Toon posts:

[DVD brander] Sony DRU 500A doet geen DVD+R in Nero

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de datasheet van Sony zou deze brander DVD+R moeten branden, nero roept echter dat ik een DVD-R of DVD-RW medium in de brander moet steken. Ik heb de nieuwste firmware erop gezet en de nieuwste update van Nero 6 geinstalleerd.

Heeft iemand een idee hoe ik kan zorgen dat Nero deze dvd's wel pakt (Arita 4x DVD+R trouwens), of weet iemand een programma dat me m'n backups wel laat maken?

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:39
Dvd's zijn niet gelijk (en dus dvd+r's ook niet): de specificaties zijn niet gelijk op alle punten. Hierdoor is het mogelijk dat een brander, preciezer: de combinatie van brander en firmware (software in de brander), niet met elke beschrijfbare dvd overweg kan. Probeer eens een ander merk dvd+r, met het Sony merk zit je zeer waarschijnlijk goed. Vele anderen werken waarschijnlijk ook maar welke dat is een kwestie van achterhalen. B.v. www.opus.nl geeft hieromtrent enige info zag ik eens.

Verwijderd

Topicstarter
Hm het is inmiddels gelukt om met Nero een iso te maken en die met Alcohol 120% te branden.. nu leest m'n dvd speler 'm alleen niet (hoort 'ie ook niet te kunnen maar ik hoop stiekem dat een firmware upgrade helpt :)).

Nero pakte de schijf wel gewoon goed, hij zag 'm als 4.7GB DVD+R. Ik heb echter op een paar vage sites mogen lezen dat Nero deze brander niet goed ondersteunt :/

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Da's raar. Ik heb ook de DRU-500 (opgewaardeerde X10) met recente firmware maar bij mij brandt hij als een zonnetje net nero 6.1! Ik heb altijd de Platinum 4x +R. Hoogstzelden een misbaksel.

Houdoe