[XP]Schaduw onder snelkoppelingen

Pagina: 1
Acties:

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:57
Hallo mensen,

probleempje met Windows XP SP1 hier, ik heb altijd onder de snelkoppelingen op het bureaublad een rare schaduw zitten die ik nog altijd niet weg krijg. Ik zal er ff een linkje met een plaatje bijgeven met mijn probleem daarop duidelijk zichtbaar :P

*kuch*

Ik heb op internet (met name google dus) proberen te zoeken naar een oplossing, maar ik kon er geen vinden. Ook met de search hier niet.

Bij Eigenschappen Bureaublad -> Vormgeving -> Effecten hadden de volgende keuze's geen effect wat naar mijn zin was.
- Randen van letters vloeiend op het scherm weergeven, en wel als volgt: (beide standen geen juist effect, en ook uitzetten hielp niet)
- Schaduw onder menu's weergeven

Wie o wie kan mij helpen?

[ Voor 5% gewijzigd door sn0x0r op 13-09-2004 21:37 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Eh, ik zie nix vreemds aan die schaduw?
Als het om de standaardschaduw gaat, die zet je idd uit via de Visuele Effecten onder Systeem > Geavanceerd

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• sn0x0r
Ik zie toch een duidelijk verschil tussen de 2 omcirkelden. Maar ik zal iig ff kijken naar die Visuele effecten, alhoewel ik hem daar de vorige keer niet bij zag staan. Misschien niet grondig genoeg gekeken.

edit:

Op het plaatje zijn de bovenste 3 icons dus met irri shade, de onderste 2 zonder. De 2 omcirkelden zijn dus 1 met shade (de bovenste) en 1 zonder shade (de onderste)

Oke, ik moet toegeven dat de shade bij de onderste 2 er ook wel een heel klein beetje is, maar veel minder dan bij de bovenste 3. Ow, nog iets, de shade gaat weg als je het icon bijv. selecteerd door hem 1x aan te klikken. Maar komt weer terug als het bureaublad ververst wordt.

[ Voor 54% gewijzigd door sn0x0r op 13-09-2004 21:43 ]

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 23:23

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

system properties > advanced > performance options > visual effects

- 'use drop shadows for icon labels on the desktop' wegvinken

| My SpiderWeb |

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

sn0x0r schreef op 13 september 2004 @ 21:41:
Ik zie toch een duidelijk verschil tussen de 2 omcirkelden. Maar ik zal iig ff kijken naar die Visuele effecten, alhoewel ik hem daar de vorige keer niet bij zag staan. Misschien niet grondig genoeg gekeken.
Wij zien het probleem niet, weet je zeker dat het geen videokaart probleem is. Post desnoods eens een pic in png formaat, aangezien je jpg compressie het plaatje een klein beetje vernaggelt.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• sn0x0r
LoEnaTiQ schreef op 13 september 2004 @ 21:41:
system properties > advanced > performance options > visual effects

- 'use drop shadows for icon labels on the desktop' wegvinken
Die kende ik reeds, MAAR dan worden de achtergrondjes van de snelkoppelingen blauw gemaakt, en zijn ze dus niet meer transparant. Iets wat ik dus ook zeer hinderlijk vindt.

edit:

Andere quality komt eraan.

[ Voor 9% gewijzigd door sn0x0r op 13-09-2004 21:45 ]

• sn0x0r
Oke, hier betere quality:

JPEG
BMP
PNG

edit:

Persoonlijke mening: Ik vind je wel een beetje blind als je zelfs op die JPG het verschil tussen de schaduw niet kan onderscheiden. Mijn familie ziet het verschil (op het plaatje) duidelijk, en zelfs mijn opa (die btw toch leuk met computers om kan gaan :P) kan het zien, maar oke, persoonlijke menig dus :Y)

[ Voor 42% gewijzigd door sn0x0r op 13-09-2004 21:49 ]

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Okee, bij de bovenste 3 (?) icoontjes is de schaduw iets zwarter als bij de onderste 2 ???
Is dat je probleem?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• sn0x0r
Dat is mijn probleem ja :)

Jij noemt het iets, ik noem het hinderlijk veel :P

[ Voor 51% gewijzigd door sn0x0r op 13-09-2004 21:53 ]

Verwijderd

active desktop aan toevallig? zoja, uitzetten...
ik heb het gehad doordat ik die aanhad. bij mij leek t btw wel alsof de schaduw meeging met mn wallpaper.
dus hoe donkerder de kleur, hoe donkerder de schaduw :S

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-04 22:21
Dat komt omdat de zon nu laag staat, hij zit achter het bergje verscholen denk ik! :+

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

Dat is gewoon normaal in windows, zodra je de donkere snelkoppeling aanklikt issie weer licht :)

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:13
nee, ik denk dat ik weet wat je bedoelt, ik heb er ook "last" van, het is gewoon een windows xp bug, als je F5't dan is alle schaduw donkerder, als je een icon selecteert en weer deselecteerd is de schaduw minder hard, je kan er niets aan doen, behalve gewoon eens alle icons selecteren (wordt een gewoonte op den duur :) )

• sn0x0r
Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 21:55:
active desktop aan toevallig? zoja, uitzetten...
ik heb het gehad doordat ik die aanhad. bij mij leek t btw wel alsof de schaduw meeging met mn wallpaper.
dus hoe donkerder de kleur, hoe donkerder de schaduw :S
Deze staat uit, toch bedankt voor de tip.

edit:
Dat van die gewoonte klopt, ik doe het nu gewoon standaard een half jaar, maar ik wilde er eigenlijk toch gewoon eens vanaf, ben het een beetje beu aan het worden.

[ Voor 21% gewijzigd door sn0x0r op 13-09-2004 22:00 ]

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

Mayco schreef op 13 september 2004 @ 21:59:
nee, ik denk dat ik weet wat je bedoelt, ik heb er ook "last" van, het is gewoon een windows xp bug, als je F5't dan is alle schaduw donkerder, als je een icon selecteert en weer deselecteerd is de schaduw minder hard, je kan er niets aan doen, behalve gewoon eens alle icons selecteren (wordt een gewoonte op den duur :) )
Meer een feature dan bug imho.

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Mayco schreef op 13 september 2004 @ 21:59:
Raar, op mijn machine heb ik er geen last vast.
Wellicht nog een andere videodriver proberen?

• sn0x0r
Ik heb het op alle Catalyst drivers, vanaf 3.9 al. (Een 9600RPO flashed naar XT, ook toen deze niet flashed en nog verder oc'ed was kwam het al gewoon voor).

[ Voor 4% gewijzigd door sn0x0r op 14-09-2004 18:23 ]

Pagina: 1