[mini-pc] mini server pc gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Ik weet niet of ik deze topic goedstart, of de vraag goed gesteld is.

Ik heb nu een aantal (6) pc's draaien bij mij thuis dit genereert nogal wat warmte
wat ik eigenlijk zoek zijn die kleine PC's tussen de 700 en 5 ghz zeg maar.

het gaat me eigenlijk om de huidige desktops te vervangen voor kleinere minder warmte makende systemen. de HD space en RAM + LAN gaat het eigenlijk om de rest is bijzaak. het gaat om een thuis situatie.

o ja de pc's moeten klein zijn en er wordt windows 2003 server of Unix/Linux op gedraait omdat het thuis is en mijn budget niet hoog is zoek ik iets als kant en klaar voor 200 tot 500 euro ofzo ... hoe goedkoper hoe beter. en in NL te koop. ik weet niet waar ik ze moet zoeken .. de meeste zeg maar die mini-barebones zijn eigenlijk te groot of te duur.

Dit is mijn verhaal kunnen jullie links geven ofzo ? www.mini-itx.com zie je een beetje het formaat wat ik zoek. (nanode) maar nergens in nederland zijn ze te vinden.

Tja vanalles

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Wel hoor al es rondgekeken naar via epia in de pricewatch : http://www.tweakers.net/p...&DB=Pricewatch&Query=epia

En ander shuttle barebones ?
Een amd / intel cpu heeft natuurlijk x keer zoveel power als zo'n via epia systeem.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Tomsworld schreef op 14 september 2004 @ 00:57:
Wel hoor al es rondgekeken naar via epia in de pricewatch : http://www.tweakers.net/p...&DB=Pricewatch&Query=epia

En ander shuttle barebones ?
Een amd / intel cpu heeft natuurlijk x keer zoveel power als zo'n via epia systeem.
als er wat zou staan zou het leuk wezen ;) maar je hebt me wel even doen rondkijken op pricewatch ..

dat schept weer hoop, tja ben niet intoe complete systemen richt me meer op OS thx voor de hulp

Tja vanalles

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
vso schreef op 14 september 2004 @ 00:56:
Ik weet niet of ik deze topic goedstart, of de vraag goed gesteld is.

Ik heb nu een aantal (6) pc's draaien bij mij thuis dit genereert nogal wat warmte
wat ik eigenlijk zoek zijn die kleine PC's tussen de 700 en 5 ghz zeg maar.

het gaat me eigenlijk om de huidige desktops te vervangen voor kleinere minder warmte makende systemen. de HD space en RAM + LAN gaat het eigenlijk om de rest is bijzaak. het gaat om een thuis situatie.

o ja de pc's moeten klein zijn en er wordt windows 2003 server of Unix/Linux op gedraait omdat het thuis is en mijn budget niet hoog is zoek ik iets als kant en klaar voor 200 tot 500 euro ofzo ... hoe goedkoper hoe beter. en in NL te koop. ik weet niet waar ik ze moet zoeken .. de meeste zeg maar die mini-barebones zijn eigenlijk te groot of te duur.

Dit is mijn verhaal kunnen jullie links geven ofzo ? www.mini-itx.com zie je een beetje het formaat wat ik zoek. (nanode) maar nergens in nederland zijn ze te vinden.
Je zou je cpu's kunnen vervangen voor soortgelijke mobile-varianten dat scheelt over 6 pc's echt gigantisch veel, en je hdd's bijv. te concentreren in 1 systeem dat via het netwerk geshared word. Warmte van 10 hdd's naar buiten voeren van 1 systeem is een stuk makkelijker dan vanuit 6 verschillende pc's :P

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori