Server naar client verbinden

Pagina: 1
Acties:

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:28
Mensen hopelijk kunnen jullie me helpen.

Ik zal eerst even uitleggen wat de situatie is.

We exploiteren een software pakket welke in een databaseomgeving draait (D3).
Met deze omgeving wordt verbonden doormiddel van een terminal emulator (telnet verbinding).

Wat wij nu willen is dat onze helpdesk het systeem in kan om de klant makkelijker van dienst te kunnen zijn. Het gaat hier dan voornamelijk om telnet verbindingen.
De klanten krijgen langzaam maar zeker allemaal nu een adsl verbinden en we denken dan ook dat nu een goeie tijd is om deze dienst voor onze klanten te lanceren.

Maar we lopen tegen een paar problemen/eisen aan.
Zo willen wij absoluut dat de klant eerst toestemming geeft.
De klant kan niet zelf de router / firewall instellen.

Wij denken deze tweede dingen samen te kunnen oplossen daar de klant naar ons te laten connecten. Zo geeft hij automatisch toestemming hij start de verbinding namelijk, en we zijn gelijk door de router / firewall heen om dat het een verbinding van binnenuit is.

Maar hier zit dus ook het grote probleem. Zij hebben de server en wij hebben de cliënt. We kunnen onze terminal emulator niet op luisteren zetten dus dat is helaas ook niet een oplossing.

Wij dachten zelf aan een soort tunnelcliënt die zij opstarten welke verbindt met een tunnelserver die bij ons staat waardoor wij dan weer naar hun server kunnen verbinden.

Ik weet dat zoiets voor http bestaat maar bestaat er ook zoiets voor telnet verbindingen.

Is dit volgens jullie een goeie manier of hebben jullie andere ideeën of tips?

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
telnet is zo insecure als de pest :X als je dat over internet gaat doen.. dacht het niet! gebruik dan SSH of tunnel iig telnet over een tunnel met encryptie

A wise man's life is based around fuck you

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:28
Uiteraard dient de tunnel beveiligt te worden. beveiliging is oo een van de redenen waarom we liever geen port op de router van de klant gaan zetten.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein