Toon posts:

[XP] OEM XP (bij Dell) op een HP installeren geeft BSOD*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Bij mijn dell inspiron 8200 laptop heb ik win xp home gekregen. nu wil ik deze cd instaleren op een andere computer namelijk een hp desktop pavilion.
Ik heb eerst een schijf geformateerd en toen geinstalleerd, dit lukte, maar bij het opstarten kwam de melding kernel_data_inpage_error.
Toen ik nog een wou proberen de cd te instaleeren (weer na formatteren) kreeg ik steeds meldingen dat bepaalde files niet gekopieerd konden worden.

Is het wel mogelijk om een versie win xp home geleverd bij een dell computer te instaleeren op een HP pavilion desktop? of is hier iets anders aan de hand (bv. virus?)

ALvast bedank voor jullie andwoord! (ik weet het zelf echt niet meer...)

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:17

AirX

Tweak Guru

Ik zelf heb het nog niet geprobeerd, maar wat ik wel weet is dat elke Dell een eigen service tag heeft. Misschien checked die XP cd wel of er een geldige service tag bestaat op het systeem waar je hem op wilt installeren :?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Titeledit, zodat het [OS] tussen blokhaken staat en de titel dekkender is. Zie ook de WOS policy :)

Ik neem aan dat kernel_data_inpage_error een BSOD is, dus:

Winxp van Dell Inspiron instaleren op HP pavilion ==> [XP] OEM XP (bij Dell) op een HP installeren geeft BSOD*

(beetje beknopt, maar langer kan de titel niet)

Lees ook Windows XP en 2000 BSOD guide even :)

[ Voor 22% gewijzigd door G33rt op 14-09-2004 08:47 ]

Verwijderd

Helaas dit gaat niet lukken de CD van dell zijn OEM versie's die niet op ander computers dan Dell kunnen worden geinstallerd. De installatie software kijkt naar gegevens in de Bios. Als het niet de juiste gegevens kan vinden zal hij niet installeren. een OEM versie van Windows is een stuk goed koper en mag dus allen draaien op de PC waarbij je het hebt gekocht.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie antwoorden, hier kan ik wat mee! Ook vind ik het het heel gaaf dat jullie zo snel reageerden!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 09:05:
Helaas dit gaat niet lukken de CD van dell zijn OEM versie's die niet op ander computers dan Dell kunnen worden geinstallerd. De installatie software kijkt naar gegevens in de Bios. Als het niet de juiste gegevens kan vinden zal hij niet installeren. een OEM versie van Windows is een stuk goed koper en mag dus allen draaien op de PC waarbij je het hebt gekocht.
Ik heb anders ongeveer een week geleden Windows XP Home van een Dell CD (kwam bij m'n vaders Inspiron 5150) op m'n zelfgebouwde pc (dus géén Dell, zie specs) geinstalleerd.
Installatie ging prima, alleen kan ik Windows niet activeren met de meegeleverde key. Normaal hoef je Windows van zo'n OEM-CD niet eens te activeren, maar blijkbaar heeft deze CD dus wél iets van de beveiliging waarvan jij spreekt.
Pagina: 1