Toon posts:

[XP] Verse installatie hapert en heeft kuren? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik een format heb gedaan, en windows er weer netjes opnieuw op heb gezet, doet windows vreemd :( De taakbalk loopt vaak 10 seconden vast, windows media player blijft steken voor een paar seconden. Allemaal van dat soort dingen, die voor de reboot niet waren. Ik vind het heel irri. weet iemand iets tegen de windows kuren. Het is gewoon dezelde xp versie, via raid op mn hdd.

xp3000
9800PRo
2x 512 ddr

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:07

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Rotte windows installatie gehad? Zit er soms tussen hoor...

Gewoon xp er opnieuw opzetten, en SP2 downen, en erop zetten

Professioneel Heftruck Syndroom

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Windows problemen horen niet in SA :) Kun je even toelichten wat je zelf al hebt geprobeerd; en welke drivers (+versies) je nu hebt geinstalleerd? Welke software staat er nu op? Misschien kun je in het vervolg ook zelf even je best doen op een topictitel :)

computer vreemd > [XP] Verse installatie hapert en heeft kuren? *
SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Ik weet niet wat je zelf al gedaan hebt, maar heb je de Chipset drivers (Intel, VIA, nFuse, etc) al geïnstalleerd?

De meeste machines/moederborden hebben dit nodig om goed te functioneren. Zonder deze drivers loopt je systeem absoluut niet lekker.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 11:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
dank voor reacties,

eerst, volgende keer zal ik wat duidelijker zijn :)

Echt veel drivers heb ik niet geinstalleerd, gewoon de drivers die bij mn moederbord zaten, maar die zijn niet heel up to date denk ik. (A7n8xdeluxe)
Verder heb ik geen voor mn amd chip geen driver geinstalleerd! Ik snap nooit hoe dat werkt :X Je moet dan toch iets in je bios installen. SP2 heb ik wel. Maar voor de fotmat had ik dit ook niet gedaan en toen had ik er ook geen last van. Ik ga nu maar even wat nieuwe drivers installen. :)

het is dus gewoon de home versie. Met de standaard windows updates. Kun je voor je amd chip ook drivers krijgen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 10:57 ]

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Tja, je geeft het eigenlijk zelf al aan. Download eens de nieuwste drivers voor je nForce chipset en je onboard gadgets. Doe dan een verse installatie en knal SP2 erop en gebruik de nieuwste drivers. Waarschijnlijk lost dat het probleem wel op.

Trouwens, het is heel dapper dat je zelf aan de slag gaat met systemen en installeren enzo, maar als je (zoals je zelf aangeeft) niet snapt hoe het werkt kun je dat beter overlaten aan iemand die daar wel verstand van heeft. Zeker als ik zie dat je ook meteen met RAID aan het knutselen bent.

Heb je het systeem zelf gebouwd? Hoe zit het met je temperaturen en voltages? Installeer PCProbe van Asus eens om dat te bekijken en check of er afwijkingen inzitten. Draaien al je fans wel en gebruik je de juiste driver voor je RAID-setup (via F6 met een install en dan de diskette)?

Zeker omdat je niet echt scheutig bent met informatie denk ik dat het goed is dat je het één keer laat doen door iemand die kennis van zaken heeft. Vraag of je mee mag kijken zodat je het de volgende keer zelf kan. Het probleem is nu dat je niet weet of de apparatuur of jouw gebrekkige kennis de oorzaak van het probleem is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet met raid aan het knutselen hoor, ik heb hem gekocht, toen zeiden ze zullen we xp erop zetten via raid, druk f10 bij restart en je kunt format repair alles doen. Dus dat valt wel mee. Ik zal iig de nieuwste drivers ff zoeken. Ik heb nix zelf aan deze computer gedaan :) hdd is 35 grade, en cpu 42 @the moment.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 11:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de nieuwe nforce drivers geinstalled, de laatste updates via windows update. Wat kan ik nogmeer installeren. IEts voor mn amd xp3000 cpu? Als ik op de site kijk kan ik nix vinden :(

Verwijderd

Hey ik had dit probleem dus ook op men nieuwe amd64 systeem,
de oplossing bij mij was opnieuw win xp installeren en geen sp2 maar sp1 en overige updates
Nu draait ie perfect, kzou dat eens proberen succes
:)
Pagina: 1