Toon posts:

safari div code problemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met het maken van een site. op mijn site gebruik ik layers wat erg goed werkt in de browsers op de pc. de html code die ik gebruik ok een layer te maken is div.

Als ik me pagina bekijk in safari dan ziet alles het zelfde eruit maar doen me scrollbalken en links het niet. Als ik de ctrl toets indruk dan doen ze het wel.

Wat doe ik fout of hoe moet ik het anders doen?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 00:56:
[...]

Wat doe ik fout of hoe moet ik het anders doen?
Geen idee; zonder een concreet voorbeeld waarbij het fout gaat kunnen wij er niets aan zien...

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad zo. Hierbij een voorbeeld van de code.

<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Bla</title>
</head>
<body>

<span style="position: absolute; top: 100; z-index: -3; left:50">
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border:1px solid #F6DD09; border-collapse: collapse" width="770" height="578" align="left">
<tr>
<td width="385" height="64" valign="top"> </td>
<td width="385" height="64" valign="top"> </td>
</tr>
<tr>
<td width="385" height="257" valign="top"><a href="bla.htm">[img]"../img/diversen/diversen_bg_01.gif"[/img]</a></td>
<td width="385" height="257" valign="top">[img]"../img/diversen/diversen_bg_02.gif"[/img]</td>
</tr>
<tr>
<td width="385" height="257" valign="top">[img]"../img/diversen/diversen_bg_03.gif"[/img]</td>
<td width="385" height="257" valign="top">[img]"../img/diversen/diversen_bg_04.gif"[/img]</td>
</tr>
</table>
</div>

</body>
</html>

De link die in dit tabel staat werkt dus niet in safari en als ik de ctrl toets indruk dan wel. Dit is ook met een scrollbalk of een formulier onderdeel zo.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

HTML:
1
<span>...</div>

:?
verder:
-geef maataanduidingen in CSS altijd een eenheid mee
-gebruik geen negatieve z-index
-met absoluut positioneren haal je content uit de normale flow; als je pagina verder geen content heeft zal je alleen overflow zien. Oplossing: geef je containing element (in dit geval je body) een height

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
thx man... het probleem was daar nog niet mee opgelost maar wel goed op weg mee gekomen. Al met al was de z-index de storende factor voor safari.