[Excel] Groot document printen en werken tegelijk mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
PC: Win98se, Office 2000 sr-1.

Probleem: Als je een groot document een aantal keer print in Excel, dan blijft soms wel 5 minuten er een schermpje staan: Printen pagina 1 van zoveel, naar printer zoveel. Dit klopt, niks aan de hand. Echter als je tegelijk in een ander Excel document wilt gaan werken, en deze aanklikt, dan gaat hij weer terug naar het document welke je aan het printen bent, en je krijgt dus dat printschermpje weer te zien. Ofwel het lijkt er op dat je niet én een document kunt printen, én in een ander Excel document kan werken. Weet iemand of hier wel een methode voor is? Het komt regelmatig voor dat er zeer grote dingen geprint worden, en dit is steeds verloren tijd.

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 16:00

De Nelis

en anders maar niet...

Wat zijn de overige specs van je systeem, geheugen, cpu ed. ? Dan zou het wat meer duidelijkheid kunnen scheppen :)

time is infinite, but each week is ten hours short..

• smvs
  • Niet online
n13ls13 schreef op 14 september 2004 @ 08:35:
Wat zijn de overige specs van je systeem, geheugen, cpu ed. ? Dan zou het wat meer duidelijkheid kunnen scheppen :)
Het is een PIII-600 met 256MB, maar dit lijkt me niet zo heel relevant omdat het systeem niet echt op zijn bek gaat, het is meer Excel die hetgeen wat ik wil gewoon niet toelaat. Het komt niet door traagheid bedoel ik dus.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:17

iMars

Full time prutser

Staat je printer ingesteld als direct naar printer printen?
Of wordt het document eerst gespooled?

Als het eerste het geval is, probeer dan ff om het document te spoolen.

Ik had het vaak met grote word documenten, die ging ie pagina voor pagina uitprinten. Als je hem laat spoolen zet ie alles in een que en zou je verder moeten kunnen werken ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

Verwijderd

Kun je in je driver aangeven dat je het bestand x keer wilt printen? (itt in Excel)
Dit zou er voor moeten zorgen dat excel maar 1x voorwerkt, de driver zorgt dan voor het verveelvuldigen.

• smvs
  • Niet online
webmail schreef op 14 september 2004 @ 09:14:
Staat je printer ingesteld als direct naar printer printen?
Of wordt het document eerst gespooled?

Als het eerste het geval is, probeer dan ff om het document te spoolen.

Ik had het vaak met grote word documenten, die ging ie pagina voor pagina uitprinten. Als je hem laat spoolen zet ie alles in een que en zou je verder moeten kunnen werken ;)
Hij staat op spoolen. Hierbij kan je kiezen tussen 'beginnen met printen nadat de laatste pagina in de wachtrij is gezet' en 'met printen nadat de eerste pagina in de wachtrij is gezet' dat heb ik nu op 'laatste gezet', misschien helpt het.

In de driver kan ik niks vinden.

Overigens is het een Phaser 860DP Printer die aan de server hangt. Het schijnt dat op een ander (veel sneller, P4-2400) Windows 98 workstation het probleem zich niet voordeed, dat is dus het vage. Ik kan niet controleren hoe dit in elkaar zat want hier staat inmiddels XP op.

[ Voor 24% gewijzigd door smvs op 14-09-2004 10:13 ]

Pagina: 1