[Outlook / Exchange] Unable to Load Personal Free/Busy Data

Pagina: 1
Acties:

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:22

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
We hebben op mijn werk een Exchange 5.5 server staan, de Windows clients gebruiken Outlook 2000/2003 en de Mac's gebruiken de Outlook 2001 client onder OS 9.2.2.

We hebben een gebruikster die op een Mac werkt, en die dus Outlook 2001 gebruikt, die gebruiker heeft problemen met het aanpassen van het aantal maanden bij de "beschikbaarheids" informatie. Wat je er ook invult (bij ons 6 maanden), als je Outlook sluit en weer opnieuw opstart is het getal weer 0. Met andere woorden, niemand kan met haar een afspraak plannen omdat er geen info over geplubiceerd wordt.

Ik heb de voorkeuren van Outlook binnen OS 9 al een keer weggegooid en Outlook 2001 opnieuw geïnstalleerd maar dat heeft geen nut.

Daarna heb ik een profiel voor haar gemaakt op een Windows machine, als ze binnen Outlook 2000 het probeerd te veranderen blijft de wijziging wel staan, maar dan krijg je de volgende foutmelding: "Unable to Load Personal Free/Busy Data". Er wordt dus nog steeds niets gepubliceerd.

Het is de enige gebruiker die dit probleem heeft.

Ik heb toen op de diverse site gezocht (MS technet, Experts Exchange, Google, GoT) en wel een paar artikelen gevonden, zoals deze, maar die bieden geen oplossing.

Heeft iemand dit probleem al een keer gehad of zijn wij de enige?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• geurtd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:19

geurtd

www.geurt.com

Probeer eens Outlook op te starten met de /clearfreebusy switch bij deze gebruikster.

Life is like a box of chocolates, you never know wich one will kill you

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:57

nwagenaar

God, root. What's the differen

Het is mogelijk dat er een corruptie binnen de database is bij de desbetreffende gebruiker. Ik heb dit meerdere malen meegemaakt (en eveneens dezelfde foutmelding) en door gebruik te maken van de isinteg tool, heb ik deze problemen kunnen verhelpen.

Meer informatie over isinteg vind je hier en hier.

In feite heb je voldoende aan de volgende commando:
code:
1
isinteg -pri -fix -test alltests

Deze dien je net zolang te draaien totdat alle problemen en/of warnings op 0 staan. Mocht je Exchange database echt problemen geven, dan is eseutil een mogelijkheid maar dit zou ik niet willen adviseren aangezien het meer problemen kan geven dan dat het oplost. Eseutil is dus de allerlaatste mogelijkheid.

In ieder geval veel succes met dit probleem!

[ Voor 12% gewijzigd door nwagenaar op 14-09-2004 10:29 . Reden: Verduidelijking ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Verwijderd

geurtd schreef op 14 september 2004 @ 10:24:
Probeer eens Outlook op te starten met de /clearfreebusy switch bij deze gebruikster.
typefoutje neem ik aan? /cleanfreebusy is de correcte switch.

• geurtd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:19

geurtd

www.geurt.com

U are correct My Bad.
Typo inderdaad

Life is like a box of chocolates, you never know wich one will kill you