Toon posts:

Draadloos netwerk met @home aansluiting...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Tot voor kort hadden wij een "netwerkje": kabelmodem ging in Linksys 54G router, waarop een vaste pc (met netwerkkabel) en mijn laptop (draadloos) aangesloten waren.

Mijn vriend kreeg steeds problemen met diverse programma's, dus Linksys ertussenuit gehaald. Wat nu? ADSL erbij? Nee, kan niet want we hebben (willen) geen vaste telefoon meer... Weer een router ertussen? Nee, want dan krijgen we weer last van elkaar.

Dus: is er een mogelijkheid waarop ik wel draadloos kan werken, zonder dat er iets tussen mijn vriend zijn pc en de kabelmodem in moet?

Help?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:29

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Define 'problemen' ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Plotseling veranderd IP-adres, niet meer kunnen werken met Direct-Connect (filesharing)...

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 10:47
ik snap er nog steeds niet echt veel van.

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:51

jurma

simply connecting...

Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 11:00:
Plotseling veranderd IP-adres, niet meer kunnen werken met Direct-Connect (filesharing)...
uhm verander je het ip toch in de router?

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Verwijderd

Topicstarter
Dat hadden we kunnen doen. Nu is de vraag: hoe kan ik mijn vriend zijn computer aansluiten op de kabelmodem zonder dat daar dus een router tussen moet en daarnaast zelf draadloos het internet op...

Moet hij dan een netwerkkaartje in zijn pc wat naar een draadloze router gaat, of bestaan er ook routernetwerkkaartjes... wat kan ik het beste doen, bovenstaande in acht nemend.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Die linksys router zou t gewoon moeten doen hoor, ligt echt niet aan @home. Gewoon goed je dingen instellen. Bij @home krijg je aan de hand van je hostname je ip adres (die stel je dus in de router in!), dan kun je gewoon je verbinding delen...zowel met draad als draadloos. Voor je filesharing meuk zul je porten moeten forwarden op je router.

Ik zie het hele probleem niet zo :?

Verwijderd

Topicstarter
Poorten moeten forwarden... ja tuurlijk, dat ga ik echt niet bedenken hoor als iemand-die-best-handig-is-met-computers-maar-vaak-gewoon-dingen-voor-elkaar-krijgt-zonder-te-weten-wat-ze-gedaan-heeft.

Maar zie mijn andere berichtje voor de vraag die nu speelt...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 16:13 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:22
Dus met je router hangt de ene bedraad, en jou computer draadloos aan internet.

Ik stel voor dat je eens de handleiding leest, ip's goed instelt, eventueel poorten forward en dan moet alles perfect werken.
Kijk ook eens of er geen nieuwe firmware is voor je router, dat kan soms problemen oplossen.

En je bent trouwens enorm onduidelijk, wat is je vraag nu eigenlijk????
Ik begrijp niets van je routernetwerkkaartje-gezever (nofi).
(een ander berichtje voor je vraag die nu speelt, wat speelt je vraag, voetbal?)

[ Voor 30% gewijzigd door naftebakje op 14-09-2004 16:20 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Ik hang hier via @home met 4 vaste en 1 draadloze PC aan een Robotics router en heb geen enkel probleem. In ieder geval blijven de toegewezen IP-adressen zoals ze zijn.
Lannen en online gamen (met zijn 2-en tegelijk) zonder problemen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 16:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus met je router hangt de ene bedraad, en jou computer draadloos aan internet.
Dit was zo en wil ik niet meer.
Ik stel voor dat je eens de handleiding leest, ip's goed instelt, eventueel poorten forward en dan moet alles perfect werken.
Dat deed het ook, maar af en toe niet, dus daar willen we vanaf.
En je bent trouwens enorm onduidelijk, wat is je vraag nu eigenlijk????
Ik begrijp niets van je routernetwerkkaartje-gezever (nofi).
(een ander berichtje voor je vraag die nu speelt, wat speelt je vraag, voetbal?)
Het berichtje wat ik vlak ervoor heb gepost:
Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 15:42:
Dat hadden we kunnen doen. Nu is de vraag: hoe kan ik mijn vriend zijn computer aansluiten op de kabelmodem zonder dat daar dus een router tussen moet en daarnaast zelf draadloos het internet op...

Moet hij dan een netwerkkaartje in zijn pc wat naar een draadloze router gaat, of bestaan er ook routernetwerkkaartjes... wat kan ik het beste doen, bovenstaande in acht nemend.
Duidelijker kan ik niet zijn.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-05 21:58

Valkyre

Kitesurf FTW!

beetje raar topic, lijkt erop dat de TS de functie een router niet helemaal begrijpt maar goed. (nofi)

je kan ook een 2 netwerkkaarten in de pc van je vriend doen, dan krijg je het volgende.

Internet------NIC 1 PC vriend(ICS of iets dergelijks) NIC 2 -------- router/accespoint-- en de overige machines.

en dat DC++ niet werkt is gewoon een kewstie van poorten forwarden en DC++ GOED configureren, je moet namelijk je WAN IP opgeven en dan de goed poort ingeven, dan kan je weer ACTIVE zijn.

uitleg poorten ! klik

de eerste mogelijkheid die ik geven, is meer werk dan even uitvinden hoe een router werkt!!!

[ Voor 20% gewijzigd door Valkyre op 15-09-2004 01:54 ]

iRacing Profiel

Pagina: 1