha.
en dan die update, het duurt heel erg lang en dan krijg je de melding incompactible rom.
het komt omdat er 1.6 NL opstaat en de rom die ik er dus in moet zetten 1.3 is en ENG want de Nl kan ik niet vinden.

zou het daar mischien aan liggen?

wie heeft er een link naar een nl?
Zorg ervoor dat je de installatie-bestand van 1.6 NL hebt. Pak het bestand uit naar een willekeurige map met WinRar bijvoorbeeld. Zorg dat je dit hetzelfde doet met je 1.3 Rom. Vervang de NK.nbf (van +/- 32 MB) naar het bestand van de 1.3 Rom die ook NK.nbf heet. draai het programma VoUpgradeUt.exe met de NK.nbf van rom 1.3 (dus het programma die eigenlijk van de 1.6 rom was geweest) en dan zou het eigenlijk moeten werken (bij mij wel in ieder geval)

Voor mensen die nu Windows Mobile 2003 draaien en ook net als mij een keyboard hadden is daar een driver voor te downloaden de link: http://www.ppcw.net/downloads.php
Onder smartphone staat: Eleksen Flex Keyboard. Deze is bruikbaar met het oprolbare toetsenbord die orange geleverd heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door DaJohn op 18-01-2005 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohhhh! Thanks voor de downgrade tip

EINDELIJK LUKT HET !

Na ongeveer 20 Man-uren, Met een Spv bezig zijn is het dan eindelijk gelukt De kanarie test versie van 2003 staat er op ! Top!

Echt super bedankt voor de downgrade tip!

Proud Spv 2003 User!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:58:
Ohhhh! Thanks voor de downgrade tip

EINDELIJK LUKT HET !

Na ongeveer 20 Man-uren, Met een Spv bezig zijn is het dan eindelijk gelukt De kanarie test versie van 2003 staat er op ! Top!

Echt super bedankt voor de downgrade tip!

Proud Spv 2003 User!
Graag gedaan...
Wel best relaxt hè...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja das zeker Relax ik vind de spv classic namelijk de fijnste spv
ik heb de e200 en de c500 ook gehad maar eerlijk waar vind ik de classic het fijnste smsen en in de hand liggen.

ook de navigatie pijltjes van de classic vind ik het fijnste.
En nu met 2003 helemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:55

Polycom

Poes van goud

Ik heb even een vraag, ik heb geen smartphone dus ik vraag het even voor een vriend van mij.

Ik heb die unlock op zijn telefoon gezet maar hij kan hem niet openen
hetzelfde geldt voor doom

bij de unlock geeft hij een apk error (wat dat ook mag betekenen)
en bij doom zegt hij dat dat DOOM1.WAD niet in de map staat (staat er wel in)

Hoe moet ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

hoi ik ben nieuw hier, en ik heb een paar vraagjes
ik heb eigenlijk alle topics wel een beetje snel doorgelezen maar kan de antwoorden niet echt vinden

ik heb een spv e200
welke resolutie kan ik nou het beste met pockettv gebruiken? welke is het mooist en loopt het best?
of is er nog een beter proggie dat filmpje afspeelt

ik heb laatst mijn spv ge-update eergister ofzo maar nou lees ik allemaal zooi over windows mobile 2003 ? wat is dat en is het sneller?

ik heb een orange free 20 abonnement kan ik hiermee nog iets extra's mms versturen, msnen online filmpjes kijken??? of moet ik daarvoor een speciaal abonnement hebben?

kan ik met mijn abbo ook gprs gebruiken oid ?

waar kan ik goedkope mmc of sd kaartjes krijgen?

en is het mogenlijk om een bewegende gif als achtergrond te gebruiken?

kheb nog wel meer vragen maar ik laat het hier wel ff bij
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bijna overtuigd, kwil eigelijk de 'normale' Orange SPV kopen, icm met een 1-jarig 12,50/maand abbonement. Nog 1 vraagje, ik heb een deel van de topics over deze telefoon doorgelezen, er blijken nog al wat mensen last te hebben van een accu die er na een dag mee kapt. Klopt dit, of is dit te voorkomen/verhelpen met een upgrade oid?
Ik ben van plan de telefoon vooral voor SMS en MP3 te gebruiken.

BVD als iemand hier een antwoord op heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Pu_Dy schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 14:19:
Ik heb even een vraag, ik heb geen smartphone dus ik vraag het even voor een vriend van mij.

Ik heb die unlock op zijn telefoon gezet maar hij kan hem niet openen
hetzelfde geldt voor doom

bij de unlock geeft hij een apk error (wat dat ook mag betekenen)
en bij doom zegt hij dat dat DOOM1.WAD niet in de map staat (staat er wel in)

Hoe moet ik dit oplossen?
Zeg maar tegen die vriende dat 'ie zich toch even wat meer moet verdiepen in de smartphone want dit is basis en zoekwerk.
koekoek2003nl schreef op zondag 23 januari 2005 @ 19:53:
hoi ik ben nieuw hier, en ik heb een paar vraagjes
ik heb eigenlijk alle topics wel een beetje snel doorgelezen maar kan de antwoorden niet echt vinden

ik heb een spv e200
welke resolutie kan ik nou het beste met pockettv gebruiken? welke is het mooist en loopt het best?
of is er nog een beter proggie dat filmpje afspeelt

ik heb laatst mijn spv ge-update eergister ofzo maar nou lees ik allemaal zooi over windows mobile 2003 ? wat is dat en is het sneller?

ik heb een orange free 20 abonnement kan ik hiermee nog iets extra's mms versturen, msnen online filmpjes kijken??? of moet ik daarvoor een speciaal abonnement hebben?

kan ik met mijn abbo ook gprs gebruiken oid ?

waar kan ik goedkope mmc of sd kaartjes krijgen?

en is het mogenlijk om een bewegende gif als achtergrond te gebruiken?

kheb nog wel meer vragen maar ik laat het hier wel ff bij
:)
Wat betreft de films ga even op zoek naar pocketdivxencoder en betaplayer, die heeft presets waarmee alles vloeiend zal lopen.
Je zit eigenlijk in het verkeerde topic want dit is voor de SPV Classic en E100 die nog geen Windows Mobile 2003 hebben. De SPV E200 heeft dat al bij levering, kijk voor updates even op orange.nl
En ten slot voor internet toegang heb je Orange World nodig en daar loopt ook een prachtig draadje hierover op Tweakers waar je alle antwoorden zult vinden.
Voor MMC en SD kaartjes prijsvergelijk is er de Tweakers Pricewatch.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 20:53:
Ik ben bijna overtuigd, kwil eigelijk de 'normale' Orange SPV kopen, icm met een 1-jarig 12,50/maand abbonement. Nog 1 vraagje, ik heb een deel van de topics over deze telefoon doorgelezen, er blijken nog al wat mensen last te hebben van een accu die er na een dag mee kapt. Klopt dit, of is dit te voorkomen/verhelpen met een upgrade oid?
Ik ben van plan de telefoon vooral voor SMS en MP3 te gebruiken.

BVD als iemand hier een antwoord op heeft!
Je moet er vanuit gaan dat je iedere dag je telefoon aan de oplader moet hangen ja, af een toe haalde ik 2 dagen (verleden tijd: heb nu een C500 :9 ) Misschien kun je op Markplaats goedkoop een 2e accu aanschaffen dat scheelt dan al weer wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
mensen... enig idee of je flat fee internet adressen (lees: HTTP) kunt openen op je SPV?

[ Voor 8% gewijzigd door DaJohn op 28-01-2005 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Ook dat staat in het orange world topic, ik post dit nu van mijn c500 heb geen zin op te zoeken welke pagina.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Heeft iemand een idee hoe ik de SPV open krijg? Ik heb via www.coolsmartphone.com wel een site gevonden maar krijg hem niet helemaal open. Aan de kant van de Voice-button krijg ik hem namelijk moeilijk open. Wie weet een manier?

• Kampen
Is het trouwens ook mogelijk om van "Windows Mobile 2003 (beta)" weer terug te gaan naar de orginele 1.6 (krijg dit namelijk niet voor elkaar)

Als ik de update uitvoer, en de spv in canary modus zet gaat hij bezig met het wissen van de bestanden maar blijft hier hangen :S

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand mij aan een handleiding kunnen helpen? Ik heb de rom van +/- 32mb van Hoodlum. Verder heb ik geen bestand om mijn telefoon te downgraden. Weet iemand hier een link van?

hoiberdoib at yahoo.com

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het spijt me ontzettend als ik er toch overheen gelezen heb, maar...

De link naar de 1.6. update voor de SPV werkt niet meer.
Is deze nog ergens te krijgen? Ik draai op het moment 1.5.0.27 en die blijft toch wat traag en moeilijk doen.
Ik zou graag overstappen naar het snellere 1.6, tenzij iemand me daar echt van af weet te praten.
(want 2003 er op zetten is ook iets wat ik niet zomaar doe, naar wat ik lees)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 20:01:
Het spijt me ontzettend als ik er toch overheen gelezen heb, maar...

De link naar de 1.6. update voor de SPV werkt niet meer.
Is deze nog ergens te krijgen? Ik draai op het moment 1.5.0.27 en die blijft toch wat traag en moeilijk doen.
Ik zou graag overstappen naar het snellere 1.6, tenzij iemand me daar echt van af weet te praten.
(want 2003 er op zetten is ook iets wat ik niet zomaar doe, naar wat ik lees)
Ik zal wel de laatste zijn die je van de 1.6 update af zal praten.... ik zou eerder 2003 aansmeren :Y)
Maar als 2003 je te ingewikkeld lijkt kun je nog gewoon hier:http://www.orange.nl/mijnorange/tools/spv/index.php de update van de orange site aftrekken. Let er wel op dat je eerst moet inloggen bij "Mijn Orange"

offtopic:
gezellig kampvuur @ orange.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerome! schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 20:19:
Ik zal wel de laatste zijn die je van de 1.6 update af zal praten.... ik zou eerder 2003 aansmeren :Y)
Maar als 2003 je te ingewikkeld lijkt kun je nog gewoon hier:http://www.orange.nl/mijnorange/tools/spv/index.php de update van de orange site aftrekken. Let er wel op dat je eerst moet inloggen bij "Mijn Orange" [/offtopic]
Tja, te ingewikkeld...ik ben geloof ik een beetje nerveus dat het misgaat.
En om heel eerlijk te zijn raak ik hier en daar soms een beetje het spoor bijster als ik de beschrijvingen hier lees. :P Maar misschien dat er eens rustig voor gaan zitten wat dat betreft ook helpt...

Ik zal er iig wel even tijd voor hebben om er over na te denken, aangezien ik inmiddels niet meer bij Orange aangesloten ben; ik ben van abo gewisseld. Dus Mijn Orange wordt een beetje lastig.
Op zoek naar iemand met een Orange abo, of er achter komen dat ik de overstap naar 2003 toch aandurf. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmm...nu ik er even naar gekeken heb, is het misschien toch beter te behapstukken dan ik dacht. En dan lonkt WM2003 op de SPV toch wel. :9

Vraagje: Als ik nav de beschrijvingen van Hoodlum probeer om zelf hier een "zo moet het dus?"-post te plaatsen, zodat ervarener forumleden zoals Hoodlum zelf, Jerome of DaJohn hoofdschuddend mij kunnen vertellen waar ik de fout in zal gaan en mij voor rampspoed kunnen behoeden (zo, wat een zin! 8)7 ), is dat dan okee of juist not done?
Ik wil niet het idee geven dat ik dan met andermans prestaties ga pronken...leek me alleen wel een idee om uit te sluiten of ik iets serieus fout heb begrepen van de uitleg tot nog toe.

Ik weet bijv. niet echt precies wat ik moet doen als ik een backup heb gemaakt. Kan ik dan ongestraft de SD er uit trekken, of moet ik daarvoor eerst de SPV uit de Canary-scherm-stand halen..? :?

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
Gisteravond heb ik mijn SPV uitgezet om niet gestoort te worden (ivm sporten). Batterij was toen nog 2/3 vol. Vanochtend zet ik hem aan, battery nog steeds 2/3 vol, alleen zie ik tot mijn stomme verbazing na het invullen van mijn pincode de melding dat het netwerk me niet accepteerd.
Vervolgens komt er AACONFIG, please wait in het display te staan,
en na ong. een minuut komt het originele 'homepage' terug op mijn beeld. Dit valt gelijk weer weg, waarna er komt te staan IPSM check, please wait wat na ong. 30 sec op 'Press OK to restart' komt te staan.
Vervolgens lijkt het erop dat de telefoon zich heeft gereset naar de ORange instellingen incl. software lock. Mijn contactpersonen/sms/kalender is nog wel allemaal aanwezig.

Weet iemand wat hier van de oorzaak kan zijn?

• DaJohn
Voor de mensen en Heilege Beer de handleiding.
Er zitten helaas geen plaatjes bij, maar mocht iemand zin hebben om zijn SPV opnieuw te installeren op deze manier, maak er dan alsjeblieft screenshots bij :9

Handleiding SPV 2003

!!!Deze handleiding gebruiken is voor eigen risico!!!

Benodigdheden:

* De rom van hoodlum met wm 2003 erop.
* Een rom met als bootloader 0.9x zoals de 1.36 rom van Orange.
* Het programma romupdate.exe
* WinHex
* Cardreader
* SD Kaart met minimaal 32 MB geheugen.
* Geduld :7

Alle bestanden heb ik in bezit... mocht je een bestand willen hebben dan kun je
mailen naar johnvdschaaf@gmail.com zorg er wel voor dat je account 10 mb aan kan voor
het ontvangen van attachments!

De stappen:

1.) Formatteer je SD kaart met je SPV.
Start de SPV op met "record knop" en "aan" knop.
De SPV wordt opgestart in de zogenaamde bootloader-mode
Zorg dat je op een knop drukt als hij daarvoor vraagt.
Er staat zoiets als: Press any button to go to bootloader.

2.) Zorg ervoor dat de SPV aangesloten is met de computer door
middel van de cradle. Zorg ervoor dat bij Taakbeheer het
proces wsecomm.exe beeindingd is.

3.) Open het programma romupdate.exe
Kies bij port iets met USB erin en druk op OK
Er wordt een leeg schermpje geopend net zoiets als ms-dos dat heeft.
Als je op Enter drukt komt er "cmd 0>" te staan.

4.) Als je je SD nog niet had geformatteerd met je SPV doe dat het volgende:
Typ als volgt in: qsf 10.
Nadat alles klaar is komt er te
staan: "cmd 1>". Het SD geheugenkaart is geformateerd.

5.) Typ nu als volgt in: qsf 11. Nu wordt ROM (dus de complete inhoud
en alle instellingen van je telefoon) van de SPV gekopieerd naar
de SD kaart. Nadat alles klaar is komt er te staan: "cmd 3>".

6.) Nu moet je er voor zorgen dat de SD geheugenkaart gebackupt
wordt naar de harde schijf. Dat kan door middel van het programma WinHex.
Open WinHex en druk op CTRL-D. Er wordt een schermpje geopend.

Kies bij Source Disk: Removable medium x, waarbij x een getal
voorsteld. Zorg er wel voor dat je de "physical media" kiest.
Deze staat onderaan van de lijst. Als je kaart in de
cardreader zit staat er eenmalig Removable medium x en dat
is de kaart die er dan in zit!

Kies bij Destination het "bestand-icoontje" en kies een plekje
waar je je backup wilt plaatsen.

Druk nu op OK en de backup zal gemaakt worden!

7.) Wanneer we het backup-bestand terug willen plaatsen doen we
bijna hetzelfde als dat we met het backup maken gedaan hebben,
maar dan kies je bij source het bestand, en bij destination de
removable medium x, de SD kaartje dus.

Kopieer op deze manier ook de 2003 rom van Hoodlum.

8.) Zorg ervoor dat SD kaart weer terug in de SPV zit en start
met de aan-knop en de record-knop tegelijk ingedrukt op.
Er komt iets te staan met: WinCE en GSM. Zorg er voor
dat je de Actionbutton indrukt. De backup of wm 2003 rom zal
geplaatst worden op je SPV.

!!! LET OP DIT KAN EEN TIJD DUREN! HAAL DUS DE BATTERIJ ER NIET
METEEN UIT. JE MOET HET ONGEVEER VOORSTELLEN ALS HET EROP ZETTEN
VAN EEN NIEUWE UPDATE ROM VAN ORANGE. DEZE DUURT OOK MEER DAN EEN
KWARTIER ZEKER !!!

Have fun met WindowsMobile 2003 op je SPV Classic en/of E-100 :Y) 8)

[ Voor 13% gewijzigd door DaJohn op 17-02-2005 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig Da John! Ik hoop dat je nog even op een vraag antwoord zou willen geven:

-Als ik met Winhex de ROM wil plaatsen op mijn harde schijf, heb je het over een cardreader.
Kan ik op het moment dat ik de ROM-backup gemaakt heb de SD kaart uit de SPV halen, in de cardreader steken, de backup overzetten en de 2003rom er op zetten?
Of moet ik dan eerst de SPV uitzetten? En kan ik dat gewoon doen als deze in bootloader staat?

Het spijt me dat je me wat bij de hand moet nemen...ik wil gewoon graag van tevoren weten of ik het goed begrepen heb.

in ieder geval heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 01:16:
Geweldig Da John! Ik hoop dat je nog even op een vraag antwoord zou willen geven:

-Als ik met Winhex de ROM wil plaatsen op mijn harde schijf, heb je het over een cardreader.
Kan ik op het moment dat ik de ROM-backup gemaakt heb de SD kaart uit de SPV halen, in de cardreader steken, de backup overzetten en de 2003rom er op zetten?
Of moet ik dan eerst de SPV uitzetten? En kan ik dat gewoon doen als deze in bootloader staat?

Het spijt me dat je me wat bij de hand moet nemen...ik wil gewoon graag van tevoren weten of ik het goed begrepen heb.

in ieder geval heel erg bedankt!
Net zoals je zegt... wanneer je de backup van de oude 2002rom naar de PC geplaatst hebt op een veilige willekeurige plaats, dan kun je op dezelfde manier bijna de 2003rom terug plaatsen middels de cardreader. Wanneer die helemaal klaar is kun je de SD-kaart terug stoppen in de SPV opnieuw opstarten door de batterij van te voren in bootloader mode eruit te halen en deze opnieuw op te starten in de bootloader mode.. je moet een keer op de action knop drukken wanneer je iets ziet staan als WINCE en dergelijke... daaarna moet je zeker een kwartier wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaJohn schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 18:41:
opnieuw opstarten door de batterij van te voren in bootloader mode eruit te halen en deze opnieuw op te starten in de bootloader mode.
Kijk, dat was het laatste stukje info wat ik nog nodig had! _/-\o_
Heel erg bedankt, en als alles meezit horen jullie weer van me als ik WM2003 draai. :)
Pagina: 1 2 3 Laatste